Zobacz wątek - zawody motocross co i jak ?
NAS Analytics TAG

zawody motocross co i jak ?

Enduro, Cross
_________

zawody motocross co i jak ?

Postprzez piterek123456 » 25/11/2015, 21:53

witam chciałbym zacząć startować w zawodach i mam do was kilka pytań odnośnie tego
z góry mówię że czytałem regulamin na stronie polskiego związku motorowego ale przez te ich służbowe pismo nic nie ogarniam oprócz kilku drobnostek
1. Licencje wiem że muszę ją posiadać tylko są 3 A,B,C mam 15 lat (nie wiem czy to zależy od wieku) jaką powinienem wyrobić w moim wieku ? z tego co wiem robi się je w dniu zawodów i składa się z części teoretycznej i praktycznej i teraz moje kolejne pytanie 2. czy na części teoretycznej będę pytany z jakiś zasad i reguł czy po prostu zostane przeszkolony ?
3. wymogi techniczne motocykla , przeczytałem jakiś regulamin rsm i moja głowa eksplodowała ponieważ było tam że napęd motocykla musi być zasłonięty i motocykl musi przejść kontrole głośności a w żadnym crossie na zawodach napęd nie jest zasłonięty a wydech co jedne to głośniejszy a więc czy mój motocykl musi coś przechodzić czy wystarczy że będzie w 100% sprawny?
4. ile mniej więcej kosztuje koszt wyrobienia takiej licencji i czy wyrabiając ją musze przynależeć
do jakiegoś klubu?
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez henio12323 » 25/11/2015, 22:36

1) taką jaką chcesz startować, zacznij od C bo w B bedziesz miałza szybkie tempo, beda ci skakali na plecy itp. sam bedziesz potem wiedział kiedy przeskoczyć.
2) tak jest egzamin teoretyczny, nie ma co sie spinać to nie matura... ale podstawy znać trzeba, głównie chodzi o to co jaka flaga oznacza - ze szachownica to koniec, cxzerwona czy jakas tam to upadek i jak sie wtedy zachowac itp
3) musi to byc prawnie ustalone. ale realnie nikt na to za bardzo nie patrzy. aby moto sie kupy trzymało i nic dziwnego nie wystawało. jedynie co to sie mogą czepic klamek - mają byc całe z kulką ( na zawodach wyzszych rang mogą wywalic za połamana klamke ) a pozatym to sie nie czepiają. nawet na zawodach enduro gdzie opona musi miec dopuszczenie do ruchu ulicznego i znaczek FIM to na crossowej też wystartujesz.
4) nie wiem ile kosztuje - zadzwon do PZM i sie dowiesz, i jak startujesz to lepiej sie podpiąc pod jakis klub.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 25/11/2015, 22:46

ok tylko czy na licencji C będę mógł startować we wszystkich zawodach głównie chodzi mi o puchar polski strefy zachodiej może się orjentujesz :P dzięki za odp.
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 25/11/2015, 23:23

tak, na starcie masz po prostu kilka wyscigów - dla kazdej licencji inny. czasami łączą licencje jak np są kiepskie warunki, albo mało zawodników. tutaj nie ma mocnej spiny na to. mozesz tez raz wystartowac bez licencji.

licencje dobiera sie jedynie pod "umiejętnosci' generalnie lepiej jest jeździć z lepszymi od siebie - wiecej sie uczysz, w wyzszych grupach jest tez bezpieczniej bo ludzie potrafią skręcac i hamować. ale też zdaza sie tak jak pisałem - ktos nie skacze hopy bo za mocna, a ktos inny skacze i moze wskoczyc na ciebie. dlatego tez nie ma co swirować.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 26/11/2015, 17:54

ok dzięki mam jeszcze pytanie dotyczące moto odbiegające od tematu pisze na proźbe kolegi kupił yamahę yz 125 2001 rok starsza o rok od mojej i jak moto stoji na stojaku i zapnie mu jedynke trzymając sprzęgło koło się obraca bardzo szybko i nie idzie go zatrzymać u mnie też sie obraca ale dużo wolniej i moge ja normalnie ręką zatrzymać jak myślisz co to ja obstawiam tarcze do wywalenia muwiłem mu ale twierdzi że sie nie znam i mam sie spytać na forum
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez 13vito37 » 26/11/2015, 18:50

mialem takie cos kiedys tez, jak wrzucilem na bieg to sam odjezdzal, wolno bo wolno ale jechal bez gazu, niech pokreci gaznik, bynajmniej mi sie wydaje ze przez gaznik, mi pomoglo
13vito37
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/11/2015, 18:10
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez henio12323 » 26/11/2015, 20:54

hehe gaźnik nie ma nic do tego

są 2 opcje
1) uszkodzony kosz sprz egłowy ( wyząbkowany ) tarcze wpadają w ząbki po wcisneciu sprzegła sie nie rozsprzęgla - wtedy własnie jak wbijesz bieg na postoju to moto chce jechać.

jezeli to sie dzieje tylko na stojaku to opcja nr 2
2) po prostu jest gęsty olej - a oleje sa rózne, ten akurat moze nieco bardziej sklejać tacze z przekładkami - sa opory tarcia po prostu i sie kręci. to wtedy nic złego sie nie dzieje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez 13vito37 » 26/11/2015, 21:37

widocznie cos jednak musi miec, za bardzo mialem podkrecony, gdy zmniejszylem to bylo normalnie
13vito37
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/11/2015, 18:10
Lokalizacja: Zachodniopomorskie



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr