Zobacz wątek - Wyscigi

Wyscigi

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Wyscigi

Postprzez Dawidgogol » 19/10/2015, 17:26

Siema. Jestem na tej stronie nowy a wiec prosze o wyrozumialosc xD Jestem dosc mlody bo mam 15 lat ale bardzo interesuje sie wyscigami motocyklowymi i ostatnio wszedlem na strone PZM i czytalem regulamin dotyczacy wyscigo i pisze tam:

1.11. KLASY, WIEK ZAWODNIKÓW I POJEMNOŚCI MOTOCYKLI 1.11.1. Mistrzostwa Polski
 Supersport – wiek od 15 lat, licencja „A”, motocykle homologowane,
czterosuwowe, o pojemności pow. 400cm3 do 750cm3 (patrz punkt 2.2.2),
 Superstock 1000 – wiek od 16 lat, licencja „A”, motocykle homologowane,
czterosuwowe, o pojemności pow. 600cm3 do 1200cm3(patrz punkt 2.4.1),
 Superbike - wiek od 17 lat, licencja „A”, motocykle homologowane,
czterosuwowe, o pojemności pow. 750cm3 do 1200cm3(patrz punkt 2.3.2). 1.11.2. Puchary Polski
 Młodzieżowy Puchar Polski 125 – wiek 12 - 21 lat, licencja „B” lub bez licencji (z uwzględnieniem pkt. 1.8. Certyfikat i licencje), motocykle o poj. do 125cm3 z silnikami 4-suwowymi.
 Open Moto3 – wiek od 12 lat, licencja „B” lub bez licencji (z uwzględnieniem pkt. 1.8. Certyfikat i licencje), motocykle o poj. do 125cm3 z silnikami 2- suwowymi oraz o pojemności do 250cm3 z silnikami 4-suwowymi. Dopuszcza się start zawodników z licencją „A” bez prawa do klasyfikacji,
 Rookie 600 – wiek od 15 lat, licencja „B” lub bez licencji (z uwzględnieniem pkt. 1.8. Certyfikat i licencje), motocykle dowolnej marki o pojemnościach: do 600cm3 (4 cyl), do 675cm3 (3 cyl) oraz do 750cm3 (2 cyl); ogumienie dowolne. Dopuszcza się start zawodników z licencją „A” bez prawa do klasyfikacji,
 Rookie 1000 – wiek od 16 lat, licencja „B” lub bez licencji (z zastrzeżeniem pkt.

Mnie interesuje sciganie sie na torze a nie zadne crossy i enduro. Chcialbym sie dowiedziec czy
jak bede w jakim klubue czy jak uda mi sie dostac na zawody daja mi jakis motor z klubu?
Gdzie sie tobi, jak to wyglada i co to tak dokladniej jest ta licecja"A" "B" lub"C"?
I czy na slasku sa jakies kluby w ktorych mogli by mnie potrenowac na torze itp.
Z gory dziekuje
:)
Dawidgogol
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19/10/2015, 17:08
Lokalizacja: Wyry


Postprzez suhy-19 » 19/10/2015, 18:09

zapomnij ze ktos Ci da motocykl. ogólnie bez kilkudziesięciu tys. zl na sezon nie ma co sie w to pchac. odnośnie licencji to musisz wypelnic formularz i zdać egzamin teoretyczny i praktyczny, oczywiście za wszystko trzeba płacić
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez Dawidgogol » 19/10/2015, 18:40

A co z klubami? Istnieje cos takiego zeby na poczatek tego wszystkiego zaczac jakies treningi na torze czy cos w tym stylu?
Dawidgogol
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19/10/2015, 17:08
Lokalizacja: Wyry

Postprzez Zimny72 » 19/10/2015, 18:42

W większości sportów warunkiem sine qua non startowania w zawodach są na początek... bogaci rodzice, a potem sponsorzy. Policz sobie: drogi sprzęt, drogie ubrania, wejściówki na tor, a potem zaplecze techniczne - nikt ci nic nie da za darmo.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Croowab » 19/10/2015, 18:52

Przecież masz jasno opisane wymagania dla różnych klas pojemnościowych (wymagania wiekowe).
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jasnoksieznik » 19/10/2015, 20:10

Klub na pewno organizuje jakieś treningi. Koszty takiego treningu ponosi klub i zainteresowani, czyli ty.
Jeśli klub ma sponsorów, to będzie łatwiej, czyli będziesz płacił głównie za koszty bieżące i te, które wygenerujesz, a nie koszty prowadzenia klubu.

Co nie zmienia faktu, że to bardzo droga zabawa. A mając 15 lat, na karierę zawodowca możesz już być za stary.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez andy7 » 20/10/2015, 09:32

Chlopcze.

To, ze wymogi lecencyjne wymagaja wieku 15 lat, o niczym nie swiadczy.

Potrafisz wogole jezdzic jednosladem ?

Droge ktora chcesz rozpoczac trzeba bylo zaczac w wieku 4 -6 - ciu lat od albo pocket'ow albo mini cross'ow.

Naprawde oczekujesz, ze klub postawi Ci motocykl i zacznie Cie uczyc jezdzic ? Zadaj sobie wiec pytanie jakiej wysokosci musialy by byc skladki ?

Mysle, ze zdajesz sobie sprawe z tego ile kosztuje motocykl, pytanie tylko co bedzie jezeli takowy zgruzujesz.

Realia sa niestety brutalne. Klub da Ci szanse i udostepni za niemala sume dostep do toru, o reszte musisz zatroszczyc sie sam.

Z tego co wiem, organizowane sa zawody cos w rodzaju Rookie Cup - 125 - ki ae tez z wlasna maszyna musisz.....

Takich jakTy jest wielu.....

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Zimny72 » 20/10/2015, 13:52

Dajcie spokój... toż to dzieciak. :D I fajnie, że chce jeździć motocyklem... świadczy to, że ma marzenia i na pewno kiedyś je zrealizuje. Tak jak większość z nas. Możliwe, że kiedyś będzie naszym kolegą na 2 kółkach i będzie się śmiał, że zadawał takie pytania w młodym wieku.

A to, że zadaje niezbyt mądre pytania... toż to przywilej wieku. ;)

Dawid, odnosząc się do twojego pytania: jeżeli nie masz zaplecza finansowego w rodzinie (np. ojciec motocyklista), to NIKT... absolutnie NIKT ci nie da szansy pojeździć cudzym motocyklem - czy to prywatnym, czy to sponsora, czy to klubowym (o ile takie istnieją). To są zbyt drogie sprzęty, żeby ktoś zaryzykował i dał popróbować młodemu, niedoświadczonemu i nieodpowiedzialnemu (nawet nie jesteś pełnoletni). Kto będzie płacił jak zniszczysz sprzęt - a o to łatwo na motocyklu?

Żebyś mógł się zorientować: najtańsze motocykle >125ccm to wydatek minimum 10.000zł - mówię o nowym sprzęcie. Możesz oczywiści szukać jakiegoś używanego i to jest moim zdaniem droga, którą powinieneś obrać. Najpierw nauczyć się jeździć na używanej 50ccm na zwykłych drogach (i się nie zabić), a potem zrobić prawko i w zależności od możliwości popróbować 125, 300 lub 500ccm. Pewnie w międzyczasie zaczniesz zarabiać i zrealizujesz swoje marzenia na tyle na ile będzie cię stać. W którymś momencie spróbujesz zapewne i toru.

Prawdopodobnie najszybszą dla ciebie drogą do pojeżdżenia dorosłym motocyklem (>125ccm) jest... zapisanie się na kurs prawa jazdy. :D Niestety te kursy są też płatne. Tam są motocykle do nauki, ale raczej się nie pościgasz. Bo ci instruktor nogi z d... powyrywa.

No chyba, że rodzice pomogą... ;) Pogadaj z ojcem...
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Ajss » 20/10/2015, 19:13

@Zimny72, Ale dobrze go uświadamiają, większość pros'ów zaczynało w młodym wieku np. Marquez w wieku 2-3 lat dostał swój pierwszy 'motocykl' którym było enduro 50cc. W wieku 15-16 lat już swoje pierwsze podium zdobywał, a on jeszcze pewnie nawet nie wie jak operować sprzęgłem ani zmieniać biegów. Ogólnie ciężko samemu się zabrać za taki sport bez pomocy rodziny, moja rodzina do tej pory mnie chcę odciągnąć od motocykli ale bez powodzenia jak na razie.

To nie znaczy że nie możesz się ścigać w grupach amatorskich jak już będziesz miał na to kasę, ale na jakąś większą karierę już za stary się robisz pomimo młodego wieku. Niestety bez nadzianych starszych nie ma szans, takie realia są. ;)
Suzuki SV650N FI
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38

Postprzez Zimny72 » 20/10/2015, 19:38

Nie neguję tego co piszecie - we wszystkim macie rację. Po prostu podszedłem do dzieciaka życzliwie - sam mam syna, który zadaje podobne pytania. ;) I jest uświadamiany.

Ogólnie w Polsce cienko jest ze sportami motorowymi - coraz mniej torów, sprzęty drogie, że nie wspomnę o reszcie, trzeba mieć dużo kasy na start, nie ruszysz bez taty sponsora...
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Dawidgogol » 24/10/2015, 20:53

Bez przesady, gdybym nie umial jezdzic to by mnie wgl na tej stronie nie bylo. Aktualnie mam yamahe TZR 50 a w zeszlym roku mialem honde CBR 125 , najwieksza pojemnosc na ktorej jezdzilem to 350cm3 tylko ze to byl cross. Widze ze wszyscy pisza ze jak nie mam kasy to za duzo nie podzialam i to jest najwiekszy problem bo nie mam zadnych znajomosci ani nie mam bogatej rodziny ale za to poprostu kocham motocykle ale to nic nie zmieni jesli nie mam za co zaczac przygody na torze :(
Dawidgogol
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19/10/2015, 17:08
Lokalizacja: Wyry

Postprzez jaroaro » 24/10/2015, 21:30

Nawet nie wiem co chcesz osiągnąć bo na mistrza świata to jesteś za stary ale możesz jeździć dla frajdy jak większość osób ;) https://www.youtube.com/watch?v=_1G4bZ5i5To Na filmie masz pokazane hiszpańskie maszyny do ścigania którzy zaczynali jako dzieci. Panowie w Twoim wieku śmigają już w Moto3(nie wiem czy śledzisz te serie;))
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Re: Wyscigi

Postprzez Zimny72 » 24/10/2015, 22:06

Trzeba było tak od razu tj. napisać jakie masz doświadczenie. A skoro już jeździłeś to kłania ci się to co sam napisałeś:
Dawidgogol napisał(a): Młodzieżowy Puchar Polski 125 – wiek 12 - 21 lat, licencja „B” lub bez licencji (z uwzględnieniem pkt. 1.8. Certyfikat i licencje), motocykle o poj. do 125cm3 z silnikami 4-suwowymi.
 Open Moto3 – wiek od 12 lat, licencja „B” lub bez licencji (z uwzględnieniem pkt. 1.8. Certyfikat i licencje), motocykle o poj. do 125cm3 z silnikami 2- suwowymi oraz o pojemności do 250cm3 z silnikami 4-suwowymi. Dopuszcza się start zawodników z licencją „A” bez prawa do klasyfikacji,

Bierz te CBR125, zbieraj kasę na licencję i próbuj - może jakiś sponsor cię zauważy i w ciebie zainwestuje. Szczerze ci tego życzę.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Ajss » 24/10/2015, 22:11

W Moto3 ostatnio brutalne wypadki były, w sumie szlify w MotoGP też za kolorowe nie były w tym sezonie.

Zrób zdj swojej opony tylnej i wstaw, o takie zdj mi chodzi.

Obrazek (otwórz link)

P.s. Moto uwalone bo to mój jedyny transport :lol:
Suzuki SV650N FI
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38

Postprzez Croowab » 24/10/2015, 23:24

Skoro się chwalisz to wstaw zdjęcie prEdniej opny
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jaroaro » 24/10/2015, 23:27

Po co Ci przednia jeżeli tył nie robi wrażenia :D
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Ajss » 24/10/2015, 23:45

Ja się nie chwalę, jestem nowicjuszem... To że nie robi wrażenia to ja wiem, jak byłem w Ace Cafe, popatrzałem na niektórych opony to na krawędziach mieli frędzelki gumy. Oczywiście byli też goście na ścigaczach co mieli paski centymetrowe ---> https://i.imgur.com/7cZhWAp.jpg
Wracając do tematu, jeśli chłopak taki doświadczony to zapewne jego opony nie będą ani kwadratowe oraz paski lub tez ich brak.


Przedniej mogę wstawić, ale to dopiero w poniedziałek bo moto rozebrane w garażu stoi gdzie światło jest słabe. A jutro do pracy transportem miejskim... :/
Suzuki SV650N FI
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38

Postprzez Zimny72 » 25/10/2015, 10:43

Nie rozumiem tego pałowania się zamykaniem opony. W Polsce poza nielicznymi torami, nie ma warunków do zamykania opon na drogach publicznych - piach, woda, nierówna nawierzchnia, ścinanie zakrętów. Motocykla używam na co dzień do dojazdów do pracy i wali mnie czy mam domkniętą oponę czy też nie. A jak widzę jak niektórzy "kozacy" jeżdżą po mieście i nie radzą sobie w korkach, to robi mi się słabo. I co z tego że większość z nich domyka opony na pustych drogach wieczorem lub w weekendy?
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez suhy-19 » 25/10/2015, 11:00

zamknąć tylną opone na zwykłej drodze nawet w polsce to żaden problem ;) gorzej z przednią. i jak masz pozamykane opony to wcale nie znaczy ze jedziesz szybko :D
Ostatnio edytowano 25/10/2015, 12:37 przez suhy-19, łącznie edytowano 1 raz
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez Croowab » 25/10/2015, 12:22

Tu się z suchym zgadzam.
Zamknięta opona nie świadczy o szybkiej jeździe ale jednak już trzeba coś potrafić i pewne swoje bariery przełąmać aby mocno składać moto.
Zamknąc opone można na zwykłym rondzie, ale nie zmienia to faktu, że trzeba już coś potrafić.
Same moto ma tez wiele do powiedzenia, bo jest znacząca róznica między ścigaczem, Sm czy cruiserem.
Dobra znowu poszło o opony.
Ale to Ajjs zaczął !!
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr