Docieranie silnika 4t
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Docieranie silnika 4t
Witam
Pytanko odnośnie docierki.. Dla silniczka zdrowsza jest jazda podczas dotarcia, czy można zrobić w ten sposób, że zostałby odpalony i na bieżąco dolewana byłaby zimna woda? Slyszalem, ze metoda calkiem okej, nawet kumpel jako 'doświadczony' pod tym względem to polecał, tylko czy faktycznie się opłaca?
Pytanko odnośnie docierki.. Dla silniczka zdrowsza jest jazda podczas dotarcia, czy można zrobić w ten sposób, że zostałby odpalony i na bieżąco dolewana byłaby zimna woda? Slyszalem, ze metoda calkiem okej, nawet kumpel jako 'doświadczony' pod tym względem to polecał, tylko czy faktycznie się opłaca?
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
-
WaxEater - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
- Lokalizacja: kraków
hehe to najgorsza metada z mozliwych.
1) zimna woda przechłodzi silnik a docierac sie powinno w temperaturze roboczek 80-90 stopni
2) na postoju motocykl nie ma zadnego obciązenia i dotrze sie tylko pobieżnie, wjedziesz potem w ciezki teren i bedzie wszystko inaczej "puchło" od temperatury i na nowo sie docieralo.
takim motocyklem wg mnie najlepiej sobie wjechac na tor crossowy i jeździc pyrkając. no moze nie do konca pyrkając na wolnych obrotach, ale srednio ostra jazda. na torze jest spoko bo raz masz z górki - zjeżdzasz na odpuszczonym gazie, raz masz pod górke - i wieksze obciązenie, ciągle masz prędkosc wiec masz niezłe chłodzenie. wiec docierasz w róznych zakresach obrotów i pod róznym obciązeniem - a to najlepsza docierka.
wazne tez żeby pierwszy olej zmienic szybko. mozna nawet mineralny zalać.
1) zimna woda przechłodzi silnik a docierac sie powinno w temperaturze roboczek 80-90 stopni
2) na postoju motocykl nie ma zadnego obciązenia i dotrze sie tylko pobieżnie, wjedziesz potem w ciezki teren i bedzie wszystko inaczej "puchło" od temperatury i na nowo sie docieralo.
takim motocyklem wg mnie najlepiej sobie wjechac na tor crossowy i jeździc pyrkając. no moze nie do konca pyrkając na wolnych obrotach, ale srednio ostra jazda. na torze jest spoko bo raz masz z górki - zjeżdzasz na odpuszczonym gazie, raz masz pod górke - i wieksze obciązenie, ciągle masz prędkosc wiec masz niezłe chłodzenie. wiec docierasz w róznych zakresach obrotów i pod róznym obciązeniem - a to najlepsza docierka.
wazne tez żeby pierwszy olej zmienic szybko. mozna nawet mineralny zalać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości