Zobacz wątek - Build,not bought! Czyli historia supermoto V2 650.

Build,not bought! Czyli historia supermoto V2 650.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Build,not bought! Czyli historia supermoto V2 650.

Postprzez mirek175 » 22/12/2015, 22:26

Witam wszystkich ;) Jeśli temat nie w tym miejscu uprzejmie prosze o przeniesienie ;) Z racji tego że zacząłem budować własny motocykl,chciałbym się podzielić tym nie tylko ze ścianami swojego garażu,ale też z Wami wszystkimi. Przyda się kilka cennych uwag,słów krytyki i motywacji do dokończenia projektu ;) Krótko o projekcie:
1.Silnik z Suzuki DL 650 z 2008r przebieg 4tys km.
2.Rama konstrukcji własnej,główka ramy ze stali niskowęglowej,toczona z pełnego materiału,nie z rurki,z łożyskami stożkowymi,przystosowana pod zawieszenie KYB z KX 250.
3. Koło z Suzuki Bandit-przednie narazie pożyczone z mojego KX ;) Będzie takie jak z tyłu 18" 3 ramienne.
4.Tylny amortyzator z ATV 250.
5.Wahacz Bandit.
6.Owiewki będą z KXF 250 2010r czarno zielone.
7.Rama poleci w czarny proszek.
8.Zbiornik aluminiowy pod zadupkiem.
9.Osłona pod silnik.
10.Wydechy przeloty.
Rama konstrukcji własnej,narazie tak jak widać,sam szkielet główny z mocowaniami do silnika. Pójdzie kratownica wzmacniająca i łączniki od tylnej części ramy przy wahaczu,żeby sie przypadkiem nie chciała złamać :D Rama wykonana na przyrządach,które też wcześniej musiałem sobie wykonać,żeby wszystko szło w osi i było idealnie dopasowane. Przy główce ramy będą blachy wzmacniające po obu stronach i z góry i z dołu.
No to chyba tyle ;) Co myślicie?
Załączniki
IMAG0277_1024x613.jpg
IMAG0277_1024x613.jpg (146.82 KiB) Przeglądane 3754 razy
IMAG0276_1024x613.jpg
IMAG0276_1024x613.jpg (139.99 KiB) Przeglądane 3754 razy
IMAG0275_460x768.jpg
IMAG0275_460x768.jpg (91.2 KiB) Przeglądane 3754 razy
IMAG0274_1024x613.jpg
IMAG0274_1024x613.jpg (154.29 KiB) Przeglądane 3754 razy
IMAG0271_1024x613.jpg
IMAG0271_1024x613.jpg (158 KiB) Przeglądane 3754 razy
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15


Postprzez senekkorzenna » 22/12/2015, 22:31

Będzie można coś napisać jak zobaczę końcowy efekt ale trzymam kciuk.
senekkorzenna
 

Postprzez mirek175 » 22/12/2015, 22:34

Będę dodawał zdjęcia z postępów na bieżąco ;) Koniec prac przewiduję na koniec lutego,sprawie sobie taki prezent na urodziny :D
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15

Postprzez traveler » 23/12/2015, 15:18

powodzenia! ;)
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez Croowab » 23/12/2015, 21:50

Cięzko coś powiedzieć nei znając materiału z którego zrobiona jest rama.
Pamiętając obliczenia konstrukcji mostowch, dzwigowych itp (także małych) troszkę mam podejrzenia co do sztywności ramy.
Przy skokach będą odziaływały na nie dośc spore siły i wzmocnienia tylko przy głowce mogą być niewystarczające.
Tak czy inaczej trzymam kciuki..
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jaroaro » 23/12/2015, 22:31

Dasz sobie uciąć rękę za spaw przy główce ramy? Jaki przekrój ma rurka z której spawasz ramę oraz jaki to materiał? Mimo wszystko takie rzeczy warto liczyć aby było wytrzymałe lub żeby nie przewymiarować ramy bo pójdziesz w zbędne kilogramy które później będziesz czuć. Mimo wszystko życzę powodzenia ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez mirek175 » 24/12/2015, 21:41

Rury są bezszwowe takie jak trzeba na ramę ;) Nie wiem czemu na zdjęciach wyszły takie ciemne,były zabezpieczone oryginalnie czymś tłustym... Co do spawów,niektóre miejsca są tylko przyłapane,ale górna część ramy(grubsze rury) są dopasowane idealnie frezem do główki i przyspawane tak,że dam sobie nawet głowe za nie uciąć... Co do sztywności ramy nie mam żadnych wątpliwości,kratownica jest już wyliczona,blachy wzmacniające przy główce wycięte strumieniem wodnym czekają na montaż, do tego dojdzie jeszcze pare wzmocnień,ale to już pokażę wszystko jak ogarnę zdjęcia ;) Zobaczycie że będzie bardzo wytrzymałą i dosyć lekką konstrukcją,no i najbardziej praktyczną jaka była możliwa do wykonania(wyjmowanie silnika,ogólny serwis). Mimo wszystko dzięki za uwagi ;) Wesołych życzę! Po świętach porcja zdjęć z gotową ramą ;)
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15

Postprzez mirek175 » 26/12/2015, 13:58

Taki komplecik kupiłem ;)
Załączniki
colorbox_1024x686.jpg
colorbox_1024x686.jpg (198.75 KiB) Przeglądane 3346 razy
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15

Postprzez pawel4x » 31/12/2015, 15:38

Jak supermoto to prawdopodobnie będzie dużo gumowania, czego ten silnik na 100% nie przeżyje. W tych silnikach od jazdy na jednym kole zacierały się panewki. Na svforum czytałem że wystarczy wlać więcej oleju w co średnio wierzę a am tego nie sprawdzałem bo nie ufam internetowym fachmanom. Zainteresuj się tematem bo wydaje się dość ważny zwłaszcza że budujesz SM. Pozdrawiam.
pawel4x
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/2/2014, 11:51

Postprzez Walenty » 1/1/2016, 18:02

Jak dla mnie, to ta rama taka bardzo... ...filigRAMOWA.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3598
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez mirek175 » 6/1/2016, 15:43

Coś powstaje ;)

Co do wytrzymałości ramy,to narazie nie macie sie co nad tym zastanawiać bo to sam szkielet bez nawet jednego najmniejszego wzmocnienia,co z resztą mam nadzieje widać na zdjęciach :P

Spójrzcie na ramę ze zdjęcia które dodałem,jest to motocykl do hillclimbu a rama wygląda jakby miała sie rozlecieć od samego ciężaru silnika ale tak sie nie dzieje,więc co do swojej obaw nie będę miał ;)
Załączniki
Bez t55ytułu_958x768.jpg
Bez t55ytułu_958x768.jpg (128.07 KiB) Przeglądane 2794 razy
IMAG0296_460x768.jpg
IMAG0296_460x768.jpg (78.87 KiB) Przeglądane 2794 razy
IMAG0295_460x768.jpg
IMAG0295_460x768.jpg (89.16 KiB) Przeglądane 2794 razy
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15

Postprzez senekkorzenna » 6/1/2016, 16:25

Klikałem na gg z Kamilem MJR123 a on to naprawdę znawca tematu i jedno do czego ma zastrzeżenia to silnik.
Twierdzi że w teren i do wyścigów w terenie to za ciężki silnik.
senekkorzenna
 

Postprzez mirek175 » 6/1/2016, 16:31

To ma być supermoto,będę nim jeździł na codzień po asfalcie,nie w terenie i na koło przy takim rozstawie osi to nie bardzo to stawiać więc i silnik nie padnie,wiem że jest wrażliwy na "pion" ;) Terenu nie zobaczy ;) Do jazdy w terenie i na torze mam KX 250 ;)

A tak nawiasem kim jest Kamil MJR123? Mówisz że znawca tematu wiec może warto by było z nim porozmawiać ;)
Ostatnio edytowano 6/1/2016, 16:37 przez mirek175, łącznie edytowano 1 raz
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15

Postprzez suhy-19 » 6/1/2016, 16:36

masz zamiar to rejestrowac :D
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez jaroaro » 6/1/2016, 18:54

Stary, Twoje SM to jak pingwin. Niby ptak ale nielot. Po co Ci supermoto którego nie postawisz na koło? Za słabe na streetfightera, za ciężkie na SM.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez senekkorzenna » 6/1/2016, 19:11

mirek175 Kamil ścigał się z Błażusiakiem przy tym super majster obyty w silnikach i motocyklach do super moto i cross.
Kończy obecnie Polibudę w Kraku i ma warsztat u siebie w Podkarpackim.
senekkorzenna
 

Postprzez mirek175 » 6/1/2016, 22:25

Ok to już w takim razie wiem kto to,dzięki ;) Jak zbuduje moto do końca,będę pamiętał żeby sie do Ciebie odezwać,bo chciałbym poznać opinię Kamila ;) Co do stawiania na koło i innych akrobacji,to mam na czym to robić ;) Jeśli buduję motocykl,to nie oznacza od razu,że musi stawać na koło bo inaczej jest do niczego... Przyjemność z samej jazdy też sie liczy ;)
mirek175
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15

Postprzez jaroaro » 6/1/2016, 22:34

Właśnie chodzi o to że niczego nowego nie odkryłeś i ten motocykl nie da więcej frajdy niż motocykle które są na rynku. To nie CR w którym chodzi o wygląd i którym wyróżniasz się z tłumu. Twierdzisz że robisz SM a poza tym że może założysz kapcie od SM to wiele nie będzie miał wspólnego. Ile może ważyć ten sprzęt?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Walenty » 6/1/2016, 23:24

jaroaro napisał(a):Właśnie chodzi o to że niczego nowego nie odkryłeś i ten motocykl nie da więcej frajdy niż motocykle które są na rynku. To nie CR w którym chodzi o wygląd i którym wyróżniasz się z tłumu. Twierdzisz że robisz SM a poza tym że może założysz kapcie od SM to wiele nie będzie miał wspólnego. Ile może ważyć ten sprzęt?


Panie, on za kare tego nie buduje.
Chodzi o samą frajdę ze zbudowania czegoś, na czym się później będzie jeździło. Przypuszczam.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3598
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez riderZ056 » 6/1/2016, 23:27

To jest po prostu nie do wiary, co za kraj i co za ludzie... Gość sam buduje motocykl, co już samo w sobie zasługuje na uznanie, a rodacy od razu postanowili udowodnić mu, widząc tylko zdjęcia, jaka rama słaba, że buduje pingwina, a silnik to zepsuje się jeszcze przed odpaleniem i w ogóle z czym do ludzi. @jaroaro, wyjaśnię Ci o co w tym chodzi. Zobacz tutaj: http://pokazywarka.pl/vug9b0/ To wszystko zrobiłem sam, z kartonowych śmieci. Mogę sobie kupić gotowca za 300 i postawić na półce. Ale posiedzenie 3 miesiące i zrobienie czegoś z niczego daje SATYSFAKCJĘ. I właśnie dlatego ten motocykl da mu więcej frajdy niż jakikolwiek inny, bo sam go zaprojektował, sam zbudował, poświęcił swój czas i wysiłek, dlatego równie wspaniałego sprzętu nie kupi za żadne pieniądze. @mirek175, podziwiam i powodzenia, rozumiem co poczujesz jak skończysz budowę :)
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr