Zobacz wątek - jak rozpoznać zuzyte uszczelniacze zaworowe

Reklama

NAS Analytics TAG

jak rozpoznać zuzyte uszczelniacze zaworowe

Enduro, Cross
_________

jak rozpoznać zuzyte uszczelniacze zaworowe

Postprzez braaaap » 22/11/2015, 20:44

tak jak w temacie czy da rade jakos rozpoznac to ze uszczelniacze nadają się do wymiany? oczywiście oprucz tego ze moto dymi :P chodzi mi o to ze jeżeli nie są zmurszałe itp to da rade polatac czy konieczna wymiana? :wink:
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez SpeedyGonzales » 22/11/2015, 21:29

Latać możesz nawet bez oleju, pytanie jak długo. Jeżeli ucieka Ci powietrze z opony to pompujesz codziennie czy naprawiasz to? Ok do rzeczy, uszczelniacze najczęściej mają symptom w postaci chmurki dymu zaraz po odpaleniu (u brata w aucie nawet tak jest, nic mu jeszcze nie mówiłem hehehe). Poza tym warto zmierzyć ciśnienie i zrobić próbę olejową, bo jeżeli dół jest zużyty to nowa głowica z fabryki sytuacji nie poprawi.

W jednych silnikach da się wymienić to bez demontażu głowicy w innych nie, zależy czy na GMP zawór zostanie dostatecznie podparty po rozpięciu.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez henio12323 » 23/11/2015, 00:09

generalnie jak juz widac uszkodzenie - to wymiana powinna byc wykonana juz wcześniej. zwykle jak juz sie robi remont i głowica jest na wierzchu to zawsze warto profilaktycznie je wymienic, nie kosztuja majątku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 24/11/2015, 12:33

dzięki Panowie za odpowiedz ;) sprawa wygląda tak ze moto brało ogromną ilość oleju powodem oczywiście okazał się zużyty tłok i skatowany cylinder .Kolega z forum (MJR) podjął się wykonaniai tulejowania itp. głowica jest "na stole" ale gdy wyjme zawory to konieczna jest od razu wymiana zabezieczeń ? :? oraz kolejna kwestia to to ze zawory ssące mają do okoła uszczerbki i gdy sprawdzałem to lekko się sączą .Czym by groziła jazda na takich zaworach ?
oraz ostatni problem to to ze jest to husaberg fe 501 :D wiec raczej i zawory sa mało dostępne ;( ale np. z tego co widziałem to głowica jest bardzo podobna w ktm 520 to jest szansa ze od takowego motocykla by podpasował zaworki? Z góry dzięki za pomoc :)
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 24/11/2015, 12:51

zabezpieczen nie musisz wymieniać. chociaz też warto je wymienic - chyba że rozbierzesz i beda na prawde dobrze wyglądały. ogólnie wszystko warto przejrzeć, bywa że sie może to mocno wyrobic i sie rozpiąć poldczas pracyu.

chodzi ci o przylgnie ? jak puszczają to dotrzyj je lekko, wrzuc najlepiej fotke od boku jak wyglądają, moze juz tez nadaja sie na smietnik - jak są zuzyte, to w koncu mogą wpaść i silnik wybuchnie.

nie wiem czy podpasują - musiał bys dorwac wymiary zaworu i porównać. ewentualnie szukac w necie czy juz ktos tak nie robił.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 24/11/2015, 15:30

Henio nie nie chodzi o przylgnie tylko o to ze krawedzie zaworow od dolu sa poszczerbione
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 24/11/2015, 15:34

wrzuć jakieś fotki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 24/11/2015, 19:16

<a href=http://zapodaj.net/22b6330c93495.jpg.html>IMG_20151124_190212.jpg</a>



http://zapodaj.net/22b6330c93495.jpg.htmlC:\Users\damian\Desktop\IMG_20151124_190207.jpg
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 24/11/2015, 19:25

hehe pierwszy raz widze takie uszkodzenie, tak cyz siak rozbieraj, rozpinaj. i zobacz jak to wygląda od drugiej strony. jak to juz zaczyna samo z siebie sie krusyzc to moze sie z czasem bardziej posypać. nieszczelnosci też nie są wskazane.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 24/11/2015, 20:05

No wiem dziwnie to wyglada i nie mam pojecia od czego to sie zrobilo byc moze od wysokiej temperatury (?) a czy masz moze jakis domowy patent na rozebranie zaworow ? Czy bez.sciskacza do zaworow sie nie obejdzie ? ;/
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 24/11/2015, 22:40

są rózne patenty, rozebrac najłatwiej - gorzej poskładac. rozebrac mozna nawet stukajac młotkiem (gumowym./z tworzywa) tylko jest szansa że jakies elementy strzelą, generalnie lepsza metoda to czyms scinąć, kiedys na szybko w "polowych' warunkach tak musiałem zrobic to skuteczny okazał się slisk taki stolarki, zwykły za kilka zł tylko trzeba pokombinowac jak scisnąc zeby dało sie zabezpoieczenia wyjąć. ja chyba to przez grubszy klucz płaski sciskałem i było miejsce żeby wyjąć zabezpieczenia. troche zabawy z tym ale sie da. majac tą "maszynke" robota idzie duzo szybciej i pewniej. taka maszynke nawet samemu wyrzexbić mozna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 29/11/2015, 16:01

Ehh już mam dość tych zaworów dziś prubowalem je zdemontować i wygląda to tak że cały zawór idzie ok w dół ale gdy od dołu przy blokuje zawór to nawet nie drgnie tak jak by się oponował na zabezpieczeniach...

Już powoli się zastanawiał czy nie zaryzykować i zostsc przy tych zaworach
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MJR128 » 29/11/2015, 19:43

Dobrze byłoby się przynajmniej zapoznać ze stanem zaworów, gniazd, prowadnic.
Co najmniej wymienić uszczelniacze zaworowe.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 29/11/2015, 19:52

hehe kup sobie albo zrób maszynke do sciągania, na dobrą sprawe to jak masz spawarke to mozna cuda wytworzyc a urządzenie mega proste.


nawet na szybko mozna cos takiego zrobić - jak masz stół to przykręcasz jakaś listwe drewnianą nawet, od niej 90 stopni ruchomą ( np na srubie ) pod kątem 90 stopni rączke, a do rączki znów 90 stopni skierowną w dół popychacz. proste 3 elementy, stawiasz pod tym głowice, pod zawór wrzuc kawałek szmatki, i tą dzwignią naciskasz ( ten popychacz dotyka zaworu a dokładniej tego talerzyka ) i wciskasz - nie zawsze to pójdzie, weź sobie gumowy albo plastikowy młotek i lekko puknij - a jak pukasz to lepiej zarzucic kawałek szmatki bo moze strzelic. i musi pójść. jak chcesz jakis schemat bo mogłeś mnie nie zrozumiec napisz na PW to ci napisze co i jak.

bez ruszania zaworów twoja robota moze byc na marne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 29/11/2015, 20:08

Henio mniej więcej ogarnelem o co chodzi:-) ale znalazłem tez coś podobnego co opisujesz https://youtu.be/rASMVDANL-c jutro chyba coś pomyśle na wzór tego bo wygląda że dużo roboty nie ma przy tym ;-)
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 29/11/2015, 20:38

no dokładnie cos takiego -samo wykonanie to juz fantazja twórcy, ale tam sił nie potrzeba wielkich - jedynie trzeba ogarnać że czasami trzeba zastosowac lekki udar, ja mam taka zwykła tansza maszynke do sciągania - jest po prosty wygodna bo łatwo sie zakłąda potem zabezpieczenia. ale czasami jak rozpinam to wszystko az trzeszczy i nic nie idzie, a wystarczy lekko młoteczkiem puknąć i wszystko sie rozpina.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 30/11/2015, 16:09

Henio więc tak ,zawór jeden rozpielem ale nadal mam problem bo za żadne skarbu nie chce wyjść z prowadnicy .gorna część zaworu robi się na równo z tamtej prowadnicy i nawet nie drgnie masz może jakieś sugestie jak to wyciągnąć ? :-P
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 30/11/2015, 17:37

hehe czyli tak jakby zawór się spęczył ? jak wygląda powierzchnia styku zaworu i gniazda ? ;d ja bym próbował podgrzewac prowadnice albo zobaczył co przeszkadza żeby przeszło. generalnie tam powinno gładko wszystko isc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 30/11/2015, 18:22

Powierzchnia wygląda tragicznie więc idą do wymiany ,ale chyba poszedłem czemu nie chce wylesc góra jest jak by delikatnie spłaszczona

Edit : sprawą rozwiązana górną krawędzi troszkę podpilowalem i gładko wyszedł :shock:
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr