Zobacz wątek - S650 N, zdławiony na a2- warto?
NAS Analytics TAG

S650 N, zdławiony na a2- warto?

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

S650 N, zdławiony na a2- warto?

Postprzez tomek22275 » 29/12/2015, 16:31

Witam. Jestem zainteresowany kupnem sv. Mam prawko a2 i mam tez odnośnie pytań:
http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-650-a2-b ... ca8wT.html

W dowodzie wpisane tak jak ma być żeby łapało się na a2, wszystko legalnie. Czy ja mam wymagać od niego FV/paragonu i wykresu z hamowni że jest to na faktycznie a2? Nie będzie problemu przy rejestracji? A jak jest wgl ze zblokowanymi moto na a2, jeśli mamy w dowodzie ok, ale nie mamy tego potwierdzone? Policja przy kontroli się nie kapnie, ale co w przypadku ubezpieczalni, gdy będą chcieli się czegoś doczepić?
tomek22275
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/12/2015, 18:05


Postprzez BadDrone » 29/12/2015, 16:40

Jako, że 2 tyg temu blokowałem moją nową sv650s na kategorię A2, wiem jak to wygląda.
Jeśli w dowodzie masz wpisane, że motocykl ma tyle mocy, że łapie się na A2, to przy dalszej rejestracji - jeśli zmienia się właściciel - nie ma problemów - przepisują moc wpisana w dowodzie, który wymieniasz.
Natomiast, jeśli masz motocykl na A i chcesz go zarejestrować na A2, to potrzebny Ci będzie wykres z hamowni, opinia rzeczoznawcy oraz dodatkowy przegląd techniczny.
Policja przy kontroli raczej się nie "kapnie", a nawet jeśli to, musieliby zabrać Ci motocykl na hamownie, żeby stwierdzić, że ma większą moc niż dopuszczalna. Zasadniczy problem będziesz miał w razie wypadku - wtedy wyjdzie na jaw, że jeździsz odblokowanym motocyklem i Twój ubezpieczyciel nie zapłaci ani grosza za wyrządzone przez Ciebie szkody.

Btw. Śmieszne są niektóre oferty - przykładowo można znaleźć R1 zarejestrowaną na A2 :D
BadDrone
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29/12/2015, 15:48


Postprzez tomek22275 » 29/12/2015, 16:56

A co w przypadku gdy chcę jeździć zgodnie z prawem, czyli z zablokowanym moto, ale nie będę miał żadnych dokumentów potwierdzających zablokowanie, prócz dowodu rejestracyjnego w którym wpisane jest mniej niż 35kW. Boję się że ubezpieczalnia w razie wypłacenia za jakąś szkodę (odpukać) wymagała by tych dokumentów
tomek22275
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/12/2015, 18:05

Postprzez tomek22275 » 29/12/2015, 16:59

BadDrone napisał(a):Jako, że 2 tyg temu blokowałem moją nową sv650s na kategorię A2, wiem jak to wygląda.
Jeśli w dowodzie masz wpisane, że motocykl ma tyle mocy, że łapie się na A2, to przy dalszej rejestracji - jeśli zmienia się właściciel - nie ma problemów - przepisują moc wpisana w dowodzie, który wymieniasz.
Natomiast, jeśli masz motocykl na A i chcesz go zarejestrować na A2, to potrzebny Ci będzie wykres z hamowni, opinia rzeczoznawcy oraz dodatkowy przegląd techniczny.
Policja przy kontroli raczej się nie "kapnie", a nawet jeśli to, musieliby zabrać Ci motocykl na hamownie, żeby stwierdzić, że ma większą moc niż dopuszczalna. Zasadniczy problem będziesz miał w razie wypadku - wtedy wyjdzie na jaw, że jeździsz odblokowanym motocyklem i Twój ubezpieczyciel nie zapłaci ani grosza za wyrządzone przez Ciebie szkody.

Btw. Śmieszne są niektóre oferty - przykładowo można znaleźć R1 zarejestrowaną na A2 :D


A ile Cię wyszła cała ta impreza z zablokowniem?
tomek22275
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/12/2015, 18:05

Postprzez BadDrone » 29/12/2015, 17:22

700zł = zablowakowanie + pomiar na hamowni + opinia rzeczoznawcy. Wszystko w 1 miejscu.
BadDrone
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29/12/2015, 15:48

Postprzez Tristello » 1/1/2016, 15:49

Jeśli będziesz jeździł zablokowanym motocyklem (czyt. z mocą <35kW) i w dowodzie rejestracyjnym będzie taka właśnie moc. To jesteś normalnym użytkownikiem jednośladu. Nie musisz wozić papierów z hamowni itp. W razie czego, ubezpieczyciel normalnie wypłaci to co ma wypłacić :)
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

:D

Postprzez Bartiquan » 7/1/2016, 10:20

Za duzo kombinujecie ludzie, w zeszlym tygodniu przerejestrowywalem moto na 34 kW. Najwazniejsza osoba w calym procesie jest diagnosta... Jezeli masz fakture na zdlawienie i mu pokazesz, a jest spoko to jezeli on zatwierdzi przeglad i zrobi adnotacje na papierze, ze moc jest zmniejosza to nie potrzebujecie, ani hamowmi, ani rzeczoznawcy. Moj kolega zaczal kombinowac jak wiekszosc tutaj i przez miesiac nie mogl zarejstrowac moto. Dlatego kolejnosc taka : Zdławienie > Diagnosta > Urzad

Dodam, ze jezeli macie znajomego diagnoste to nawet faktury nie trzeba, bo oni jej nigdzie nie kseruja, to jest tylko dowod, ze zmniejszyliscie moc...
Bartiquan
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10/11/2010, 19:27
Lokalizacja: Bolec



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê