Zobacz wÄ…tek - Aprilia leonardo 250 problem z rozrusznikiem
NAS Analytics TAG

Aprilia leonardo 250 problem z rozrusznikiem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Aprilia leonardo 250 problem z rozrusznikiem

Postprzez roko1992 » 3/11/2015, 17:44

Witam.Mam taki problem otuż to ze jechałem skuterem i zabrakło mi paliwa ,gdy mi zgasł juz nie kręcił rozrusznik,tylko w przekażniku napięcia słychać takie trrrrrrrr, co mogło sie popsuć od czego zacząć wymianę? akumulator ma jeden sezon wiec to razej nie z jego winy,proszę o szybką pomoc
roko1992
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/11/2015, 17:39


Postprzez Artur_ » 3/11/2015, 21:33

Wiek akumulatora niema znaczenia. Brzmi właśnie jak "padł akumulator" ;) A właściwie to nie akumulator, tylko ładowanie. Jakie jest napięcie na klemach?
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze


Postprzez roko1992 » 4/11/2015, 08:06

Dodam jeszcze ze próbowałem odpalić pod podłączonym prostowniku i to samo było....a przy odłączeniu rozrusznika i próbie odpalenia przekażnika nie słychać...napięcia nie mam czym zmierzyć...proszę o pomoc od czego zacząć wymianę
roko1992
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/11/2015, 17:39

Postprzez suhy-19 » 4/11/2015, 09:51

Na 99% walniety akumulator. Odpalanie na podlaczonym prostowniku nic nie daje, jedyne co to mozna zepsuc prostownik :D wez zalatw sobie drugi aku lub sprobuj odpalic na kable
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez roko1992 » 4/11/2015, 10:12

Na wiosnę odpalałem przy pomocy prostownika i ładnie kręcił więc teraz tez powinien a nie kręci rozrusznik tylko trrrryka w przekaźniku
roko1992
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/11/2015, 17:39

Postprzez suhy-19 » 4/11/2015, 10:52

bo na wiosne akumulator pewnie byl jeszcze w dobrej kondycji. prostownik to nie urzadzenie rozruchowe (chyba ze masz prostownik z rozruchem w co watpie)
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez Artur_ » 4/11/2015, 12:18

Dokładnie. Prostownik, taki zwykły garażowy, ma tyle mocy, ze co najwyżej zaświeci żarówkę 50W. Rozrusznik potrzebuje kilkaset W, a przeniesienie takiego prądu cienkimi przewodami prostownika może spowodować ich zapłon (oczywiście to się nie stanie, bo prostownik ma za słabą moc).
Multimetr uniwersalny można dostać w każdym sklepie elektroniczny, w każdym markecie budowlanym, a czasami nawet w biedronce. Przydaje się na każdym kroku, a kosztuje w takiej absolutnie wystarczającej podstawowej wersji ok 15zł
Obrazek
Kup miernik, zmierz napięcie, będziemy rozmawiać dalej.

Możesz zamiast tego:
1. Kupić nowy akumulator - 100-200zł
2. Kupić nowy regulator napięcia - 80-300zł
3. Kupić nowy stator - 200-400zł

Ale bez pomiaru miernikiem za 15zł jest szansa co najmniej 1-3, że kasę zwyczajnie wtopisz. Co najmniej, bo może się okazać, że akumulator po naładowaniu "wstanie" i będzie trzymał, a jedynym problemem okaże się zaśniedziała kostka łącząca regulator napięcia z uzwojeniem statora lub jeszcze większa bzdura typu brak masy na regulatorze.

Ja miernik, taki mały z marketu JULA, wożę ze sobą w narzędziówce. Przydał się niejednokrotnie w różnych częściach świata, ratowałem nim siebie i 4 litery wielu napotkanym motocyklistom.


Więc:
1. Miernik w łapy, pomiar napięcia na akumulatorze. Jeśli padnięty (napięcie poniżej 12V), to naładować na full i pkt.2
2. Pomiar napięcia na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku. Ma być ok 13.5-14.5V. Jeśli niema, to napiszemy co dalej trzeba mierzyć.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê