Zobacz wątek - Przesiadka z enduro na dużego turystyka - jak to jest ??

Przesiadka z enduro na dużego turystyka - jak to jest ??

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Przesiadka z enduro na dużego turystyka - jak to jest ??

Postprzez qubus86 » 8/12/2015, 16:15

Witam Wszystkich pasjonatów dwóch kółek !! Drodzy zmotoryzowani lub i nie mam do Was pytanie chcę na wiosnę kupić pierwsze moto do turystyki zastanawiałem się nad cbf 1000 cbf 600 lub cbr 1000f 24/25 i teraz moje głownie pytanie jak się tym jeździ czy ktoś mógł by mi to objaśnić przekładając to na inne motocykle. Chce nadmienić że mam 30 lat prawojazdy 12 a przez ten czas ok. 80 tys na moto a jeźdze od małego pewnie jak większość z Was zaczynając od motorynek po przez komary wski mz-ety jawy a w ostatnich 10 latach suzuki dr 650 klr 650 yamaha yz 250 ktm 250exc i husaberg 620 wiec trochę się jeździło a yamahe mam po dziś dzień. Pytanie jak się prowadzi taki duży moto jak z reakcja na gaz czy jest tak porywisty jak 250 w 2t czyli ktm lub yz 250. Czy cału czas trzeba jechać spiętym i uważać na gaz czy można się kapek odprężyć. Nigdy nie miałem okazji się przejechać czymś pokroju cbr 1000. Więc jak ktoś jeździł enduro niech opisze swoje doświadczenia.
Pozdrawiam wszystkich

A dlaczego tutaj zadajesz to pytanie :shock: przecież masz dział motocykle :?

przenoszę

senekkorzenna
qubus86
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7/12/2015, 14:12


Postprzez jasnoksieznik » 9/12/2015, 11:09

Jezdzilem przez tydzien na zmiane BMW R1200 GS i R1200RT, czyli tym samym motocyklem, tyle ze jeden byl krazownikiem-enduro, a drugi byl krazownikiem-turysta.

Na mocnym turystyku sie jezdzi... wygodnie i bezstresowo. Nie wieje, wszystko jest duze i stabilne. Nie trzesie motocyklem, sterowanie jest pewne a hamowanie jest bardziej bezposrednie, bo zawieszenie mniej buja. Mocy zawsze pod dostatkiem.

W aktualnych modelach jest opcja tempomatu, wiec na autostradzie mozna sie od czasu do czasu wyprostowac, oprzec rece na baku...

A jesli zajdzie taka potrzeba, to nie ma problemu ze zlozeniem w zaktetach. "Moje" enduro mialo zimowe opony, wiec nikt nie probowal sie na nim specjalnie skladac. Na turystyku, ktory jest stabilniejszy i nizej zawieszony - skladalismy sie bez problemu do podnozkow.

Za to np. do miasta, to raczej enduro, bo latwiej sie manewruje i prawdop. jest wezsze.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez lagiboy » 9/12/2015, 19:33

masz tyle lat prawko to polecam najbliższy salon obojętnie który i wziąć na jazdę próbną ten który Ci się podoba. prównywanie enduraka z szosówką nie jest najlepszą metodą na wybór motocykla. tak jakbyś chciał porównać auto terenowe do do auta klasy limuzyny. no w sumie można, oba mają koła, silnik i jednym i drugim jeździ się. powiedzieć Ci mogę jak jedzie CB600F. Wbijasz jedynkę, odwijasz do 5krpm, odpuszczasz sprzęgło i kręcisz go do 12krpm i po 3 sekundach masz 100km/h potem wbijasz 2 bieg, i tak dalej, albo jedziesz normalnie. 60km/h na 4 biegu, chcesz wyprzedzić coś to zbijasz o jeden lub dwa biegi i lecisz. w dużym motocyklu nie trzeba zbijać, silnik pociągnie momentem.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez qubus86 » 17/12/2015, 16:30

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i naprawdopodobniej na wiosnę porzejade sie do wiekszego miasta Bydgoszcz lub Gdańsk na jakąś jazde próbną


Pozdro
qubus86
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7/12/2015, 14:12



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr