Zobacz wątek - Mandat za kolizje
NAS Analytics TAG

Mandat za kolizje

Przepisy, prawo
_________

Mandat za kolizje

Postprzez specialist » 5/9/2007, 13:49

witam.jadac motorowerem marki simson na szkolnym parkingu doszlo do drobnej kolizji pomiedzy samochodem.Dokladnie bylo to tak:
wjezdam na parking jade po prawej stronie,lewa strona obok mnie jedzie samochod.Nagle przedemna skreca w prawo(bez wlaczonego kierunkowskazu) i uderzam w niego simsonem.Teraz straty: simson lekko przerysany i pogiete podnozki,natomiast w samochodzie wgniecenie w okolicy przedniego blotnika i poryfany lakier,rozbity kierunkowskaz.Gosc mowi do mnie albo sie dogadujemy albo dzwoni na policje.Chcial odemnie 300zl na remont,nie zgodzilem sie wezwal policje iteraz:przyjechala policja wysluchala nas i sprawcow i ocenila iz obaj jestesmy winni i ukarala nas po 100zl mandatu i 6 punktow karnych.Mam teraz pytanie :
czy aby na pewno bylem tez winny zaistniales sytuacji??Co sie stanie jesli nie zaplace mandatu(nie mam jeszcze 18lat i jestem uczniem)
Czy punkty karne po roku sie zeruja???
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp


Postprzez hefron » 5/9/2007, 14:02

To nie była Twoja wina i nie powinieneśbył przyjąć mandatu moim zdaniem. Ja bym tego gościa chyba sklepał za taką jazdę a on chciał od Ciebie kasę? Mógł Cię zabic
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez specialist » 5/9/2007, 14:19

no widzisz tak to jest.policja powiedziala mi ze nie powinienem jechac prawa strona widzac ze lewa jedzie samochodi !! mowilem ze to jego wina bo chyba powinien wlaczyc kierunkowskaz i upewnic sie czy nie utrudni mi ruchu.
no i chcial odemnie kase na pokrycie uszkodzen mowil ze to tylko i wylacznie moja wina
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp

Postprzez specialist » 5/9/2007, 15:23

a i jeszcze jedno dostalem 6 punktow a nie mam prawo jazdy bo jestem niepelnoletni wobec tego na co beda naliczone te punkkty???chyba nie na karte motorowerowa :D:D:D
W pazdierniku zapisuje sie na kat. AiB czy jak zdam to te punkty beda naliczone np na kat.A ??? Prosze o odpowiedzi
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp

Postprzez Rawro » 5/9/2007, 15:46

hehe no chyba nie..dziwne to trochę co piszesz ,,bo jak nawet niemasz prawka to policjanci zrobili z siebie debili(albo ja jestem kiepsko douczony :-)) sam jestem ciekaw co ci tu inni odpowiedzą
www.forum.kawasaki.pl | | Kawasaki ZX-9R 00`
Avatar użytkownika
Rawro
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4/9/2007, 13:04
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez mar111cin » 5/9/2007, 21:50

w sumie to ciężko im było zapewne ocenić czy on wyprzedzał Ciebie i skręcił, czy Ty jego wyprzedzałeś podczas gdy on skręcał (znaczy się wyprzedzałeś go z prawej kiedy on był w ruchu) W sumie przydaliby się świadkowie którzy by to wszystko widzieli.

(Sam miałem dzisiaj podobną sytuację, jakaś dupa zaparakowała w bardzo fajny sposób na parkingu, chciałem ją ominąć kulturalnie z lewej strony jednak pech chciał że akurat ruszyła nie patrząc się w lusterka. Jednak co mi tam poprostu zahamowałem i dałem jej odjechać, a tutaj teraz jakaś babcia za mną (chyba fiestą) zaczyna mnie wyprzedzać z prawej strony :lol: jakby nie widziała co się działo... klakson skutecznie zablokował jej ruchy. :lol: w ostatnim tygodniu uświadomiłem sobie żeby wykazywać zero kultury dla kierowców z mojej miejscowości. )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rawro » 5/9/2007, 23:20

niestety ale to my musimy mieć oczy w dupie i myśleć za tych w puszkach...bo nawet jak i on zawini to niestety ale my mamy więcej do stracenia..on porysuje sobie lakier a my połamiemy o nich nogi :-( wiec zawsze staram sie by mnie taka głupia ba.. zauwazyła ale klakson to czasem gorsze wyjscie bo wtedy panikują i robią jeszcze gorsze manewry..sam to juz doświadczyłem jak jechałem za kobietą i chciałem dac jej znac ze bede wyprzedzał i całe szczęscie ze jechałem środkiem ulicy bo ta sie wystraszyła klaksonu i dało po hamulcach gdy ja dodałemj gazu...hehe jak byłbym za nią to bym był juz w niej....
www.forum.kawasaki.pl | | Kawasaki ZX-9R 00`
Avatar użytkownika
Rawro
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4/9/2007, 13:04
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez specialist » 6/9/2007, 16:44

mar111cin napisał(a):w sumie to ciężko im było zapewne ocenić czy on wyprzedzał Ciebie i skręcił, czy Ty jego wyprzedzałeś podczas gdy on skręcał (znaczy się wyprzedzałeś go z prawej kiedy on był w ruchu) W sumie przydaliby się świadkowie którzy by to wszystko widzieli.


no tak swiadkowie byli tylko ze szesciu to jego kumple a moich bylo tylko dwoch wiec wiadomo :? :evil: no ale nic trzeba mandat zaplacic i uwazac na puszkarzy :twisted:

a co z tymi punktami??
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp

Postprzez mar111cin » 6/9/2007, 18:33

zapytaj na komendzie czy Ci wymienią na kubek ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez specialist » 7/9/2007, 15:05

hehe :D moze wymienia :D :D :wink:
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp

Postprzez MadboY » 7/9/2007, 18:17

poki nie masz NIPu nie sciagna od Ciebie niezaplaconego mandatu, ale jak juz go sobie wyrobisz to przypomna sobie o Tobie.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez specialist » 8/9/2007, 10:41

aha rozmiem. wiec zaplace ten mandat bo NIP juz mam wyrobiony poniewaz potrzebowalem aby dostac stypendim :). a niech bedzie niebieskim, niech sie ciesza :D :twisted: :twisted:
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr