Zobacz wątek - Dwie różne opony
NAS Analytics TAG

Dwie różne opony

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Dwie różne opony

Postprzez Piotor » 4/1/2016, 10:01

Cześć,

Sytuacja nastąpiła taka, że kończy mi się guma z przodu. (tylna skończyła się rok temu, zaaplikowano PilotRoad3).

Pomijając już dywagacje która guma lepsza, ładniejsza, szybciej się grzeje itd...
Czy istnieją jakieś przeciwwskazania do założenia różnych opon na przód i tył?
Pytanie czysto zimowo-gawędziarsko-piwne. (prawdopodobnie skończy się na tym że i na przód też założę PilotRoad3- świetna guma, zbiera dobre opinie, szczególnie na mokrym- dla mnie to ważne).

Aktualnie mam dwie różne opony- z tyłu wspomniany michelin, z przodu startuteńki Metz z4- opona tragiczna, po części pewnie przez to że bieżnika to tam zostało tyle co nic. Jest źle, ale to wina tego że to kiepskawa, stara guma i do tego zajechana

Czy w przepisach jest jakieś "ale" odnośnie różnych opon? (w puszkach ponoć na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku).
Piotor
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6/9/2014, 04:20


Postprzez leff » 4/1/2016, 12:09

ja mam inna na tyle inna na przodzie, tyl najnowszy pilotroad, przod poprzedni
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez jasnoksieznik » 4/1/2016, 14:37

W Polsce jest tylko wymog takich samych opon na jednej osi. Jak dasz rade zalozyc dwie rozne opony na ta sama os, to jestes artysta :D

W Niemczech moze byc problem, bo tylko konkretne zestawy opon sa dopuszczone do ruchu na konkretne motocykle. Tzn. ja moge jezdzic na np. dwoch Metzelerach tego samego modelu, dwoch Metzelerach tego samego typu (sportowe/szosowe), dwoch takich samych Michelinach, ale np. nie moge pomieszac szosowych Metzelerow ze sportowymi albo Metzelerow z Michelinami.

Czy jest w tym sens, czy tylko paranoja - nie wiem, nie znam sie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Croowab » 4/1/2016, 16:32

Mam do dokładnie tak jak Leff jest OK.

Pierwszo słysze o takich wymogach w DE.
Mieszanie szosowych ze sportowymi czy wyczynowymi to faktycznie bezsens, ale że nie można mieszać róznych producentów.. hmm

Dodam, że na oponach w motocyklu nie ma co oszczędzać. Nie chodzi o to aby kupić najdroższą ale mozliwie jak najlepszą do warunków w jakich ma pracować.
Brak przyczepności może zaboleć, finansowo i fizycznie.

Na forum ducata pojawił się wpis człowieka który pisze, że jeździ 7 sezonów na jednym komplecie i owa guma wg niego ma takei same własciwości co nowa i jak to napisał, że tylko idioci zmeiniają opony na nowe drogie a w autach na zimowe.. zostawię bez komentarza.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Piotor » 4/1/2016, 17:20

jasnoksieznik napisał(a):
W Niemczech moze byc problem, bo tylko konkretne zestawy opon sa dopuszczone do ruchu na konkretne motocykle. Tzn. ja moge jezdzic na np. dwoch Metzelerach tego samego modelu, dwoch Metzelerach tego samego typu (sportowe/szosowe), dwoch takich samych Michelinach, ale np. nie moge pomieszac szosowych Metzelerow ze sportowymi albo Metzelerow z Michelinami.

Czy jest w tym sens, czy tylko paranoja - nie wiem, nie znam sie.


I jeżeli tak właśnie jest, i policja to egzekwuje, to jest bardzo ważna i cenna informacja- szczególnie że ludziska chętnie w Niemcy uderzają.
Piotor
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6/9/2014, 04:20

Postprzez jasnoksieznik » 4/1/2016, 22:49

Wydaje mi się (wydaje!!!), że jeśli pojazd jest dopuszczony do ruchu w swoim kraju, to może jeździć w odwiedziny do innych, o bardziej powikłanych przepisach. Była na to jakaś konwencja i afaik, to się aktualnie policja nie czepia takich rzeczy (czy też innych takich atrakcji jak np. wyposażenie apteczki).

Co do opon "sportowych", miałem na myśli to, co producenci sprzedają jako sportowe z przeznaczeniem na drogę, a nie żadne opony torowe, czy też slicki.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Hans01 » 5/1/2016, 08:52

Niewiele wniosę pewnie tym wpisem, ale sztywna zasada jaką wbijano mi do głowy co do mieszania kapci, to zakazany zestaw radial na przodzie diagonal na tyle. Za jasną cholere nie pamiętam czym było to podyktowane (nie chodziło o przepisy).

Pozdrawiam.
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki

Postprzez Marsjanin » 14/1/2016, 08:51

Ja tam latałem na dwóch różnych oponach dwa sezony temu - z tyłu Pilot Power, z przodu Angel ST. W ubiegłym sezonie na tył powędrowała do kompletu opona Pirelli. Przy jeździe na oponach dwóch producentów nie zauważyłem jakichś niedogodności, jednak uważam, że Angel ST lepiej się klei, zarówno na suchym jak i mokrym oraz wolniej się ściera.

Na przeglądzie nie było problemów z dwoma różnymi kapciami.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez grzec » 14/1/2016, 11:39

Wcześniej miałem tył Dunlop D214 i przód Michelin PowerOne i czułem się super a teraz mam obie Power Pilot 2CT i powiem wam że na tamtych było znacznie lepiej w każdych warunkach.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez andy7 » 14/1/2016, 12:10

O Fakcie jezdzenia na roznych gumach swiadczy co najwyzej fakt, ze brak jest swiadomosci technichnej to raz, a kasy to dwa.

Opony motocyklowe tanie nie sa - fakt. Tyle, ze warto przeliczyc nieco w inny sposob.

Kupujac nowe zrobimy na nich napewno wiekszy przebieg niz na jakichs uzywanych kartoflach. Do kazdej wymiany dochodza koszta montazu.

2 - 3 razy montarz to tez jakas suma x + do tego opony = prztelot Y

Jakbyscie nie liczyli na nowej robi sie najwyzsze przebiegi. Do tego dochodzi aspekt bezpieczenstwa. Kupujac nowe gumy wiemy, ze sa nowe i nic z nimi nie bylo. JAka gwarancje mamy przy uzywkach ?

Nie bez powodow w Niemczech obowiazuje przepis ten sam producent, ten sam model.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 14/1/2016, 12:43

Modele mozesz mieszac, o ile sa certyfikowane razem, n.p.:

http://www.reifen-freigaben.de/pdf/453.pdf

Dopuszczalne kombinacje:
ContiSportAttack 2 + ContiSportAttack 3
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Passionesuzuki » 12/2/2016, 20:36

Po co mieszać? Nie ma sensu.
Nec temere, Nec timide!
Passionesuzuki
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 10/2/2016, 21:26

Postprzez Insekt » 12/2/2016, 23:00

Np po to... ze masz battlaxa s20, ktory ucieka na dupie po 4k. I az glupio wymieniac caly komplet? :-)
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê