Dwie różne opony
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Dwie różne opony
Cześć,
Sytuacja nastąpiła taka, że kończy mi się guma z przodu. (tylna skończyła się rok temu, zaaplikowano PilotRoad3).
Pomijając już dywagacje która guma lepsza, ładniejsza, szybciej się grzeje itd...
Czy istnieją jakieś przeciwwskazania do założenia różnych opon na przód i tył?
Pytanie czysto zimowo-gawędziarsko-piwne. (prawdopodobnie skończy się na tym że i na przód też założę PilotRoad3- świetna guma, zbiera dobre opinie, szczególnie na mokrym- dla mnie to ważne).
Aktualnie mam dwie różne opony- z tyłu wspomniany michelin, z przodu startuteńki Metz z4- opona tragiczna, po części pewnie przez to że bieżnika to tam zostało tyle co nic. Jest źle, ale to wina tego że to kiepskawa, stara guma i do tego zajechana
Czy w przepisach jest jakieś "ale" odnośnie różnych opon? (w puszkach ponoć na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku).
Sytuacja nastąpiła taka, że kończy mi się guma z przodu. (tylna skończyła się rok temu, zaaplikowano PilotRoad3).
Pomijając już dywagacje która guma lepsza, ładniejsza, szybciej się grzeje itd...
Czy istnieją jakieś przeciwwskazania do założenia różnych opon na przód i tył?
Pytanie czysto zimowo-gawędziarsko-piwne. (prawdopodobnie skończy się na tym że i na przód też założę PilotRoad3- świetna guma, zbiera dobre opinie, szczególnie na mokrym- dla mnie to ważne).
Aktualnie mam dwie różne opony- z tyłu wspomniany michelin, z przodu startuteńki Metz z4- opona tragiczna, po części pewnie przez to że bieżnika to tam zostało tyle co nic. Jest źle, ale to wina tego że to kiepskawa, stara guma i do tego zajechana
Czy w przepisach jest jakieś "ale" odnośnie różnych opon? (w puszkach ponoć na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku).
- Piotor
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 6/9/2014, 04:20
W Polsce jest tylko wymog takich samych opon na jednej osi. Jak dasz rade zalozyc dwie rozne opony na ta sama os, to jestes artysta
W Niemczech moze byc problem, bo tylko konkretne zestawy opon sa dopuszczone do ruchu na konkretne motocykle. Tzn. ja moge jezdzic na np. dwoch Metzelerach tego samego modelu, dwoch Metzelerach tego samego typu (sportowe/szosowe), dwoch takich samych Michelinach, ale np. nie moge pomieszac szosowych Metzelerow ze sportowymi albo Metzelerow z Michelinami.
Czy jest w tym sens, czy tylko paranoja - nie wiem, nie znam sie.

W Niemczech moze byc problem, bo tylko konkretne zestawy opon sa dopuszczone do ruchu na konkretne motocykle. Tzn. ja moge jezdzic na np. dwoch Metzelerach tego samego modelu, dwoch Metzelerach tego samego typu (sportowe/szosowe), dwoch takich samych Michelinach, ale np. nie moge pomieszac szosowych Metzelerow ze sportowymi albo Metzelerow z Michelinami.
Czy jest w tym sens, czy tylko paranoja - nie wiem, nie znam sie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Mam do dokładnie tak jak Leff jest OK.
Pierwszo słysze o takich wymogach w DE.
Mieszanie szosowych ze sportowymi czy wyczynowymi to faktycznie bezsens, ale że nie można mieszać róznych producentów.. hmm
Dodam, że na oponach w motocyklu nie ma co oszczędzać. Nie chodzi o to aby kupić najdroższą ale mozliwie jak najlepszą do warunków w jakich ma pracować.
Brak przyczepności może zaboleć, finansowo i fizycznie.
Na forum ducata pojawił się wpis człowieka który pisze, że jeździ 7 sezonów na jednym komplecie i owa guma wg niego ma takei same własciwości co nowa i jak to napisał, że tylko idioci zmeiniają opony na nowe drogie a w autach na zimowe.. zostawię bez komentarza.
Pierwszo słysze o takich wymogach w DE.
Mieszanie szosowych ze sportowymi czy wyczynowymi to faktycznie bezsens, ale że nie można mieszać róznych producentów.. hmm
Dodam, że na oponach w motocyklu nie ma co oszczędzać. Nie chodzi o to aby kupić najdroższą ale mozliwie jak najlepszą do warunków w jakich ma pracować.
Brak przyczepności może zaboleć, finansowo i fizycznie.
Na forum ducata pojawił się wpis człowieka który pisze, że jeździ 7 sezonów na jednym komplecie i owa guma wg niego ma takei same własciwości co nowa i jak to napisał, że tylko idioci zmeiniają opony na nowe drogie a w autach na zimowe.. zostawię bez komentarza.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
jasnoksieznik napisał(a):
W Niemczech moze byc problem, bo tylko konkretne zestawy opon sa dopuszczone do ruchu na konkretne motocykle. Tzn. ja moge jezdzic na np. dwoch Metzelerach tego samego modelu, dwoch Metzelerach tego samego typu (sportowe/szosowe), dwoch takich samych Michelinach, ale np. nie moge pomieszac szosowych Metzelerow ze sportowymi albo Metzelerow z Michelinami.
Czy jest w tym sens, czy tylko paranoja - nie wiem, nie znam sie.
I jeżeli tak właśnie jest, i policja to egzekwuje, to jest bardzo ważna i cenna informacja- szczególnie że ludziska chętnie w Niemcy uderzają.
- Piotor
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 6/9/2014, 04:20
Wydaje mi się (wydaje!!!), że jeśli pojazd jest dopuszczony do ruchu w swoim kraju, to może jeździć w odwiedziny do innych, o bardziej powikłanych przepisach. Była na to jakaś konwencja i afaik, to się aktualnie policja nie czepia takich rzeczy (czy też innych takich atrakcji jak np. wyposażenie apteczki).
Co do opon "sportowych", miałem na myśli to, co producenci sprzedają jako sportowe z przeznaczeniem na drogę, a nie żadne opony torowe, czy też slicki.
Co do opon "sportowych", miałem na myśli to, co producenci sprzedają jako sportowe z przeznaczeniem na drogę, a nie żadne opony torowe, czy też slicki.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Niewiele wniosę pewnie tym wpisem, ale sztywna zasada jaką wbijano mi do głowy co do mieszania kapci, to zakazany zestaw radial na przodzie diagonal na tyle. Za jasną cholere nie pamiętam czym było to podyktowane (nie chodziło o przepisy).
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
--
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
-
Hans01 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
- Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki
Ja tam latałem na dwóch różnych oponach dwa sezony temu - z tyłu Pilot Power, z przodu Angel ST. W ubiegłym sezonie na tył powędrowała do kompletu opona Pirelli. Przy jeździe na oponach dwóch producentów nie zauważyłem jakichś niedogodności, jednak uważam, że Angel ST lepiej się klei, zarówno na suchym jak i mokrym oraz wolniej się ściera.
Na przeglądzie nie było problemów z dwoma różnymi kapciami.
Na przeglądzie nie było problemów z dwoma różnymi kapciami.
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
O Fakcie jezdzenia na roznych gumach swiadczy co najwyzej fakt, ze brak jest swiadomosci technichnej to raz, a kasy to dwa.
Opony motocyklowe tanie nie sa - fakt. Tyle, ze warto przeliczyc nieco w inny sposob.
Kupujac nowe zrobimy na nich napewno wiekszy przebieg niz na jakichs uzywanych kartoflach. Do kazdej wymiany dochodza koszta montazu.
2 - 3 razy montarz to tez jakas suma x + do tego opony = prztelot Y
Jakbyscie nie liczyli na nowej robi sie najwyzsze przebiegi. Do tego dochodzi aspekt bezpieczenstwa. Kupujac nowe gumy wiemy, ze sa nowe i nic z nimi nie bylo. JAka gwarancje mamy przy uzywkach ?
Nie bez powodow w Niemczech obowiazuje przepis ten sam producent, ten sam model.

Opony motocyklowe tanie nie sa - fakt. Tyle, ze warto przeliczyc nieco w inny sposob.
Kupujac nowe zrobimy na nich napewno wiekszy przebieg niz na jakichs uzywanych kartoflach. Do kazdej wymiany dochodza koszta montazu.
2 - 3 razy montarz to tez jakas suma x + do tego opony = prztelot Y
Jakbyscie nie liczyli na nowej robi sie najwyzsze przebiegi. Do tego dochodzi aspekt bezpieczenstwa. Kupujac nowe gumy wiemy, ze sa nowe i nic z nimi nie bylo. JAka gwarancje mamy przy uzywkach ?
Nie bez powodow w Niemczech obowiazuje przepis ten sam producent, ten sam model.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Modele mozesz mieszac, o ile sa certyfikowane razem, n.p.:
http://www.reifen-freigaben.de/pdf/453.pdf
Dopuszczalne kombinacje:
ContiSportAttack 2 + ContiSportAttack 3
http://www.reifen-freigaben.de/pdf/453.pdf
Dopuszczalne kombinacje:
ContiSportAttack 2 + ContiSportAttack 3
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
- Passionesuzuki
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 10/2/2016, 21:26
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości