Hydrauliczne sprzęgło Magura problem
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Hydrauliczne sprzęgło Magura problem
Witam
Mam problem że sprzęgłem Magury .Mianowicie:
1). Na schemacie <a href=http://zapodaj.net/ed2b8b7f3a67f.jpg.html>Screenshot_2015-12-26-19-06-33-256.jpeg</a>
Widnieje pod numerem 34 sprezynka. Problem w tym że nie przypominam sobie zyby była tam jaką kolwiek sprzezynka a pozatym ani na wysprzegliku ani w korpusie nie ma żadnego otworu czy coś na takowa sprezynke
Czy jest ona konieczna?
2). Płyn.Producent zaleca 'mineral oil' i takowego dziś zakupie (org Magura) lecz przed tem zalalem dot4 .Jak czytałem to zdania są podzielone n a ten temat jedni jeżdżą drudzy. Nie .
Problem polega na tym że po złożeniu klamka bardzo lekko chodzi (nie wysprzegla) problem leży po tej stronie że nie ma tej sprezynki czy problem ten to wina DOTU który wlalem?
Dodam że wlewalem go tak jak trzeba czyli strzykawka i od dołu aż zapełni się zbiorniczek .Ale różnicy niestety nie ma .
Mam problem że sprzęgłem Magury .Mianowicie:
1). Na schemacie <a href=http://zapodaj.net/ed2b8b7f3a67f.jpg.html>Screenshot_2015-12-26-19-06-33-256.jpeg</a>
Widnieje pod numerem 34 sprezynka. Problem w tym że nie przypominam sobie zyby była tam jaką kolwiek sprzezynka a pozatym ani na wysprzegliku ani w korpusie nie ma żadnego otworu czy coś na takowa sprezynke
Czy jest ona konieczna?
2). Płyn.Producent zaleca 'mineral oil' i takowego dziś zakupie (org Magura) lecz przed tem zalalem dot4 .Jak czytałem to zdania są podzielone n a ten temat jedni jeżdżą drudzy. Nie .
Problem polega na tym że po złożeniu klamka bardzo lekko chodzi (nie wysprzegla) problem leży po tej stronie że nie ma tej sprezynki czy problem ten to wina DOTU który wlalem?
Dodam że wlewalem go tak jak trzeba czyli strzykawka i od dołu aż zapełni się zbiorniczek .Ale różnicy niestety nie ma .

Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
1) skoro dali to spręzynka byc musi
odpowiada za to żeby tłoczek sie sam nie cofał.
2) hahaha jak zalałeś dot4 to jest duza szansa że mozesz sie pożegnac ze sprzegłem. nie ma zadnych podzielonych zdań. dot4 sprawia że guma przeznaczona do mineralnego oleju puchnie. sprzegło na 100% teraz bedzie chodziło duzo cięzej. o ile w ogóle sie gdzies nie posika albo całkiem przestanie działać. czym prędzej wywal to z układu, i przelej czymkolwiek, olejem jadalnym nawet. potem przepłucz pare razy mineralnym olejem. dodam że mozes zastosowac płyn LHM+ stosowany do zawieszen citroena albo do układów hydrauliki w tirach. kosztuje z 20-25 zł ale za litr.
na pewno układ trzeba dobrze tez odpowietrzyc żeby działało. ja zalewam od góry bo mi jest wygodniej, ale potem wciskam na wysprzęgliku ten tłoczek na maxa, wtedy ładnie pęcherzyki lecą, i sam sie potem cofa ( bo ma spręzynke własnie i po to ona jest ) bez spręzynki moze sie za łatwo tłoczek cofać np od naporu oleju czy cisnienia w silniku i potem bedziesz musiał np 2X zapompowac klamką żeby płynu zaciągnął i dopiero bedzie działać. to tak teoretycznie bo jak np tłoczek ciezko chodzi to moze a nie musi sie cofać.

2) hahaha jak zalałeś dot4 to jest duza szansa że mozesz sie pożegnac ze sprzegłem. nie ma zadnych podzielonych zdań. dot4 sprawia że guma przeznaczona do mineralnego oleju puchnie. sprzegło na 100% teraz bedzie chodziło duzo cięzej. o ile w ogóle sie gdzies nie posika albo całkiem przestanie działać. czym prędzej wywal to z układu, i przelej czymkolwiek, olejem jadalnym nawet. potem przepłucz pare razy mineralnym olejem. dodam że mozes zastosowac płyn LHM+ stosowany do zawieszen citroena albo do układów hydrauliki w tirach. kosztuje z 20-25 zł ale za litr.
na pewno układ trzeba dobrze tez odpowietrzyc żeby działało. ja zalewam od góry bo mi jest wygodniej, ale potem wciskam na wysprzęgliku ten tłoczek na maxa, wtedy ładnie pęcherzyki lecą, i sam sie potem cofa ( bo ma spręzynke własnie i po to ona jest ) bez spręzynki moze sie za łatwo tłoczek cofać np od naporu oleju czy cisnienia w silniku i potem bedziesz musiał np 2X zapompowac klamką żeby płynu zaciągnął i dopiero bedzie działać. to tak teoretycznie bo jak np tłoczek ciezko chodzi to moze a nie musi sie cofać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kolega ma rację. Sprzęgło w aucie pracuje napłynie hamulcowym, tam gdzie masz "mineral oil" lejesz wyłącznie olej, może być nawet jakiś lds do układów w koparkach jeżeli spełnia normy. Ja sprzęgło robię tak:
-odkręcasz odpowietrznik, na niego rurka i do pojemnika, klamka w normalnym położeniu żeby pompa przepuściła,
-lejesz ciecz,
-zacznie się przelewać ciecz z powietrzem, czekasz i dolewasz aż zniknie powietrze,
-na tym etapie (grawitacyjnym odpowietrzaniu) zwykle wystarczy, jeśli będzie się robiła twardsza klamka po podpompowywaniu to odpowietrz na wciśniętej klamce 3-4 razy i dziękuję.
Jak kolega napisał przeczyść układ pierw.
-odkręcasz odpowietrznik, na niego rurka i do pojemnika, klamka w normalnym położeniu żeby pompa przepuściła,
-lejesz ciecz,
-zacznie się przelewać ciecz z powietrzem, czekasz i dolewasz aż zniknie powietrze,
-na tym etapie (grawitacyjnym odpowietrzaniu) zwykle wystarczy, jeśli będzie się robiła twardsza klamka po podpompowywaniu to odpowietrz na wciśniętej klamce 3-4 razy i dziękuję.
Jak kolega napisał przeczyść układ pierw.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Ok wielkie dzięki Panowie za pomoc .układ cały rozebralem i przyczyscilem wszystko z osobna.A płyn Kupilem oryginalny Magury bo tego lhm nie mogłem dziś dostać bo jedyny motoryzacyjny w okolicy. Zamknięty a z internetu nie chciałem zamawiać bo to teraz nowy rok i chyba bym się nigdy go nie doteczkal
jutro się wezme za to sprzęgło i dam znać jak mi poszlo
generalnie to odpowietrzam grawitacyjne wydaje się dużo łatwiejsze niż z ta strzykawka.U mnie to połowa przez zaworek wylwstywala na ziemie a z ta Magura blood nie mogę na takie coś pozwolić







Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości