Szyba czy może lepiej nie, CB1000R
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Szyba czy może lepiej nie, CB1000R
Witam,
Jestem zainteresowany kupnem jakiejś szyby do Hondy CB 1000r gdyż mam zamiar używać motocykl na dłuższe traski, a bez żadnej osłony na dłuższą metę jest to dość męczące, będę wdzięczny o info jeśli ktoś ma akurat ten model z jakąś szyba i ona się sprawdza. Przeglądnalem "trochę" neta i w sumie nadal za wiele nie wiem
Spotkałem się z różnymi opiniami, że w ogóle szyby nie warto do nakeda z racji, że jest montowana do kierownicy i pogorszy prowadzenie, zawirowania powietrza itd, z drugiej strony, że szyby są na tyle krótkie, że struga powietrza zostanie skierowana na kask co da jeszcze gorszy efekt i lepiej będzie bez niej, pomijam tu już walory wizualne. Proszę o wasze opinie, jak to się ma do rzeczywistości, czy szyba do nakeda ma jakiś sens? Jeśli tak to co polecacie. Z góry dziękuję. Pzdr.
Jestem zainteresowany kupnem jakiejś szyby do Hondy CB 1000r gdyż mam zamiar używać motocykl na dłuższe traski, a bez żadnej osłony na dłuższą metę jest to dość męczące, będę wdzięczny o info jeśli ktoś ma akurat ten model z jakąś szyba i ona się sprawdza. Przeglądnalem "trochę" neta i w sumie nadal za wiele nie wiem

-
Sanki - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25/11/2015, 22:26
lepiej szybę mieć niż nie mieć. zdejmuje sporo ciśnienia z klaty i trochę tego powietrza odbija, przy prędkościach 120+ km/h i tak wieje ale do 120 różnica z szybą jest odczuwalna.
do wyboru jest sporo
Puig
MRA
GIVI
montuje się to tak że w żaden sposób nie przeszkadza. Lepsze to niż nic, niestety i tak będzie dmuchać.
od siebie dodam że mam w hornecie i jestem zadowolony.
do wyboru jest sporo
Puig
MRA
GIVI
montuje się to tak że w żaden sposób nie przeszkadza. Lepsze to niż nic, niestety i tak będzie dmuchać.
od siebie dodam że mam w hornecie i jestem zadowolony.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Obejzyj "szyby" w StreetTriple albo F800R - one wbrew pozorom daja bardzo duzo. Jesli szyba/flyscreen jest dopasowana do moto, to daje zauwazalna poprawe z "bardzo wieje" na "wieje odczuwalnie, ale tak nie meczy".
Zjawisko "wiania na kask" zauwazysz przy wszystkich moto, gdzie wysokosc/profil szyby jest niedopasowany do gabarytow kierowcy, nie tylko w nakedach.
Mimo wszystko chyba warto zaryzykowac - w razie czego szybe mozna ustawic pod roznymi katami, co zmienia przeplyw powietrza.
Waga/kierowaniem bym sie nie przejmowal - plastik sam w sobie wazy niewiele, a jesli masz problem ze zmiana kierunku jazdy przy duzych predkosciach, to raczej nie jest kwestia szyby
.
Zjawisko "wiania na kask" zauwazysz przy wszystkich moto, gdzie wysokosc/profil szyby jest niedopasowany do gabarytow kierowcy, nie tylko w nakedach.
Mimo wszystko chyba warto zaryzykowac - w razie czego szybe mozna ustawic pod roznymi katami, co zmienia przeplyw powietrza.
Waga/kierowaniem bym sie nie przejmowal - plastik sam w sobie wazy niewiele, a jesli masz problem ze zmiana kierunku jazdy przy duzych predkosciach, to raczej nie jest kwestia szyby

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
jakby nie było każda szybka zejmuje sporo ciśnienia. moja zdjęła mi kilka kg z klaty, w garnek dalej wieje no i w barki.
Przy 200km/h jak się położę to też nie dmucha ale daleko tak nie zajedziesz.
Przy 200km/h jak się położę to też nie dmucha ale daleko tak nie zajedziesz.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Reasumując lepsza jakaś niż żadna
Choć patrząc na te wysokie szyby choćby PUIG Touring II obawiał bym się trochę o stateczność motocykla w zakrętach przy dużych prędkościach, zwłaszcza, że praktycznie każda szyba mocowana jest do kierownicy co za tym idzie, opór powietrza musi ingerować w zachowanie kiery jeśli opiera się na niej pól metrowa "ściana", czyż nie? A co powiecie na szyby firmy LOSTER? (http://www.szybymotocyklowe.pl/) Cena jest niemal dwakroć mniejsza od takich producentów jak PUIG czy GIVI, a nie da się ukryć cena jest tu sporym wyznacznikiem, bo nie chce zbyt doinwestowywać moto, gdyż chodzi mi po głowie jakiś konkretniejszy turysta
[/img]


-
Sanki - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25/11/2015, 22:26
lagiboy napisał(a):jakby nie było każda szybka zejmuje sporo ciśnienia. moja zdjęła mi kilka kg z klaty, w garnek dalej wieje no i w barki.
Przy 200km/h jak się położę to też nie dmucha ale daleko tak nie zajedziesz.
Na innych sprzętach co jeździłem było dokładnie tak jak piszesz... ale ta szybka mnie zadziwiła

Bandyta 1200 + DR 650
- AdamoX
- Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
- Lokalizacja: Wrocław
Nie rozumiem argumentu o 200km/h. Turysta to człowiek praktyczny, a prędkości pow. 140km/h są w całej Europie niepraktyczne, nie tylko na nakedach. Reszta świata nie jest lepsza.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
AdamoX napisał(a):Na innych sprzętach co jeździłem było dokładnie tak jak piszesz... ale ta szybka mnie zadziwiłaJakoś tak kieruje strumień powietrza, że nie szarpie garnkiem mimo, że niski nie jestem (190cm).
Jaką szybę masz tu na myśli?

-
Sanki - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25/11/2015, 22:26
jadąc autostradą za Vanem albo jakimś większym samochodem targa mi za łeb i przy prędkościach 80mph+ też wieje mi w czache. mam fajny garnek X-spirita II który jest mega aerodynamiczny i poza szumem nie mogę narzekać, używam zatyczek. Tylko te turbulencje za vanami mnie wnerwiają. Do prędkości 120km/h pełny komfort, Szybka działa jak ta lala. tak wygląda.foto z przodu (otwórz link) / widok na mocowanie (otwórz link)
w żaden sposób nie wpływa to na sterowność motocykla. żadnego oporu na kierownicy nie ma.
w żaden sposób nie wpływa to na sterowność motocykla. żadnego oporu na kierownicy nie ma.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Sanki napisał(a):AdamoX napisał(a):Na innych sprzętach co jeździłem było dokładnie tak jak piszesz... ale ta szybka mnie zadziwiłaJakoś tak kieruje strumień powietrza, że nie szarpie garnkiem mimo, że niski nie jestem (190cm).
Jaką szybę masz tu na myśli?
Mam coÅ› takiego
http://www.motocyklove.pl/userdata/gfx/ ... f121c8.jpg
Bandyta 1200 + DR 650
- AdamoX
- Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
- Lokalizacja: Wrocław
Ja bym uważał z tą szybą czy owiewką, bo wiele zależy od kasku i od tego jak zachowuje się w strudze powietrza (hałas i aerodynamika). Zakładałem różne szyby i owiewki do mojej V7-ki. Przy niektórych struga trafiała w kask i huk w kasku był nie do zniesienia. W innych zdejmowała tylko pęd powietrza z samej klatki piersiowej a kask przecinał swobodnie powietrze, co znowu miało swoje wady przy pochylaniu się nad bakiem (bo wtedy struga trafiała znowu w kask i owiewka przestawała spełniać swoje zadanie). W jeszcze innych nie było różnicy czy jadę z owiewką czy bez. Po rożnych próbach zdecydowałem się jak chcę jeździć (max 120-140km/h i w wyprostowanej pozycji z kaskiem ponad strugą) i stanęło na owiewce Puiga Raptor. Dlatego IMO szybę czy owiewkę należy dopasować do kasku - jedne kaski dobrze zachowują się w strudze, znowu inne tolerują tylko swobodne rozcinanie powietrza.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości