Zobacz wątek - Z800/GSR750/z8/Hornet - Co najlepsze ?

Z800/GSR750/z8/Hornet - Co najlepsze ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Z800/GSR750/z8/Hornet - Co najlepsze ?

Postprzez boluszek » 28/10/2015, 20:57

Witam. Zamierzam zakupić jeden z w/w motocykli. Dla przypomnienia.
Kawasaki Z800, Suzuki GSR750, Yamaha Z8 oraz Honda Hornet.

Co sądzicie o tych modelach i co warto z tej "paczki" wybrać ?

Może jakiś inny pomysl... Naked/szosa/turystyk po 2012r.
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy


Postprzez SlowMotion » 28/10/2015, 21:11

No to ja zaczne: to zależy.

Wypełnij ankietę to może ktoś będzie się w stanie bardziej merytorycznie wypowiedzieć.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez andy7 » 28/10/2015, 21:36

Najlepsze ?

Dla kogo ?

Do czego ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez boluszek » 28/10/2015, 21:43

Dla kogo; Facet, 186 cm wzrostu, 94 kg wagi

Do czego; Rzadziej miasto, czesciej wypady poza miasto :)
Najczesciej trasy do 100 km strona. Czasem dłuzsze :)

Co mozecie powiedziec o samym sprzecie, ktory wymieniłem ?
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez jasnoksieznik » 28/10/2015, 21:59

Wypełnij ankietę, bo póki co, to Royal Enfield Diesel.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez boluszek » 28/10/2015, 22:28

- Doświadczenie niewielkie :) Tyle co na prawku plus kilka tras na Hornecie kolegi :) (Stad zamiłowanie do tego typu motocykli).
- 25 lat, 186cm wzrostu, 94 kg wagi - duzo cwicze wiec to nie są wałeczki :)
- Motocykl na weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki na dłuzsze i krotsze trasy. Czasem podjechac trasa S1- 20km w jedna stronę. Bardzo rzadko po miescie ale zdarzy się pewnie :) Miasto niewielkie...
- Ile kilometrów na sezon... Wszystko zalezy od czasu i pogody.. ale usrednie :) ok. 10tys
- Na motocykl chciałbym przeznaczyć ok. 20 000 zł. Jesli bedzie okazja i trzeba bedzie dolozyc 2-3 000zł to doloze :)
- Z utrzymaniem nie bedzie problemu.
- Bardzo podobaja mi sie Nakedy, turystyki/szosa. Sporty są super ale najmniej dla mnie przydatne.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Kawasaki Z800, Suzuki GSR750, Yamaha Z8 oraz Honda Hornet
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez SlowMotion » 29/10/2015, 07:36

Żaden z tych motocykli nie nadaje się na pierwszy sprzęt. Proponuję już lepiej poszukać czegoś w klasie naked 600, najlepiej poniżej 100KM. Znajomy mając prawie 190cm wzrostu chwalił sobie Fazera 600 S2 w nakedzie. Dobrze wygląda, dobrze jeździ i jest przewidywalny co może Ci uratować tyłek.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez boluszek » 29/10/2015, 08:21

Kolega tez zaczynal na hornecie i
Zyje i jezdzi...
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez SlowMotion » 29/10/2015, 09:25

To znakomicie, kup zatem rower. Też będziesz żyć i jeździć a oszczędzisz 19tys.
Co to w ogóle za wyznacznik że ktoś żyje i jeździ. Jeśli nie interesuje Cię co się lepiej sprawdzi w Twoim przypadku to po co w ogóle przychodzić na forum. Kup co się podoba, biedny jak widać nie jesteś, różnice między tymi motocyklami będą dla laika, który nie ma sprecyzowanych wymagań mało odczuwalne.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jasnoksieznik » 29/10/2015, 10:32

Autorowi juz podsylalem na PW, ale wrzuce tutaj, bo moze komus sie jeszcze przydac:
viewtopic.php?t=86779
3 lata temu zrobilem prawko, a po jednej zimie na Kawie ER-5 szukalem drugiego moto - nowego, ale wtedy byl wlasnie rok 2013, ktory interesuje autora.

Nie dali mi pojezdzic na Z800, bo akurat wyszlo, wiec dali ER-6 dla zabicia czasu. Po 30km na ER-6 bylem pewien, ze nie ma sensu w ogole wsiadac na stukonne moto.

Polecam jazde probna na XJ6 i ER-6, bo to bardzo rozne moto, jesli chodzi o charakterystyke silnika. Jestem podobnych gabarytow, te daja jeszcze rade - gdyby byly mniejsze, byloby niewygodnie.

Jesli planujesz zjechac z asfaltu albo masz drogi asfaltowe w stanie zalanego dziada, to obadaj malego Versysa, VStorma i F700GS. Z BMW nakedem jest F800R, ale pewnie bedzie ponad budzet.

Co ja bym zrobil na Twoim miejscu? Kupil starsza ER-6 albo XJ6, z ABSem i przejechal nia 5-15tys km, czyli 1-2 sezony. A potem przesiadl sie na najlepszego nakeda tej klasy, czyli StreetTriple, tez koniecznie z ABSem
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez boluszek » 29/10/2015, 11:09

SlowMotion po co sie tak emocjonujesz? Chcialem poznac opinie na temat tych modeli bo mi sie poprostu podobaja. Inna sprawa jest to, ze nie chcialem i nie chce kupowac starocia bo wychodze z zalozenia, ze nie wiem czy stary moto nie jest po wypadku etc.! Wole miec pewnosc, ze kupuje cos dobrego, nie bitego itp.. Na obecnym egzaminie jest 600/650cm3 i co? Ok! Nie znam
Sie ale to nie powod do scinki... Wypowiedz sie madrze, pomoz laikowi i kazdy bedzie zadowolony - ot dlaczego tu przyszedlem.
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez SlowMotion » 29/10/2015, 14:01

boluszek napisał(a):nie chce kupowac starocia bo wychodze z zalozenia, ze nie wiem czy stary moto nie jest po wypadku etc.! Wole miec pewnosc, ze kupuje cos dobrego, nie bitego itpWypowiedz sie madrze, pomoz laikowi i kazdy bedzie zadowolony - ot dlaczego tu przyszedlem.

Myślę, że jeżeli nie będziesz próbował oszczędzać i wydasz kasę na porządne sprawdzenie kupowanego motocykla w serwisie to unikniesz tego typu nieprzyjemności. Niestety w przypadku motocykli kupując 2-3 letni jest równie łatwo wpakować się na powypadkową minę jak przy motocyklu starszym. Większość motocyklistów kupuję nie nowego sprzętu z salonu na 2 lata. Duża część z nich to powypadkowe sprzęty ściągnięte zza granicy.
Weź pod uwagę, że jeżeli nie będziesz chciał jeździć jak zawalidroga to na początku pewnie prędzej czy później zdarzy Ci się położyć motocykl. Wtedy możesz żałować że na ten pierwszy rok czy dwa nie kupiłeś sprzętu do nauki, bo gruzowanie sprzętu za 20k to nic przyjemnego. Uwierz mi, miesiąc temu sam położyłem ninje na torze na dość wolnym zakręcie i na pozór 'niewielkie szkody' pochłonęły już 6 tys a jeszcze sporo przede mną żeby go na przyszły sezon przywrócić do stanu w jakim był.

boluszek napisał(a):Wypowiedz sie madrze, pomoz laikowi i kazdy bedzie zadowolony - ot dlaczego tu przyszedlem.

to też zrobiłem, proszę bardzo:
SlowMotion napisał(a):Żaden z tych motocykli nie nadaje się na pierwszy sprzęt. Proponuję już lepiej poszukać czegoś w klasie naked 600, najlepiej poniżej 100KM. Znajomy mając prawie 190cm wzrostu chwalił sobie Fazera 600 S2 w nakedzie. Dobrze wygląda, dobrze jeździ i jest przewidywalny co może Ci uratować tyłek.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bachu12 » 29/10/2015, 14:05

SlowMotion zareagował w taki sposób, bo komentarze tego typu:

boluszek napisał(a):Kolega tez zaczynal na hornecie i
Zyje i jezdzi...


są naprawdę bez sensu. Ogólnie rzecz biorąc to wystarczy poczytać forum i łatwo da się ustalić co jest a co nie jest polecane i dlaczego. Najrozsądniej jest zacząć od max właśnie maszyn podobnych do egzaminacyjnych, czyli do 70-80 kilku km i pojemności nie większej niż 800cm3.

Z drugiej strony, z takiego czy innego względu, wiele osób zaczyna od ok. 100km maszyn i radzą sobie lepiej lub gorzej.

Jednym z też istotnych powodów nie napalania się na dany motocykl jest to, że jak człowiek zacznie jeździć to często po roku czy 2 i tak zmienia moto, bo wyobrażenia z rzeczywistością się rozminęły.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez boluszek » 29/10/2015, 14:39

Co zatem jest fajnego na nauke i zeby sie nie zniechecic :) ?
Prosze o kilka modeli :)
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Devil 125 » 29/10/2015, 16:29

Ja po małej CBR kupiłem Fazera ma 95 km co też nie jest polecanym na pierwsze moto i uwierz mi że wrażeń ci nie braknie.

Przynajmniej jak się położysz to wiele nie stracisz bo jest o wiele tańszy niż chcesz wydać
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez boluszek » 29/10/2015, 17:35

Kazdy z gory zaklada, ze trzeba sie polozyc? Jak zdalem prawko na kat.b to w sumie od razu wsiadlem do bmw 177km i nie szalalem a nauczylem sie szanowac woz. Nie wiem na ile sie przeklada ale
Takie drobne porownanie. Poprostu nie wiem czy jak kupie starszy model to nie ucieknie mi okazja lepszego :) kasa sie zawsze rozplywa i pozniej sa inne priorytety
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez bachu12 » 29/10/2015, 20:35

Porównanie słabe, bo to jednak 2 inne światy. Da się nie odwijać, ale powiedzmy, że tacy ludzie są w mniejszości. Nie da się ukryć, że motocykle kuszą do korzystania z mocy, bo większość ma jej drastyczny nadmiar a do tego odczucia są silniejsze niż w aucie.

W porównaniu z motocyklem o mocy 70-80KM to w zakresie prędkości najczęściej widzianych na liczniku to BMW praktycznie stoi w miejscu. Do 100km/h moto rozpędzi się prawie 2x szybciej.

Nikt nie mówi, że się wyłożysz, ale ryzyko istnieje. Statystycznie większe na początku kariery. Tak jak SlowMotion napisał, jeśli będzie to na droższym moto to naprawa może pochłonąć grube tysiące przy nawet w miarę niewinnej glebie.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez leff » 29/10/2015, 20:42

mowi, wylozy sie predzej czy pozniej
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez boluszek » 29/10/2015, 21:12

Ok. Wracajac do tematu. Proszę o modele sprawdzone, które są OK. Nie sa super drogie a daja radosc z jazdy :)


NAKED/TURYSTYK
boluszek
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2015, 19:29
Lokalizacja: Tychy

Postprzez jaroaro » 30/10/2015, 01:02

Jechałem GSR750 i nie polecam. FZ8 w testach szału nie robił. Na temat Z800 nie będę się wypowiadał ale tak ogólne pytania zadajesz że oezu :D Jakie wrażenia z jazdy hornetem? Coś Ci nie pasowało? Charakterystyka silnika? Zawieszenie? Heble? Bo jeżeli wszystko grało to bierze horneta ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr