Zobacz wątek - Oględziny motocykla.

Reklama

NAS Analytics TAG

Oględziny motocykla.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Oględziny motocykla.

Postprzez DedeRR » 23/11/2015, 21:14

Witam.

Jeśli temat bardziej nadaje się do innego działu, to proszę moderatora o przeniesienie.

Przymierzam się powoli do kupna pierwszego motocykla, konkretniej Suzuki GS 500, wykorzystując fakt, że w zimę są lepsze ceny.
Czytałem już wiele poradników nt. tego co sprawdzać w takim motocyklu i większość rzeczy rozumiem, jednak są pewne rzeczy co do których mam wątpliwości.

1) Suche lagi. Co to dokładnie oznacza? Czy przy dotknięciu ich palcami mają być doskonale czyste, czy palce mogą być delikatnie obtłuszczone?
2) Gładkie ranty tarcz hamulcowych. Chodzi o krawędź tarczy? Czy o wyżłobienia, które powstają przez tarcie klocków o tarczę?
3) Luzy na nitach tarczy hamulcowej. Nie bardzo rozumiem o jakie nity chodzi. Który luz jest dopuszczalny - promieniowy czy osiowy?
4) Kolor płynu hamulcowego. Sprawdzić go przez okienko, czy przez odkręcenie pokrywki zbiorniczka?

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że z moją małą wiedzą najlepiej będzie zabrać kogoś ze sobą na oględziny, ale chcę sam też być w stanie sprawdzić podstawowe rzeczy.

Pozdrawiam,
Dede
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ


Postprzez kristox » 24/11/2015, 09:32

Suche lagi to znaczy, ze nie wycieka z nich olej. Jeśli wycieka, napewno to zauważysz. Wystarczy przejechać chusteczka. Kosz naprawy ok 300 zł.
Kolor płynu hamulcowego - zobaczysz normalnie jeśli zbiorniczek jest półprzezroczysty lub jest okienko. Płyn powinien byc żółty lub lekko pomarańczowy. Koszt płynu to 30 zł (dobrego płynu)
zebatki- nie wiem jak Ci to wytłumaczyć :d
A nitów przy tarczach nigdy nie sprawdzałem. Jak motocykl hamował i nie szarpało to nie było sie czego przyczepić.

ogolnie czasem lepiej dac jakiemuś znawcy 150 zł niz sie wpakować w koszty.
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27

Postprzez DedeRR » 24/11/2015, 10:36

Oczywiście wiem, żeby samemu nie iść na oględziny, ale wolę sam też już zbierać informacje.

kristox napisał(a):Suche lagi to znaczy, ze nie wycieka z nich olej. Jeśli wycieka, napewno to zauważysz. Wystarczy przejechać chusteczka.


Czyli ogólnie mogą być delikatnie tłuste, ale nie może być widocznych śladów oleju?
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Postprzez kristox » 24/11/2015, 15:34

Maja byc suche. Suche i koniec kropka
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27

Postprzez henio12323 » 24/11/2015, 18:16

1)jak lagi zaczynają plamic palce tłusta mazią - to znacyz że pomału zaczynają puszczać. - swiezutko po serwisie tez mogą tak robic jak ktos stosuje smar do uszczelniaczy.


2) tarcze najlepiej jak są równo wytarte bez wyżłobień, i mieszcza sięw dopuszczalnym wymiarze grubosci

3) oba luzy są dopuszczalne tylko w odpowiedniej wielkosci, rózne tarcze maja rózne luzy, ale bywa że łapiesz za tarcze i moze miec po kilka mm luzu na boki, a przy hamowaniu słychac jak aż stuka ( kasują sie luzy ) to na pewno tarcza do wymiany/regeneracji

4) tutaj bym sie mocno nie skupiał - co ci po tym jaki ma kolor. i tak warto od razu po zakupie go wymienic, koszt groszowy, zajmuje dosłownie chwile czasu... jak układ byłby uszkodzony/ zaniedbany to bys to wyczuł przy pracy hamulca. sprawdzanie koloru nie bardzo do niczego prowadzi, bywa że płyn moze byc starszawy - a ukłąd w idealnym stanie, a moze byc odwrotnie, wszystko dobite i zuzyte, a handlarz mirek wymieni płyn do sprzedazy - i bedziesz miał w głowie swiadomosc idealnego układu hamulcowego ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr