Zobacz wątek - RM 125 zamula

RM 125 zamula

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

RM 125 zamula

Postprzez qba753i » 18/10/2015, 12:05

Witam, jestem posiadaczem rm 125 97r. Mam taki problem, otóż: podczas jazdy na 1 i drugim biegu strasznie zamula tak jakby nie dostawał paliwa, również na biegu jałowym. Na reszcie biegów mniej ale również to występuje. Filter wyczyściłem i nasączyłem sprayem(wiem że w sprayu nie są najlepsze). Po odpaleniu strasznie kopci. Świeca- NGK BR8EG. Leje 1:50 + jeszcze dolewam troszkę to wychodzi może 1:45 ok. (cartrol power racing 2T). Dodam że wymieniałem olej w skrzyni i weszło ponad 800 a na deklu pisze 700. Dodatkowo świeca po odkręceniu nie jest sucha tylko raczej mokra. Jutro dodam zdj. świecy. Proszę o pomoc. Dodam że ostatnio przestał trzymać wolne obroty.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło


Postprzez kotlet9696 » 18/10/2015, 12:34

A tłok przypadkiem się nie skończył? Rozbierz i zobacz.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez dawko00 » 18/10/2015, 12:55

Do skrzyni leje się tyle ile jest w serwisówce napisane. Nie może być za dużo ani za mało :)
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez qba753i » 18/10/2015, 13:00

Jeśli ściągnę dyfuzor to jest szansa że określicie stan tłoka i cylindra? Czy koniecznie głowica?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kris514 » 18/10/2015, 13:27

Jak ściagniesz głowicę to nic nie zauważysz, najlepiej będzie jak ściągniesz cylinder.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 21/10/2015, 16:59

Witam, ze ściąganiem głowicy jeszcze się wstrzymałem ponieważ nie przyszły mi uszczelki. Międzyczasie postanowiłem wymienić olej, bo jak wcześniej napisałem z mojej głupoty nalałem go ok 200 ml za dużo. Po zlaniu oleju pojawiło się pełno opiłków. Czym to mogło być spowodowane? Na tym oleju przejechałem max 3h. Wcześniejszy olej był czyściutki. A jest możliwość że to są poprostu stare opiłki które się osadziły na górze skrzyni, i poprostu jak wlałem go dużo za dużo to ten olej wszystko ściągnął na dół? Motul transoil 10w40.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez dawidsx » 21/10/2015, 17:38

Opiłków nie powinno być wogóle, ja w wr lałem zawsze 2-3 setki więcej dla bezpieczeństwa podczas jazdy na kole.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez qba753i » 21/10/2015, 18:07

To co może być przyczyną? Nigdy opiłki nie występowały. Zawsze lałem 700 teraz 900 :( Zalać 700 i ogień(oczywiście sprawdzić po kilku h)?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez braaaap » 21/10/2015, 18:46

Koniec sezonu to i takich tematów coraz więcej będzie .Moim zdaniem masz już silnik do remontu .Sciagnij górę i ocenisz sam jak wygląda tłok ,korbowód bo takimi podejrzeniami. IC nie zdzialamy ;-)
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez qba753i » 21/10/2015, 18:51

Kompresja jest dobra. A przez nadmierne zużycie tłoka moga znaleść się opiłki w skrzyni? :D
Okej, dziękuje za info. W nast weekend lub w listopadzie będzie miałwięcej czasu to postaram się rozebrać. Dodam że sprzęgło ślizgało trochę i być może to opiłki z tarcz To są takie bardzo mikroskopijne opiłki.. Jednak nie chce sobie wmawiać że nic się nie dzieje.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez qba753i » 22/10/2015, 16:02

Przejechałem palcem po dnie pojemnika z olejem i oto efekty. To są takie mikroskopijne drobinki, nie wiem czy to aluminium czy coś innego.


http://imgur.com/YkBBS1A
http://imgur.com/zCNqP2C
http://imgur.com/xFhrIwQ
http://imgur.com/hU6yXJW

Sory za post pod postem.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez KuR3K » 22/10/2015, 16:38

Mikroskopijnymi to bym ich nie nazwał, może jakieś koło zębate lub jakieś łożysko Ci padło i coś trze o karter.
KuR3K
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31/5/2015, 12:58
Lokalizacja: Siedleczka

Postprzez qba753i » 22/10/2015, 17:04

Jest możliwość że to z tarcz sprzęgłowych? Powstałych w wyniku ślizgania sprzęgła? Od czego zacząć sprawdzenie stanu i szukania przyczyny? Rozpoławianie silnika?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kris514 » 22/10/2015, 19:02

Ja bym nie jeździł tak tylko czym prędzej wyciągał silnik z ramy.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 22/10/2015, 19:27

Nie no bez przesady, olej spuszczony i nie ma mowy o odpalaniu. Cchaiłbym żebyście mi doradzili od czego zacząć. Wyciągać go z ramy i rozpoławiać? (góre silnika też trzeba rozbierać?)czy próbować może ściągać dekle i paczać?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kris514 » 22/10/2015, 19:36

Miałem podobne opiłki jak mi pękł tryb skrzyni biegów (wyrwało kilka zębów) więc raczej bez rozpołowienia się nie obejdzie. Zawsze możesz zajrzeć pod dekiel od sprzęgła, ale wątpię by to było stamtąd, chyba ze się np. odkręcił kosz sprzęgłowy.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 23/10/2015, 16:42

No więc. zacząłem powoli rozbierać to i owo. Sciągnąłem na początek dekiel od strony sprzęgła. Do przodu i do tyłu żadnych luzów nie ma. Jak kręcę w prawo to dojadę do pewnego momentu i dalej blokada. Dodaje 2 zdjęcia. Ten wałek(bolek wałek nie wiem jak to nazwać) pokazany na zdjęciu lata w każdą stronę, tak ma być? Mam jeszcze pytanie czy tak ma być jak jest na drugim zdjęciu że jedna wypustka jest krótsza od pozostałych?
http://imgur.com/t3PT3er
http://imgur.com/vLvyGOt
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kris514 » 23/10/2015, 17:32

Ten element jest naprężany przez linkę od sprzęgła i wtedy gdy jest luźny ma prawo chodzić we wszystkie strony. Jeśli chodzi o drugie zdjęcie to bez wątpienia ktoś wziął flexa i testował tarcze do cięcia. Jak złapiesz za cały kosz to nie ma luzu poosiowego, nie ma żadnych śladów na deklu że coś po nim tarło?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 23/10/2015, 18:22

Dekiel nie ma przetarć. Wrzucam filmik. Na drugim filmie jest pokazany luz na elemencie z wyciętym kawałkiem. Jak myślicie w jakim celu ktoś miałby to ucinać? Rozbierać dalej to sprzęgło? Czy wyciągać cały silnik i rozpoławiać?

https://www.youtube.com/watch?v=HdNT9V2GU_U
https://www.youtube.com/watch?v=QjPF2msBAz8
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kris514 » 23/10/2015, 21:44

I tak do rozpołowienia wypadało by rozkręcić kosz sprzęgłowy więc możesz się nim zająć najpierw :D A ten element z wyciętym kawałkiem to kosz zewnętrzny, powinien raczej nie mieć luzów i raczej u Ciebie kwalifikuje się on do wymiany.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr