ogar + 125-4t
Posty: 2
• Strona 1 z 1
ogar + 125-4t
Witam wszystkich jak w tytule mam zamiar do ogara 205 zamontować taki silnik wie ktoś czy rama musi mieć papiery czy mogę powiedzieć że sam ją wyspowiadałem jak podnieść moc tego silnika żeby poradził też wózek boczny czyli trzy osoby na pokładzie oraz jakie przełożenie musi mieć ?
Nie ten dział
przenoszÄ™
senekkorzenna
Nie ten dział

senekkorzenna
- andrzejfeniks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27/10/2015, 20:44
- Lokalizacja: Warszawa
rejestracja jesli w ogole to tylko jako SAM. I bedzie potrzebne zaświadczenie o zmianie konstrukcyjnej pojazdu wydane przez upoważniony zakład / warsztat mechaniczny. Ze wozek boczny zostal zamontowany w fabrycznych miejscach.
I to bedzie pierwszy problem, bo generalnie w zgodzie z prawem nikt Ci tego nie zarejestruje.
Drugi problem Silnik 125ccm na wozek boczny to za malo, generalnie uznaje sie ze 250ccm to minimum
Przelozenie bedziesz musial miec takie, ze nie pojedzie szybciej nic 60km/h (w innym przypadku nie pojedzie wcale - zabraknie mocy po zapakowaniu 3 osob na poklad) Wiec raczej jak juz silnik do wozka to naprawde minimum 250ccm
Dobrej klasy mocne 125ccm w czterosuwie jak sie jedzie samemu potrafi rozbujac doe 120km/h przy sprzyjajacych warunkach. W 2 osoby bywa ciezko i 100km/h osiagnac. A Ty chcesz 3 osoby i wozek boczny (czyli znowu dodatkowa waga +dodatkowy opor kola)
trzeci problem
Bo rozumiem ze jak chcesz podniesc moc silnika 125ccm jak pisales w innym poscie, do 18 KM, to mam nadzieje masz swiadomosc, ze bedzie wymagana kategoria conajmniej A2? w mocy do 15km wystarczy kategoria A1.
Kategoria B posiadana przez minimum 3 lata uprawnia na motocykl z silnikiem 125ccm i mocy do 15KM ale BEZ WOZKA BOCZNEGO!!! motocykl z wozkiem bocznym staje sie pojazdem trojkolowym!
czwarty problem
Bierz rowniez pod uwage hamulce. Standardowe hamulce Ogara 205 nie poradza sobie z obciazeniem - one nawet w standardzowym motorowerku sa po prostu slabe... a przy Twojej konfiguracji najzwyczajniej w swiecie scisniecie obu hamulcow mocno naraz przy jezdzie z wozkiem i w 2/3 osoby da ci ten sam efekt co nie wciskanie ich wcale.
Wiec dopoki nie poprawisz hamulcow zapomnij o jezdzie szybciej niz 40km/h - do tego mozesz doprowadzic do sytuacji, gdzie jadac z bardziej stromej gorki nie bedziesz w stanie sie zatrzymac.
Jak dla mnie to za duzo zachodu i kombinacji, gra nie warta swieczki.
W tych samych pieniadzach kupisz gotowy zaprzeg, ktory bedzie mocniejszy, wygodniejszy i BEZPIECZNIEJSZY.
I to bedzie pierwszy problem, bo generalnie w zgodzie z prawem nikt Ci tego nie zarejestruje.
Drugi problem Silnik 125ccm na wozek boczny to za malo, generalnie uznaje sie ze 250ccm to minimum
Przelozenie bedziesz musial miec takie, ze nie pojedzie szybciej nic 60km/h (w innym przypadku nie pojedzie wcale - zabraknie mocy po zapakowaniu 3 osob na poklad) Wiec raczej jak juz silnik do wozka to naprawde minimum 250ccm
Dobrej klasy mocne 125ccm w czterosuwie jak sie jedzie samemu potrafi rozbujac doe 120km/h przy sprzyjajacych warunkach. W 2 osoby bywa ciezko i 100km/h osiagnac. A Ty chcesz 3 osoby i wozek boczny (czyli znowu dodatkowa waga +dodatkowy opor kola)
trzeci problem
Bo rozumiem ze jak chcesz podniesc moc silnika 125ccm jak pisales w innym poscie, do 18 KM, to mam nadzieje masz swiadomosc, ze bedzie wymagana kategoria conajmniej A2? w mocy do 15km wystarczy kategoria A1.
Kategoria B posiadana przez minimum 3 lata uprawnia na motocykl z silnikiem 125ccm i mocy do 15KM ale BEZ WOZKA BOCZNEGO!!! motocykl z wozkiem bocznym staje sie pojazdem trojkolowym!
czwarty problem
Bierz rowniez pod uwage hamulce. Standardowe hamulce Ogara 205 nie poradza sobie z obciazeniem - one nawet w standardzowym motorowerku sa po prostu slabe... a przy Twojej konfiguracji najzwyczajniej w swiecie scisniecie obu hamulcow mocno naraz przy jezdzie z wozkiem i w 2/3 osoby da ci ten sam efekt co nie wciskanie ich wcale.
Wiec dopoki nie poprawisz hamulcow zapomnij o jezdzie szybciej niz 40km/h - do tego mozesz doprowadzic do sytuacji, gdzie jadac z bardziej stromej gorki nie bedziesz w stanie sie zatrzymac.
Jak dla mnie to za duzo zachodu i kombinacji, gra nie warta swieczki.
W tych samych pieniadzach kupisz gotowy zaprzeg, ktory bedzie mocniejszy, wygodniejszy i BEZPIECZNIEJSZY.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości