Jaki smar do przełączników przy kierownicy.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Jaki smar do przełączników przy kierownicy.
Witam. Postanowiłem się zabrać za przeczyszczenie styków w przełącznikach przy kierownicy. Gdy rozkręciłem te styki, wziąłem je przeczyściłem i jest ok. Problem się zaczął gdy przyszedł czas posmarować je. Na początku był tam gęsty smar, który ma zapewne za zadanie wypierać wodę która się tam dostanie, jak i zapobiec ścieraniu się styków. I moje pytanie jest następujące. Jak tam dać smar? Proszę o pomoc. Chce dać taki najbardziej przybliżony do poprzedniego. Nie chce używać tych całych sprayów co czyszczą tylko coś żeby było i siedziało tam i spełniało swoje zadanie. Proszę o pomoc.
-
FMX650 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
- Lokalizacja: Limanowa
Są specjalne smary techniczne np do klem taki powinien się nadać, marki nie podam bo akurat nie korzystam.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
No do klem to chyba stosuje się smar miedziowy. A ten jest dobrym przewodnikiem. Dlatego do przełączników odpada raczej. No a wazelina techniczna... No chyba niegłupi pomysł. Czy inni tez by taką wazelinę umieścili?
-
FMX650 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
- Lokalizacja: Limanowa
No tylko, że sam fakt, ze było tam od nowości tyle smaru. No i jest to logiczne no bo te przełączniki nie są przecież super wodoodporne. Praktycznie w czasie deszczu czy choćby w czasie mycia motocykla, woda może zrobić niepożądane zwarcie. A tak to taki smar zapobiega temu. No i tez słyszałem, że dzięki smarowi się styki nie ścierają.
-
FMX650 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
- Lokalizacja: Limanowa
FMX650 napisał(a):No i tez słyszałem, że dzięki smarowi się styki nie ścierają.
Smar nie jest po to, żeby styki się nie ścierały, bo i tego też nie czynią, jeżeli już to styki nadpalają się przy załączeniach, po części też od tego są i na to lekarstwa nie ma.
Smar służy zapobieganiu śniedzi, rdzy, wypieraniu wilgoci etc, etc.
A jaki smar? Najlepiej coÅ› w stylu "Kontakt 40".
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości