Zobacz wątek - Pierwszy motocykl naked okolo 10 000

Pierwszy motocykl naked okolo 10 000

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl naked okolo 10 000

Postprzez Brownstone » 24/11/2015, 15:01

Witam wszystkich,

Na wiosne bede konczyl kurs prawa jazda kategoria A. Bedzie to moja praktycznie pierwsze doswaidczenie z motocyklami nie liczac jazdy po wioskach jakimis mz/junak pare dobrych lat temu.

Poszukuje motocykl typu naked na pierwsza maszyne.
Zastosowanie glownie jazda miejska (Krakow) oraz sporadyczne wyjazdu za miasto gory (50-200km).

Gdzies w planach sa tez wycieczki jak Praga, Brno, Balaton itp a kiedys krete drogi Wloch (jeden z powodow decyzj o motorize, malownicze Wlochy, drogi pelne motoyckli, wirazy i widokow)

Informacje o mnie:

Wiek 25
Wzrost 186
waga 105-112 (zaleznie od pory roku, trenuje ciezary)

Motocykle, ktore wpadly mi w oko:

Honda CB500 - fajna klasyka, rozsadna cena - ponoc ultra trwaly i tani w utrzymaniu
Honda CBF600N - podobnie jak wyzej, lecz juz troche mocniejszy
Suzuki SV650N - ponoc bardziej wymagajacy, spore hamowanie silnikiem, podoba mi sie wygladowo i cena tez przystepna, silnik V2 - ciekawe
Kawasaki er6n - klasyka Kawasaki, wyglad mocno na plus
Yamaha xj6n - dosyc mocny, wyglada calkiem calkiem
Yamaha fz6n - wygladowo top1, po prostu swietny, szkoda, ze taki mocny...
Yamaha mt03 - ciekawy design, bardzo nowoczesny - raczej nie do wyrwania ponizej 10 000?

Pozdrawiam
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34


Postprzez A7 x » 24/11/2015, 18:19

Jeżeli planujesz takie wycieczki w przyszłości, to może jednak wersje z owiewkami ?
Golasy do miasta są świetne, ale w trasie owiewki są przydatne.
Jeździłem XJ6n w trasy i dosyć mocno dmuchało.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez lagiboy » 24/11/2015, 19:08

wybierz sobie coś z pierwszych pięciu czyt. który znajdziesz w lepszym stanie. nie ma znaczenia, który bo pierwszy motocykl nigdy nie jest tym ostatnim. ;)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez SlowMotion » 24/11/2015, 21:39

lagiboy napisał(a):wybierz sobie coś z pierwszych pięciu czyt. który znajdziesz w lepszym stanie. nie ma znaczenia, który bo pierwszy motocykl nigdy nie jest tym ostatnim. ;)

Jak się źle wybierze to czasem jest :roll:

Tymczasem założyciel tematu podał całkiem przyzwoite typy i każdy się sprawdzi. Owiewki będą zaletą na trasie przy większych prędkościach, ale nakedem będzie można trenować na placu i kłaść go generalnie do woli, jest to dużo lepszy (i tańszy) pomysł na pierwszy sprzęt. Dodatkowo najlepiej weź motocykl na serwis przed zakupem bo mając jeszcze niewielkie doświadczenie w temacie niestety łatwo dać się nabrać na kupę w błyszczącym papierku. W Krakowie jest sporo dobrych serwisów, jest też forum grupa południe oraz kilka grup na fejsie zrzeszających część tutejszej społeczności (ponad 2tys osób), którymi możesz się zainteresować.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Brownstone » 24/11/2015, 22:33

A mam prosbe, ktos doswiadczony bylby w stanie napisac mi krotkie + oraz - przy kazdym z wybranych modeli? Dodatkowo, krotka charakterystuke danej maszyny.
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez qubus333 » 24/11/2015, 23:18

Najpierw napiszę w podobnym tonie co 'lagiboy' - weź to co znajdziesz w dobrym stanie.
Pierwszy motocykl na pewno nie będzie ostatnim - w końcu zechcesz spróbować innych 'ślicznotek' :-)

Wypowiem sie odnośnie dwoch:
"Suzuki SV650N - ponoc bardziej wymagajacy, spore hamowanie silnikiem, podoba mi sie wygladowo i cena tez przystepna, silnik V2 - ciekawe
Yamaha fz6n - wygladowo top1, po prostu swietny, szkoda, ze taki mocny... "


SV650 był moim pierwszym po zrobieniu prawka. Świetne moto. Silnik oddaje fantastycznie moc. Hamowanie silnikiem potrafi zaskoczyć w zakrętach i w deszczu ale to nie jest tak, że zaraz masz glebę. Byłem świeżakiem i moja technika a raczej jej brak przyprawialy mnie czasem o stan przedzawałowy :) Po prostu musiałem więcej uważać.
W Twoim przypadku jednak 'przymierzyłbym się jednak do niego gdyż jesteś wysoki i możesz czuć się na nim niekomfortowo. Ja przy 180cm wzrostu miałem czasem poczucie dyskomfortu zwłaszcza przy jeździe z plecaczkiem.

Aktualnie jeżdżę FZ6 (już drugi sezon) w wersji 78KM (wersja weszła od 2007r).
Na początku marudziłem, że to 'nie jeździ', że wolno się zbiera, miałem je sprzedać zaraz po sezonie itp itd.
Aktualnie jestem zachwycony i coś czuję, że to moto zostanie na dłużej.
Pozycja bardzo wygodna (jest o niebo lepiej niż na SV650). Czujesz ze to kawał maszyny a nie kilka rurek z silnikiem :-)
Fakt - 'idzie' gorzej niż SV650, wydech pierdzi jak odkurzacz ale na bogaojca nie przesadzajmy - to nie porównanie Poloneza z Ferrari :-)
SV lepiej się składała w zakrętach, lepiej 'szła' ze świateł, lepiej to lepiej śmo ale i tak FZ6 bardziej mi pasuje :-) Plecaczek też czuje sie bardziej komfortowo. No i wizualnie FZ6 wygląda lepiej (ale nie to ładne co ładne tylko co sie komu podoba).
Jeden mankament - za 10tys. to ciężko będzie znaleźć wersję z 2007r. (78KM) :|
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Postprzez Brownstone » 25/11/2015, 12:23

Super post, wielkie dzieki o takie cos mi chodzilo.

Z checia podobne wypowiedzi bym zboaczyl

Pozdrawiam
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez setup » 25/11/2015, 23:33

honda cbf 600 - rzędowa 4 która liniowo oddaje moc, bardzo przyjazna dla świeżaka, dużo wybacza, łatwo się ją kładzie w zakręty. Mało awaryjna. Ale jak trzeba to ładnie się zbiera i nie ma problemów aby ją kręcić. Gwarantuję że szybko się nie znudzi. Za kwotę 10.000 powinno udać się już wyrwać coś co nie będzie zlepione z przystanku, choć lepiej byłoby mieć tak ok 12.000. W wersji po 2007 jest już wtrysk, alu rama i można dostać C-ABS. Każda cbf ma regulowaną kanapę oraz napięcie wstępne sprężyny z tyłu.

kawa er6 to twin a więc ciut inaczej pracuje silnik niż w cbf, fz6. Poza tym jeździsz nią jak na rowerze :). Lekka chyba coś około 173 kilo na sucho (cbf 190 kg) , mały zbiornik paliwa 15 l (cbf 20l) :(. Mi osobiście nie podszedł właśnie ten twin, choć odejeście ma lepsze niż cbf. Dopiero gdzieś na górze obrotów cbf minimalnie jest lepsza. Choć to i tak naukowa dysputa.

yamaha mt03 musisz się przyjrzeć z bliska i pomacać, są głosy w necie że ciut budżetowo do tego motocykla podeszli, a więc jakoś wykończenia jest średnia.

Weź to na spokojnie, masz czas.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Brownstone » 26/11/2015, 09:21

Dokladnie, czasu jest sporo dlatego tez zbieram jak najwiecej info. Zobaczmyy czy uda sie nagiac kwote 10 000 do gory ale poki co srednio.
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez grzec » 26/11/2015, 10:32

Przy Twoim wzroście i wadze na mt03 wyglądał byś jak na motorynce. Szukał bym CBF... trochę ciężkie ale nie narywiste i można znaleść z ABS a to spora zaleta.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez Brownstone » 26/11/2015, 11:29

Doszly mi jeszcze 2 modele

Suzuki GSR600

Honda CB600F Hornet
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez rturos » 26/11/2015, 13:34

Dorzucę Ci GSF650 z ABS i pancernym silnikiem (chłodzony olejem, ostatnie roczniki czyli 2005r). 78KM. Może być Naked, a może być tez obudowany plastikami.
Za 10k spokojnie kupisz coś fajnego i doposażonego :)
Lekko pochylona pozycja kierowcy (w przeciwieństwie do CBF600, gdzie jeździsz na prosto).
Dźwięk silnika - specyficzny. Jak to znajomi mówią: tak jakby wsypać wiadro gwoździ do pralki i włączyć odwirowanie, ale ma to tez swój urok ;)
rturos
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 8/5/2013, 07:32
Lokalizacja: Karczew

Postprzez Brownstone » 26/11/2015, 14:33

GSF650 bardzo fajny, ceny tez ok widze i sporo mozna wyposazenia dostac.

Jedyne co mi sie nie podoba to kurde ten wydech z boku... pod siedzeniem z tylu wyglada zdecydowanie lepiej.
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez lagiboy » 26/11/2015, 20:03

horneta sobie odpuść, lepiej wziąć CBF na pierwszą maszynę, hornety starszej generacji nie obchodzą się zbyt łaskawie z nowicjuszem i jest dość nerwowy, poza tym sporo pali.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Brownstone » 27/11/2015, 12:00

A czy GSR,FZ6N bedac zdecydowanie za mocne na 1 motocykl? Wygladowo sa swietne
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez lagiboy » 29/11/2015, 11:04

zanim zrobisz prawo jazdy jeszcze 3 razy Ci się zmieni. FZ6N ma ten "głupi" silnik z szalonym górnym zakresem, GSR mi osobiście się podoba. mając odpowiednio poukładane w głowie można jeździć wszystkim. Praktyka pokazuje że nikt z nas nie ma oleju w głowie, dlatego dobrze mieć maszynę na miarę swoich umiejętności. Pamiętaj - pierwszy motocykl nigdy nie jest ostatni o ile się na nim nie zabijesz.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Brownstone » 2/12/2015, 10:11

Nie bede ukrywal w tym momencie fz6n jest nr 1. Podoba mi sie w nim wszystko, a okazalo sie, ze kumpel ojca ma takowego juz mnie zaprasza na ogladanie, jazde testowanie i wszystko na co mam z nim ochote :D!
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez setup » 2/12/2015, 19:03

Odważny ten kumpel ojca, albo nie zna szczegółów. Osobiście odradzam stu konną maszynę.
Przeczytaj raz jeszcze:
"Mając odpowiednio poukładane w głowie można jeździć wszystkim. Praktyka pokazuje że nikt z nas nie ma oleju w głowie, dlatego dobrze mieć maszynę na miarę swoich umiejętności "
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Brownstone » 3/12/2015, 13:25

ja jezeli w to, to bede celowac w 72KM z abs wersje

EDIT

W sumie macie racje cos do 70KM I doinwestowanego na poczatek bedzie lepiej, crash pady + bary itp

nic na sile I szybko
Brownstone
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24/11/2015, 14:34

Postprzez qubus333 » 3/12/2015, 17:59

Akurat do FZ6 polecam 'gmole'. Na allegro pełno fajnych rozwiązań, małych, nierzucających się w oczy (nie podaję linków - wpisz sobie gmole fz6).
Fazer jest wdzięcznym motocyklem jeżeli chodzi o punkty mocowania dla rożnego rodzaju gmoli.
Ceny gmoli wahają sie w okolicach 300zł czyli niewiele więcej niż dobre crash pady a zdecydowanie lepiej chronią silnik i ramę.
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr