Zobacz wątek - Rozmyślania początkującego (xt600) - Proźba o wasze opinie
NAS Analytics TAG

Rozmyślania początkującego (xt600) - Proźba o wasze opinie

Enduro, Cross
_________

Rozmyślania początkującego (xt600) - Proźba o wasze opinie

Postprzez Barth86 » 7/11/2015, 13:48

Witam przetocze tutaj kilka rozmyśleń które snują mi się w glowie na temat selekcji pierwszego motocyklu dla mej skromnej osoby

Temat stary jak świat no ale zacznijmy

1) O mnie :
Wiek 29 lat , wzrost 172 cm i 85 kg żywej wagi - umiejetności motocyklowe nikłe (kurs bedzie w przyszłym tygodniu)
Rozsądek dość duży , umiejetności naprawcze niskie ,

2) Przeznaczenie motocykla
Bedzie to pierwsze moto wiec troche na nim chce się nauczyć , jazda uniwersalna lekki teren plus troche jazdy w miescie , chciałbym również mieć możliwosc w miare konfortowego przejechania okolo 150 km oraz załadowania 20-35 kg bagażu turystycznego

3) Fundusze i inne kryteria
Jako iż bedzie to pierwszy motocykl nie zamierzam wydawać na niego zbyt dużo ani nie oczekuje jakiś super dodatków
kwota która przeznacze to max 8000 zł na motocykl (realnie wole wydać koło 6000 zł i reszte dodać do porządniejszych akcesori typu kask , ubranie itp)

Motocykl ma być sprawdzony i popularny - żadne egzotyki
Solidna i prosta konstrukcja - umożliwiająca drobne naprawy we własnym zakresie
Łatwo dostęmpne czesci
Łatwosc w ogarnieciu jazdy "on i off-road"
Starter elektryczny


4) modele które rozważam

BMW f650gs - Fajne ale troche cieżkie w teren to średnio (ewentualnie jakieś lekki polne drogi realnie) przy bagażu może być problem w podniesieniem besti z ziemi np w błocie itp - naprawy w zakresie własnym chyba nie tak łatwo bo bardziej nowoczesna konstrukcja , plus ze ABS czasem można dostać (choć słyszałem że lepiej uczyc sie bez) do 8000 zl można znalesc ale raczej starsze

Yamaha DL 125 - fajne do ogarniecia i nauki ale nie sądze ze ogarnie dobre kwestie bagaży i średniej trasy (jako do nauki supper jako do codziennego użytkowania REALNEGO to nie wiem ale nie sądze) pozatym moc nie wiem na ile wystarczy

Yamaha XT 250 - To jest model do którego najwiecej logicznego zainteresowania miałem - prosta konstrukcja - cenowo w budżecie , niskie siodło , minus to że jest ich mało na sprzedaż (może się myle)

Yamaha XT 600 - To jest mocno interesujacy model - dość dużo uzywanych na sprzedaż (interesują mnie roczniki 1996 do 2003) myśle ze realnie można znalesc motocykl w dobrym stanie , prosta konstrukcja i solidne wykonanie , radzi sobie w lekkim terenie i na ulicy dość dobrze , nie wiem czy ogarnę moc tego motocykla jeśli bedzie to mój pierwszy moto (jestę rozsądną osobą wiec nie nastawiam sie na szaleństwo tylko krok-po-kroku poznawanie moto) , waga nie za lekka ale też myśle ze do ogarniecia

Suzuki DR 650 - Kolejny interesujacy - mało awaryjny , solidny i mocno polecany , niestety nie za dużo w polsce


Ok napisałem troche o sobie i o motocyklach nad którymi rozmyślam - poprosze was drodzy forumowicze o rzetelną i obiektywną (na tyle ile to możliwe) ocene i sugestie odnosnie :

a) czy spokojnie można wziość xt600 przy moich wymiarach na pierwsze moto

b) jakie 2 inne modele wg waszej opini powinienem rozważyć (dual-sport)


Dziekuje uprzejmie za pomoc - to dużo dla mnie znaczy

Pozdrawiam
WK
Barth86
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/11/2015, 13:43


Postprzez FunEnduro » 7/11/2015, 14:37

Yamaha DL 125? chyba chodziło o dt 125. Fajny motor ale do bagaży 30kg i jazdy 150km raczej nie. Jesteś dorosłym człowiekiem więc myślę, że spokojnie możesz sobie pozwolić na coś większego niż XT 250. Soft enduro 400 4t pojemności wydaje mi się, że będzie idealne (szczególnie polecam zainteresować się suzuki drz 400 i ktm lc4). Jeśli te motocykle będą za drogie to suzuki dr 350. Yamaha XT 600 a szczególnie BMW f650gs są trochę ciężkie do polatania w terenie.
FunEnduro
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/11/2015, 22:22

Postprzez henio12323 » 7/11/2015, 17:33

hmm ciezki temat za taką kase

bmw - raczej nalezy od egzotyków i motocykli drogich w eksplo wiec nie polecam.

DL ? chyba DT motocykl super do nauki, chociaz mógłby sie szybko znudzic ale 150 km w trasie z 30 kg bagazu to zabójstwo dla tego silniczka.

xt 250 - nietypowy albo zabytkowy

xt 600 - tez stara konstrukcja.

dr 650 - juz lepsza opcja, dobry na asfalt, i zapakowac sie mozna i jechac ale w terenie to tylko lekkie szutry bo inaczej moto szybko pokazuje ile waży ;P

tez bym bardziej proponował suzuki DR 350, moto najbardziej uniwersalne w tej kasie chyba. 150 km nakulasz chociaz nie bedzie to super wygodne i szybkie przemieszczenie sie, w terenie tez daje rade i normalnie sie mozna pobawic - ale znów daleeeeko mu do wyczynówki.

chyba ze bys blizej 8 tysiecy znalazł DRZ 400- nowsza wersja DRtki 350tki. wygodniejszy, lzejszy, lepiej sie prowadzi. i podobnie sie zachowa na trasie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Barth86 » 7/11/2015, 19:01

Witam Ponownie i dziekuje za zainteresowanie tematem :

Tak :) chodziło o DT 125

Upraszczając nie zależy mi ani na super terenowym ani na super na ulice tylko raczej bezpieczny środek który powoli pokaże mi w którą strone isc

(myśle sobie tak - wezme coś na tyle uniwersalnego co po 1-2 sezonach pokaże mi w którą strone iść - może w strone konfortu jazdy może fun i teren a może właśnie zostane przy uniwersalnym rozwiązaniu)

Zdaje sobie sprawe że XT600 to dość stara konstrukcja lecz nie ma to wiekszego znaczenia dla mnie i chyba tym lepiej bo im mniej elektoroniki tym (przypuszczalnie) mniej może się popsuć

Uważam że rozsądnie sugerujecie DR 350 i dorzuce go do Listy "top modeli"

Faktycznie DT 125 odpada ze wzgledów praktycznych

Odrzucam też na chwile obecną XT250 (za mało na rynku na chwile obecną)

BMW F650GS też odpada - waga , trudniejsza do naprawy (chociaż BMW ma swoją jakośc oczywscie)



Lista obecnie wyglada tak

1) XT 600 (sprawdzona konstrukcja , sporo na rynku ,
2) DR 350 (lekkie łatwiejsze do ogarniecia , dość sporo na rynku - mały zbiornik paliwa (kwestia do ogarniecia)
3) DR 650 (sprawdzona konstrukcja , mocno polecana , dość dostęmpna na rynku)

Ten DRZ 400 wyglada naprawde ciekawie a nawet bardzij niż ciekawie - pprzyjże mu się bliżej


Dziekuje - Temat otwarty i prosze smiało dodawać uwagi i sugestie

PS. myśle że troche osob które myśli o dual-sporcie na pierwsze moto bedzie miało troche pożytku z tego tematu :)
Dzieki za przemyślane rady i sugestie


Pozdrawiam
WK
Barth86
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/11/2015, 13:43



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr