Modyfikacje, przeróbki, elektryka, mechanika - video by PiNT
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Modyfikacje, przeróbki, elektryka, mechanika - video by PiNT
Siema. Chciałem pochwalić się kilkoma swoimi filmami z napraw i modyfikacji motocykla.
1. Miałem problem z rdzewiejącym kolektorem wydechowym. Farba żaroodporna palia się z powodu wysokiej temperatury spalin. Wpadłem na pomysł, żeby "pomalować" kolanko wydechowe bez farby wysokotemperaturowej. Zrobiłem to olejem roślinnym, podgrzewając malowany kolektor wydechowy. Nie testowałem tego na dłuższą metę, ale zdam relację.
film:
https://youtu.be/ZzeTYgcKGng (otwórz link) <--KLIK
2. Film z przeróbki wlotu do obudowy filtra . Taka modyfikacja układu dolotowego polepsza przepływ powietrza, gdyż często producenci instalują elementy, które maja za zadanie wyciszenie układu dolotowego. Ta przeróbka jest moim zdaniem obowiązkowa podczas montażu tłumika przelotowego
film:
https://youtu.be/g12d2fbPUuM (otwórz link) <--KLIK
foto:
3. Film z budowy prowadnicy łańcucha w motocyklu enduro. Prowadnica wykonana z aluminium 3mm PA7, teflonu. Na filmie suzuki DR 650 SE.
film:
https://youtu.be/DsCZ2GMs71g (otwórz link) <--KLIK
foto:
4. Budowa od podstaw osłony silnika do motocykla typu enduro. Wersja niskobudżetowa , estetycznie nie rewelacja, ale swoja funkcje pełni. Motocykl na filmie to suzuki DR 650 SE.
film:
https://youtu.be/Syy-mlmslDM (otwórz link) <--KLIK
foto:
5 . Film o smarowaniu linki prędkościomierza, ale zasada smarowania jest taka sama jak w przypadku linki od sprzęgła czy też linek gazu.
film:
https://youtu.be/uBkMjheUdnc (otwórz link) <--KLIK
foto:
6. Krótki film pokazujący działanie skrzyni biegów w motorze. Wymieniłem cała skrzynie gdyż 2-gi i 3-ci bieg zaczął się sypać - znaczy biegi szumiały niemiłosiernie i jak widać po filmie udało się - odpalił
film:
https://youtu.be/aX9Qv1KHhZY (otwórz link) <--KLIK
foto:
7. Film w którym opowiadam jak poradziłem sobie z naprawą zębatki prędkościomierza - była to konieczność, gdyż ta cześć do mojego motocykla jest trudno dostępna...Zębatka na filmie ma najechane 8000 km i była smarowana średnio co 2000km razem z linką, aby zapobiec ponownemu uszkodzeniu.
film:
https://youtu.be/-N026E12qIA (otwórz link) <--KLIK
foto:
8. Krótkie porównanie pokazujące sprawny regulator napięcia w naszym motocyklu bądź skuterze, a następnie dwa uszkodzone. Regulator z tzw "przebiciem" i a drugi cechujący się brakiem mocy, prawdopodobnie ma zimny lut. Motocykl na filmie to suzuki DR 650 SE posiadający bardzo podobny regulator jak w Suzuki GSX-R bądź też np w motocyklu Yamaha R1...
film:
https://youtu.be/FNuDEj5ti8Y (otwórz link) <--KLIK
foto:
9. Sprawdzanie napięcia ładowania akumulatora, stanu regulatora i stanu instalacji w motocyklu, skuterze... Film na przykładzie motocykla Suzuki DR 650 SE. Oznaczenia do filmu:
1 - sprawdzanie poboru prądu na wyłączonym zapłonie ( u mnie alarm bierze 7.6mA )
2 - rezystancja cewek
3- sprawdzenie czy biegun + (dodani) nie ma przebicia do masy
4 - napięcie na alternatorze
5 - Ładowanie
film:
https://youtu.be/Pc1Frduh5aE (otwórz link) <--KLIK
foto:
Usunąłem post a ty przeczytaj regulamin jeszcze raz
senekkorzenna
1. Miałem problem z rdzewiejącym kolektorem wydechowym. Farba żaroodporna palia się z powodu wysokiej temperatury spalin. Wpadłem na pomysł, żeby "pomalować" kolanko wydechowe bez farby wysokotemperaturowej. Zrobiłem to olejem roślinnym, podgrzewając malowany kolektor wydechowy. Nie testowałem tego na dłuższą metę, ale zdam relację.
film:
https://youtu.be/ZzeTYgcKGng (otwórz link) <--KLIK
2. Film z przeróbki wlotu do obudowy filtra . Taka modyfikacja układu dolotowego polepsza przepływ powietrza, gdyż często producenci instalują elementy, które maja za zadanie wyciszenie układu dolotowego. Ta przeróbka jest moim zdaniem obowiązkowa podczas montażu tłumika przelotowego
film:
https://youtu.be/g12d2fbPUuM (otwórz link) <--KLIK
foto:

3. Film z budowy prowadnicy łańcucha w motocyklu enduro. Prowadnica wykonana z aluminium 3mm PA7, teflonu. Na filmie suzuki DR 650 SE.
film:
https://youtu.be/DsCZ2GMs71g (otwórz link) <--KLIK
foto:

4. Budowa od podstaw osłony silnika do motocykla typu enduro. Wersja niskobudżetowa , estetycznie nie rewelacja, ale swoja funkcje pełni. Motocykl na filmie to suzuki DR 650 SE.
film:
https://youtu.be/Syy-mlmslDM (otwórz link) <--KLIK
foto:

5 . Film o smarowaniu linki prędkościomierza, ale zasada smarowania jest taka sama jak w przypadku linki od sprzęgła czy też linek gazu.
film:
https://youtu.be/uBkMjheUdnc (otwórz link) <--KLIK
foto:

6. Krótki film pokazujący działanie skrzyni biegów w motorze. Wymieniłem cała skrzynie gdyż 2-gi i 3-ci bieg zaczął się sypać - znaczy biegi szumiały niemiłosiernie i jak widać po filmie udało się - odpalił

film:
https://youtu.be/aX9Qv1KHhZY (otwórz link) <--KLIK
foto:

7. Film w którym opowiadam jak poradziłem sobie z naprawą zębatki prędkościomierza - była to konieczność, gdyż ta cześć do mojego motocykla jest trudno dostępna...Zębatka na filmie ma najechane 8000 km i była smarowana średnio co 2000km razem z linką, aby zapobiec ponownemu uszkodzeniu.
film:
https://youtu.be/-N026E12qIA (otwórz link) <--KLIK
foto:

8. Krótkie porównanie pokazujące sprawny regulator napięcia w naszym motocyklu bądź skuterze, a następnie dwa uszkodzone. Regulator z tzw "przebiciem" i a drugi cechujący się brakiem mocy, prawdopodobnie ma zimny lut. Motocykl na filmie to suzuki DR 650 SE posiadający bardzo podobny regulator jak w Suzuki GSX-R bądź też np w motocyklu Yamaha R1...
film:
https://youtu.be/FNuDEj5ti8Y (otwórz link) <--KLIK
foto:

9. Sprawdzanie napięcia ładowania akumulatora, stanu regulatora i stanu instalacji w motocyklu, skuterze... Film na przykładzie motocykla Suzuki DR 650 SE. Oznaczenia do filmu:
1 - sprawdzanie poboru prądu na wyłączonym zapłonie ( u mnie alarm bierze 7.6mA )
2 - rezystancja cewek
3- sprawdzenie czy biegun + (dodani) nie ma przebicia do masy
4 - napięcie na alternatorze
5 - Ładowanie
film:
https://youtu.be/Pc1Frduh5aE (otwórz link) <--KLIK
foto:

Usunąłem post a ty przeczytaj regulamin jeszcze raz

senekkorzenna
Suzuki DR 650 SE | moje strona www.youtube.com/user/FisVproduction
- PiNT
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 22/11/2015, 11:14
- Lokalizacja: małopolska
fajne poradniki - bo widac że nie robione na siłe w labolatoryjnych warunkach z zastosowaniem najlepszych na swiecie kluczy ;D
ze 3 filmiki obejrzałem - tylko 2 takie małe rady - jak tniesz alu polecam wyżynarke ( nie wiem czy masz ) noże do drewna nawet ( tylko lepszej firmy ) i idzie jak w masło, ja ciągłem 15mm bloczki na pewno szybciej niż wiercic tyle otworów. 2 sprawa - wiem ze poradnik miał byc ogólny ale linke prędkosciomierza pewnie mogłeś wyjąc z pancerza i przesmarować oddzielnie - szybciej. i olej tez lepiej stosowac swiezy, i tak idzie doslownie pare kropel. a swiezy ma zawsze lepsze własciwosci smarne
ze 3 filmiki obejrzałem - tylko 2 takie małe rady - jak tniesz alu polecam wyżynarke ( nie wiem czy masz ) noże do drewna nawet ( tylko lepszej firmy ) i idzie jak w masło, ja ciągłem 15mm bloczki na pewno szybciej niż wiercic tyle otworów. 2 sprawa - wiem ze poradnik miał byc ogólny ale linke prędkosciomierza pewnie mogłeś wyjąc z pancerza i przesmarować oddzielnie - szybciej. i olej tez lepiej stosowac swiezy, i tak idzie doslownie pare kropel. a swiezy ma zawsze lepsze własciwosci smarne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siema Henio12323. Wyrzynarkę już mam
kupiłem makity bo tamta stara chińska mi się zjarała
aaa co do smarowania linek chciałem pokazać ogólnie jak to robię. Czasami nawet tych linek nie wyciągam. Co do oleju to masz racje. Człowiek uczy się na błędach - dzięki za opinie.
Kolejne moje filmy :
Podstawowe informacje na temat motocyklowego akumulatora litowo - jonowego. Niektóre dane, zalety i sposób ładowania. Użytkuje go od kwietnia w motocyklu typu soft enduro a dokładnie w suzuki DR 650 SE i zrobiłem na nim około 5000km w terenie. Miał ciężko - wilgoć i częste zapalanie motocykla nie zrobiły na nim większego wrażenia, zawsze miał moc, żeby przekręcić rozrusznikiem. Nie zauważyłem wad w akumulatorze, tylko same plusy i uważam że jest o wiele lepszy niż standardowy akumulator żelowy czy też ołowiowy. Jeśli masz jakieś pytania- pisz z miłą chęcią odpowiem bo nie powiedziałem wszystkiego o nim.
http://www.youtube.com/watch?v=UDLexdBXuWQ link do filmu
W prosty sposób ładuje akumulator motocyklowy prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych. Używam do tego zwykłej żarówki włączonej szeregowo do obwodu ładowania, dzięki temu prąd ładowania jest mniejszy i nie uszkodzi akumulatora.
http://www.youtube.com/watch?v=GZVzc2S7pg0 link do filmu


Kolejne moje filmy :
Podstawowe informacje na temat motocyklowego akumulatora litowo - jonowego. Niektóre dane, zalety i sposób ładowania. Użytkuje go od kwietnia w motocyklu typu soft enduro a dokładnie w suzuki DR 650 SE i zrobiłem na nim około 5000km w terenie. Miał ciężko - wilgoć i częste zapalanie motocykla nie zrobiły na nim większego wrażenia, zawsze miał moc, żeby przekręcić rozrusznikiem. Nie zauważyłem wad w akumulatorze, tylko same plusy i uważam że jest o wiele lepszy niż standardowy akumulator żelowy czy też ołowiowy. Jeśli masz jakieś pytania- pisz z miłą chęcią odpowiem bo nie powiedziałem wszystkiego o nim.
http://www.youtube.com/watch?v=UDLexdBXuWQ link do filmu
W prosty sposób ładuje akumulator motocyklowy prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych. Używam do tego zwykłej żarówki włączonej szeregowo do obwodu ładowania, dzięki temu prąd ładowania jest mniejszy i nie uszkodzi akumulatora.
http://www.youtube.com/watch?v=GZVzc2S7pg0 link do filmu
Suzuki DR 650 SE | moje strona www.youtube.com/user/FisVproduction
- PiNT
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 22/11/2015, 11:14
- Lokalizacja: małopolska
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości