Zobacz wątek - Spadek mocy silnika po 30 latach.
NAS Analytics TAG

Spadek mocy silnika po 30 latach.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Spadek mocy silnika po 30 latach.

Postprzez Hondamtx80r2 » 29/12/2015, 18:03

Witam, mam nadzieje że to dobry dział :lol: Mam pytanie czy po 30 latach silnik straci kilka KM :?: :?: :?:
Avatar użytkownika
Hondamtx80r2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/5/2015, 16:03
Lokalizacja: Białobłoty


Postprzez PrimoGhost » 29/12/2015, 20:04

Zdecydowanie istotniejsze dla mocy jednostki napędowej ma jej przebieg, nie wiek. Co za tym idzie - mamy niezmiernie dużo zmiennych, które mogą wpływać na stan jednostki. Warunki eksploatacji, regularność przeglądów, inteligencja właściciela ( lub jej brak ) w codziennej jeździe. Należy też brać pod uwagę ogólną jakość jednostki... osobiście spotkałem się z Hondą 929 z przebiegiem ponad 200 tys. W świecie motocykli (?) kiedyś był artykuł na temat jednostki CBR 600, którą po 100 tys KM rozebrali na cześć pierwsze i sprawdzali zużycie elementów. Było ono niemal równe zeru ( nie licząc skrzyni biegów a dokładnie 1 i 6 biegu ) Są natomiast jednostki, które pomimo mądrego traktowania i tak drastycznie tracą moc... Przykładowo "cudowny" silnik Renault v6, którego spadki mocy wahają się pomiędzy 10 a 15 KM na.... rok statystycznej eksploatacji. Przyjmując zasadę, że ten "30 letni silnik" o którym piszesz miał jakiś przebieg - zapewne mogło z niego wyparować nawet kilkanaście procent mocy. Można też rozważać stan uszczelek, uszczelniaczy na których 30 lat zapewne jakość się odcisnęło, ale to trochę jak wróżenie z fusów.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez SpeedyGonzales » 29/12/2015, 20:55

Od siebie dodam że przyczyn spadku mocy szukaj w zaniedbaniach serwisowych, filtry świeca regulacje niż w tym że coś ma 29 lat i chodzi a nagle za rok się ros pierdoly. Sprawdź też stan silnika mierząc jego kompresję na ciepłym bez filtra powietrza, możesz zrobić też próbę olejową.
@ PrimoGhost podobnie pisałem w dziale HP i wielu się nie zgadzało.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Croowab » 29/12/2015, 20:59

Problem pojawia się znaczny gdy moto było przez długi czas nieeksploatowane.
Znacznie gorszą rzeczą dla pojazdów mechanicznych jest brak eksploatacji niż właściwa eksploatacja.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Hondamtx80r2 » 29/12/2015, 22:26

Głównie chodzi mi o Honde cx 500 producent podaje 37kw a chciałbym nią pośmigać na A2 i właśnie czy wystarczy hamownia czy i tak trzeba założyć jakąś blokade?
Avatar użytkownika
Hondamtx80r2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/5/2015, 16:03
Lokalizacja: Białobłoty

Postprzez senekkorzenna » 30/12/2015, 08:42

musi przejść homologacje czyli cały papierkowo urzędniczy proces.
senekkorzenna
 

Postprzez PrimoGhost » 30/12/2015, 18:18

SpeedyGonzales z czym się tutaj można nie zgadzać? :D
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Hondamtx80r2 » 30/12/2015, 18:19

homologacje? na czym to polega?
Avatar użytkownika
Hondamtx80r2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/5/2015, 16:03
Lokalizacja: Białobłoty

Postprzez riderZ056 » 30/12/2015, 21:00

Hondamtx80r2 napisał(a):homologacje? na czym to polega?

Najprościej: dokument stwierdzający, ze pojazd odpowiada przepisom w danym kraju.

Przykład: Dodge musiał przerabiać układ wydechowy Vipera na rynek niemiecki z wyjścia bocznego na tylne, bo boczne przy tylnych kołach było niezgodne z przepisami, więc cały samochód nie dostał homologacji. Każdy nowy pojazd musi dostać homologację, żeby można było go w ogóle sprzedawać. Oczywiście za to odpowiada producent.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Postprzez SpeedyGonzales » 30/12/2015, 21:43

PrimoGhost napisał(a):SpeedyGonzales z czym się tutaj można nie zgadzać? :D

viewtopic.php?t=111489&postdays=0&postorder=asc&start=1580
Str od 80 w górę.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Hondamtx80r2 » 30/12/2015, 23:33

Hmm wygląda to skomplikowanie :( w przepisach jest że jeżeli przekracza 35kw to musi być zaświadczenie że została założona blokada (np mniejsze gaźniki) i na hamowanie, przegląd i można ścigać a w tym wypadku te 2kw biorąc pod uwagę stan mechaniczny pojazdu no to teoretycznie wystarczyła by hamownia? Dobrze rozumiem? ;)
Avatar użytkownika
Hondamtx80r2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/5/2015, 16:03
Lokalizacja: Białobłoty

Postprzez SpeedyGonzales » 2/1/2016, 21:54

Źle myślisz. Motocykl może mieć i sto lat ale MUSI mieć spełnione warunki. Moc przekracza normę A2 i musi być blokada, nawet tuleja na przepustnicy czy blokada rozgazu nie ważne, taki wymóg chłopie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Hondamtx80r2 » 3/1/2016, 12:04

Ok dzięki za pomoc :) a orientuje się ktoś jaki jest koszt zarejestrowania moto na a2 z tym wszystkim co potrzebne i czy w Wlkp jest ktoś z hamownia i możliwością założenia blokady czy blokadę sam mogę założyć?
Avatar użytkownika
Hondamtx80r2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/5/2015, 16:03
Lokalizacja: Białobłoty

Postprzez senekkorzenna » 3/1/2016, 13:41

przecież wszystko masz w internecie.
senekkorzenna
 



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr