AJP 125 PR4 Enduro PRO
Posty: 11
• Strona 1 z 1
AJP 125 PR4 Enduro PRO
Witam wszystkich!
Chciałbym się dowiedzieć coś na temat motoru AJP 125 PR4 Enduro PRO, planuję go zakupić niebawem ale jeszcze trochę się waham i może ktoś kto już miał styczność z nim będzie mógł coś więcej o nim i o firmie AJP powiedzieć ponieważ długo już szukam jakiś konkretnych opini ale jeszcze nic nie wygrzebałem.
Za wszystkie informacje z góry dziękuję.
Chciałbym się dowiedzieć coś na temat motoru AJP 125 PR4 Enduro PRO, planuję go zakupić niebawem ale jeszcze trochę się waham i może ktoś kto już miał styczność z nim będzie mógł coś więcej o nim i o firmie AJP powiedzieć ponieważ długo już szukam jakiś konkretnych opini ale jeszcze nic nie wygrzebałem.
Za wszystkie informacje z góry dziękuję.
- Bastian
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/10/2015, 11:19
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Ją bym nie b4al nie znanych marek.Zakup lepiej coś znanego typu Yamaha dt ,kmx,CRM itp .Ją kupilem też mało znanego husaberga fe 501 i teraz problem z korbowodem bo nigdzie nie dostane.
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
ajp "wchodzi" na rynek, są reklamy, jakis dealer w PL, ale generalnie to dla mnie takie średnie motocykle. teoretycznie miał byc pomysł wsadzania silników znanych marek do "lepszych" ram niz oryginał, nie pamietam z czego był silnik ale chyba cos podobnego jak w hondzie XR, ( pytanie czy to chinska kopia, czy blizej mu do oryginału po przeróbkach ) ale ramy koniec z koncem też nie sa jakies wyczynowe, chociaz nie najgorsze.
generalnie dla mnie moto nie odstaje od innych soft enduro,m hondy xr, xt i tak dalej. jedynie co to kwestia dostepnosci czesci takich jak np plastiki, bo super jakosci nie są - chociaz jak na chinola ( bo tak go generalizuje) moto zrobione bardzo dobrze.
miałem kiedys okazje przetestować jednego no to szału nie robił, a opisy wskazywały na wyczynowe mozliwosci połączone z tanią eksploatacją, a wyszło że moto prowadzi sie normalnie,
generalnie dla mnie moto nie odstaje od innych soft enduro,m hondy xr, xt i tak dalej. jedynie co to kwestia dostepnosci czesci takich jak np plastiki, bo super jakosci nie są - chociaz jak na chinola ( bo tak go generalizuje) moto zrobione bardzo dobrze.
miałem kiedys okazje przetestować jednego no to szału nie robił, a opisy wskazywały na wyczynowe mozliwosci połączone z tanią eksploatacją, a wyszło że moto prowadzi sie normalnie,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No ale czytałem że to nie są chinole tylko portugalska firma zajmujaca się tylko terenowymi motorami, recznie składają i części są renomowanych firm.
Tu wklejam opis jaki znalazłem:
Portugalskie motocykle marki AJP. Składane ręcznie, o prostej konstrukcji, niezwykle trwałe i bardzo ekonomiczne w eksploatacji. Proste w serwisowaniu i obsłudze. Wszystkie posiadają homologację dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych, a modele z silnikami 125 cm3 umożliwiają jazdę kierowcom z prawem jazdy kategorii B.
DANE TECHNICZNE
Pojemność silnika --- 123ccm
Silnik --- 1-cylindrowy, 4-suw, 2 zawory / chłodzony pow.
Średnica x skok --- 56,5 x 49,5 mm
Moc silnika --- 9,3kW (12,6 KM) / 8500 obr.
Moment obrotowy --- 8,5 Nm / 8000 obr.
Zasilanie paliwem --- gaźnik ⌀30 mm
Sprzęgło / skrzynia biegów --- mokre, wielotarczowe / 5 biegów
Wysokość siedzenia --- 920 mm
Rozstaw kół / prześwit --- 1380 mm / --
Poj. zbiornika paliwa --- 7 litrów
Ogumienie (przód) --- 90/90 - 21``
Ogumienie (tył) --- 120/90 - 18``
Układ hamulcowy (przód) --- zacisk 2-tłoczkowy - tarcza ⌀ 260 mm
Zawieszenie (tył) --- ZF Sachs ze zbiornikiem - skok 300 mm - pełna regulacja
Zawieszenie (przód) --- Marzocchi ⌀ 40 mm - skok 260 mm - pełna regulacja
Układ hamulcowy (tył) --- zacisk 1-tłoczkowy - tarcza ⌀ 220 mm
Masa (z paliwem) --- 112 kg

Tu wklejam opis jaki znalazłem:
Portugalskie motocykle marki AJP. Składane ręcznie, o prostej konstrukcji, niezwykle trwałe i bardzo ekonomiczne w eksploatacji. Proste w serwisowaniu i obsłudze. Wszystkie posiadają homologację dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych, a modele z silnikami 125 cm3 umożliwiają jazdę kierowcom z prawem jazdy kategorii B.
DANE TECHNICZNE
Pojemność silnika --- 123ccm
Silnik --- 1-cylindrowy, 4-suw, 2 zawory / chłodzony pow.
Średnica x skok --- 56,5 x 49,5 mm
Moc silnika --- 9,3kW (12,6 KM) / 8500 obr.
Moment obrotowy --- 8,5 Nm / 8000 obr.
Zasilanie paliwem --- gaźnik ⌀30 mm
Sprzęgło / skrzynia biegów --- mokre, wielotarczowe / 5 biegów
Wysokość siedzenia --- 920 mm
Rozstaw kół / prześwit --- 1380 mm / --
Poj. zbiornika paliwa --- 7 litrów
Ogumienie (przód) --- 90/90 - 21``
Ogumienie (tył) --- 120/90 - 18``
Układ hamulcowy (przód) --- zacisk 2-tłoczkowy - tarcza ⌀ 260 mm
Zawieszenie (tył) --- ZF Sachs ze zbiornikiem - skok 300 mm - pełna regulacja
Zawieszenie (przód) --- Marzocchi ⌀ 40 mm - skok 260 mm - pełna regulacja
Układ hamulcowy (tył) --- zacisk 1-tłoczkowy - tarcza ⌀ 220 mm
Masa (z paliwem) --- 112 kg


- Bastian
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/10/2015, 11:19
- Lokalizacja: Kołobrzeg
to tak samo jak nowe romety czy junaki - polskie motocykle, które w polsce są jedynie sprzedawane. podobnie AJP, firma wiadomo że typowo chinska nie jest, ale motocykl produkowany mocno w chinach. co po częsci widać. ale mówie jak na chinszczyzne nie taki zły.
do średnio ostrego polatania spoko maszynka
do średnio ostrego polatania spoko maszynka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No bo biorę jeszcze pod uwage Yamahe WR125r tylko ona nie jrst tak "uterenowiona" ma słabsze opony, ramę i nie ma obudowy silnika za to to jest Yamaha i ma zdecydowanie lepszy silnik a opony chyba można przełożyć. Co wy na toKażdy model z tej serii wykorzystuje słynne technologie Yamaha stosowane w motocyklach o większych pojemnościach.
WR125R
Silnik
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy, Nachylony do przodu, jednocylindrowy
Pojemność 124.7 cm3
Średnica x skok tłoka 52,0 mm x 58,6 mm
Stopień sprężania 11,2 : 1
Moc maksymalna 11 kW (15KM) 9 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 12,2 Nm (1,24 kg-m) 8 000 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Gaźnik Układ elektronicznego wtrysku paliwa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
Układ zapłonu TCI (cyfrowy)
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Podwozie
Rama Stalowa, podwójna kołyska
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 240 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy 27º
Wyprzedzenie 107 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz, Wahaczowe, Amortyzator pojedynczy
Skok tylnego zawieszenia 107 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 240 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm
Opona przednia 80/90-21 M/C 48P (with tubes)
Opona tylna 110/80-18 M/C 58P (with tubes)
Wymiary
Długość całkowita 2 180 mm
Szerokość całkowita 835 mm
Wysokość całkowita 1 220 mm
Wysokość siodełka 930 mm
Rozstaw kół 1 430 mm
Minimalny prześwit 265 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 133 kg
Pojemność zbiornika paliwa 8.5 litrów
Pojemność zbiornika oleju 1,15 litrów

WR125R
Silnik
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy, Nachylony do przodu, jednocylindrowy
Pojemność 124.7 cm3
Średnica x skok tłoka 52,0 mm x 58,6 mm
Stopień sprężania 11,2 : 1
Moc maksymalna 11 kW (15KM) 9 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 12,2 Nm (1,24 kg-m) 8 000 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Gaźnik Układ elektronicznego wtrysku paliwa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
Układ zapłonu TCI (cyfrowy)
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Podwozie
Rama Stalowa, podwójna kołyska
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 240 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy 27º
Wyprzedzenie 107 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz, Wahaczowe, Amortyzator pojedynczy
Skok tylnego zawieszenia 107 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 240 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm
Opona przednia 80/90-21 M/C 48P (with tubes)
Opona tylna 110/80-18 M/C 58P (with tubes)
Wymiary
Długość całkowita 2 180 mm
Szerokość całkowita 835 mm
Wysokość całkowita 1 220 mm
Wysokość siodełka 930 mm
Rozstaw kół 1 430 mm
Minimalny prześwit 265 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 133 kg
Pojemność zbiornika paliwa 8.5 litrów
Pojemność zbiornika oleju 1,15 litrów

- Bastian
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/10/2015, 11:19
- Lokalizacja: Kołobrzeg
nie musisz wklejac suchych danych technicznych bo zwykle mało sie mają do realu
ciezko mi powiedziec, wiem że w ciezkim terenie czy yamaha cyz honda 125 w 4T to moto słabe, ocięzałe, spoko do turystyki, pyrkania po lasach itp, mega ekonomiczne i wytrzymałe. moze AJP byc troszke bardziej uterenowione ale po przeróbkach ( zmiana opon itp to yamaszka też spoko da rade)
kupujesz nówki czy uzywki ? duza róznica w cenie jest ?
ciezko mi powiedziec, wiem że w ciezkim terenie czy yamaha cyz honda 125 w 4T to moto słabe, ocięzałe, spoko do turystyki, pyrkania po lasach itp, mega ekonomiczne i wytrzymałe. moze AJP byc troszke bardziej uterenowione ale po przeróbkach ( zmiana opon itp to yamaszka też spoko da rade)
kupujesz nówki czy uzywki ? duza róznica w cenie jest ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chcę kupić nówkę, AJP kosztuje 15300zł a Yamaha 17500zł ale chyba się przekonuję do Yamahy bo AJP nie nadaje się na asfalt a czasem i tam chciałbym pośmigać. A jak będę chciał w terenie czegoś więcej to dokupie kostki na koła.
- Bastian
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/10/2015, 11:19
- Lokalizacja: Kołobrzeg
ajp nadaje sie tak samo na asfalt jak yamaha ;P to i tak nie są wyczynówki wiec w terenie mocno nie poszalejesz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
róznica nie duza w zakupie tak na prawde, yamaszke tez bym raczej wolał wziąc. ajp tak jak pisałem nie poraza wg mnie jakoscią, a yamahe za kilka lat odsprzedasz z mniejszą strata
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości