Zobacz wątek - Jaki smar do przełączników przy kierownicy.

Jaki smar do przełączników przy kierownicy.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Jaki smar do przełączników przy kierownicy.

Postprzez FMX650 » 31/12/2015, 16:40

Witam. Postanowiłem się zabrać za przeczyszczenie styków w przełącznikach przy kierownicy. Gdy rozkręciłem te styki, wziąłem je przeczyściłem i jest ok. Problem się zaczął gdy przyszedł czas posmarować je. Na początku był tam gęsty smar, który ma zapewne za zadanie wypierać wodę która się tam dostanie, jak i zapobiec ścieraniu się styków. I moje pytanie jest następujące. Jak tam dać smar? Proszę o pomoc. Chce dać taki najbardziej przybliżony do poprzedniego. Nie chce używać tych całych sprayów co czyszczą tylko coś żeby było i siedziało tam i spełniało swoje zadanie. Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa


Postprzez SpeedyGonzales » 1/1/2016, 17:14

Są specjalne smary techniczne np do klem taki powinien się nadać, marki nie podam bo akurat nie korzystam.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Walenty » 1/1/2016, 17:35

Najprościej wazeliną techniczną.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez FMX650 » 1/1/2016, 19:35

No do klem to chyba stosuje się smar miedziowy. A ten jest dobrym przewodnikiem. Dlatego do przełączników odpada raczej. No a wazelina techniczna... No chyba niegłupi pomysł. Czy inni tez by taką wazelinę umieścili?
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez senekkorzenna » 1/1/2016, 20:23

niczym nie smaruje się styków w przełącznikach, co was napadło,wystarczy po spryskaniu środkiem do złączy elektrycznych w pojazdach przedmuchać delikatnie sprężonym powietrzem.
senekkorzenna
 

Postprzez FMX650 » 1/1/2016, 21:51

No tylko, że sam fakt, ze było tam od nowości tyle smaru. No i jest to logiczne no bo te przełączniki nie są przecież super wodoodporne. Praktycznie w czasie deszczu czy choćby w czasie mycia motocykla, woda może zrobić niepożądane zwarcie. A tak to taki smar zapobiega temu. No i tez słyszałem, że dzięki smarowi się styki nie ścierają.
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez Glenroy » 1/1/2016, 22:34

FMX650 napisał(a):No i tez słyszałem, że dzięki smarowi się styki nie ścierają.


Smar nie jest po to, żeby styki się nie ścierały, bo i tego też nie czynią, jeżeli już to styki nadpalają się przy załączeniach, po części też od tego są i na to lekarstwa nie ma.
Smar służy zapobieganiu śniedzi, rdzy, wypieraniu wilgoci etc, etc.

A jaki smar? Najlepiej coś w stylu "Kontakt 40".
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr
cron