Zobacz wątek - Er6 vs sv 650 vs cbr500r

Er6 vs sv 650 vs cbr500r

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Er6 vs sv 650 vs cbr500r

Postprzez MATEUSZCRX » 15/11/2015, 16:52

Witam.
Który z tych trzech motocykli wybrać?
Nie ukrywam że najbardziej podoba mi się cebra, lecz póki co jest ich mało. Na pewno jest najsłabsza z tej trójki ale dzięki temu nie musze się martwić dławieniem. Co polecicie?
MATEUSZCRX
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30/5/2015, 21:17


Postprzez Tristello » 15/11/2015, 20:38

Jaki masz budżet, do czego potrzebny Ci motocykl i wgł napisz coś więcej
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez MATEUSZCRX » 15/11/2015, 20:56

Budżet to 15 tys. na samo moto. Motocykl będzie mi potrzebny głównie do jazdy poza miastem. Z czasem może jakiś wypad na tor. Moje ostatnie moto to Yamaha dt80.
MATEUSZCRX
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30/5/2015, 21:17

Postprzez Tristello » 16/11/2015, 20:10

Nakedy, sportowe, ednuro a moze jakeis małe turystyki ?

Jeśli chodzi ot e wymienione w tytule, to :
Er6F lub wersja N zależnie od upodobania, ale skoro poza maisto to lepsza byłaby Fka, bo ma owiewkę.
Svkę to też tylko w wersji z owiewkami. Ale Svka ma silnik V, nie każdemu on odpowiada. Przy Sv, takie rzeczy jak zmiana biegów z między gazem to podstawa. Jeśli zamierzasz sam podróżować to ja bym własnie Svkę wybrał, ale to nie ejst obiektywna opinia. Svkę dobrą za jakies 10-13k wyłapiesz, a za resztę mozna jakiś kurs doszkalający albo wypad na tor zeby pod-szlifować umiejętności.

Co do CBR to w tym budżecie juz są ?
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez MATEUSZCRX » 17/11/2015, 17:43

Nakedy i sportowe. Za 15 już znajdzie, najwyżej dołożę jeszcze tysiaka czy dwa. Cbr podoba mi się bo wygląda jak motocykl sportowy za to er6 jest mocniejsza. Pytanie tylko jak z awaryjnością tych sprzętów i serwisem?
MATEUSZCRX
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30/5/2015, 21:17

Postprzez Ajss » 17/11/2015, 20:38

Odpowiedz na te pytania, bedzie prosciej...

Żeby ktokolwiek odpowiedział sensownie na pytanie "jaki motocykl dla mnie", musisz przedstawić pewne dane wejściowe (im więcej nam powiesz, tym lepiej Ci doradzimy):

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
- Wiek, waga, wzrost,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?

Zatytułuj rozsądnie temat np. "motocykl na co dzień do 6000 zł".

Pamiętaj o przyklejonym w dziale Motocykle temacie: "Co na pierwszy motocykl?"

Polecam też poniższą publikację, która może Wam pomóc w dokonaniu właściwego wyboru:
http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
Suzuki SV650N FI
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38

Postprzez Tristello » 18/11/2015, 14:47

Co do upodobań:

Sv jak też Er występują w wersjach z owiewkami lub bez. CBR natomiast tylko z owiewką i to pełną.
O kwestii wygladu się nie dyskutuje, każdy ma swoje upodobania.

Odnośnie awaryjności:

Sv ma silnik w ukłądzie V, jest tam większe hamowanie silnikiem niż w rzędówce. W Svce szybko (w stosunku do ww. modeli) bedzie zużywał się łańcuch. Poza tym jak pisałem na Svce trzeba się przejechać aby wiedzieć czy się podoba czy nie. W razie naprawy nie bedzie problemu z cześciami i ceną.
W Er nie powinno być najmniejszego problemu z częściami i ewentualnym serwisem. Na pewno nie licz, ze obejdzie się bez serwisu po kupnie (podstawowy olej, ewentualnie regulacja, napęd, klocki itp). Erka była tworzona z przeznaczeniem "na pierwsze moto", więc konstrukcja nie jest jakaś mega skomplikowana, jeśli motocykl nie był wcześniej uszkodzony to nie powinno być z nim problemów, (nie mówimy teraz o elementach eksploatacyjnych, gdyż one muszą być co jakiś czas zmieniane ponieważ się zużywają) dotyczy się to wszystkich modeli.

Jeśli chodzi o SV i Er6 to popyt jest dosyć spory więc problemu z odsprzedażą też nie bedzie. Na pewno Er bedzie mniej narwane niż SV

O CBR niestety nic Ci nie powiem, nie miałem nigdy styczności z tym modelem więc nie będe się wypowiadał.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr