Zobacz wątek - Benzer Shaft

Benzer Shaft

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Benzer Shaft

Postprzez Grednow » 24/9/2015, 23:02

Witam, otóż mam problem z 4 suwowym chińczykiem, wczoraj podczas wyprawy do mieściny oddalonej o 6 km coś strzeliło po czym zgasł, okazało się, że nie wytrzymała zębatka przy głowicy (łańcuszek rozrządu ??). Po wymianie zębatki nie chce odpalić.. Zawory są wyregulowane, rozrząd ustawiony aczkolwiek zauważyłem, że świeca jest sucha jak pieprz, rozkreciłem gaźnik w celu przedmuchania dysz ale i to nie pomogło.. Iskra jest wręcz idealna.. Proszę o pomoc
Grednow
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/9/2015, 22:53


Postprzez MarSen » 25/9/2015, 11:07

Żeby zmusić gaźnik do zassania paliwa zdejmij filtr powietrza, zatkaj wlot ręką, odkręć manetkę na maksa i pokręć chwilę rozrusznikiem. Twoja ręka powinna się zrobić mokra z paliwa i w czasie kręcenia powinieneś czuć "wciąganie". Wtedy odsuwasz rękę i kręcisz dalej. Jeśli świeca nadal będzie sucha i nie będziesz czuł "wciągania" to może oznaczać brak kompresji (rozrząd lub cylinder).
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez senekkorzenna » 25/9/2015, 13:36

No nie tak MarSen.Tam jest kranik podciśnieniowy i należy zdjąć z krućca wężyk i zassać powietrze ,membrana kranika odsłania otwór paliwowy który pozwala na zalanie komory pływaka.
Jeżeli dalej silnik nie odpala to w wężyk paliwowy dmuchnąć powietrzem w kierunku gaźnika.

Grednow czy pamiętałeś o ponownym dokręceniu masy rama silnik?
senekkorzenna
 

Postprzez Grednow » 25/9/2015, 17:29

Masę podłączyłem oczywiście, robiłem jak kolega wyżej mówi z tą ręką ale zamiast zasysać to mi ją wypychało.. nie wiem czy tak powinno być
Grednow
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/9/2015, 22:53

Postprzez senekkorzenna » 25/9/2015, 18:54

Odwrotnie ustawiłeś rozrząd o 180 stopni.
senekkorzenna
 

Postprzez Grednow » 25/9/2015, 19:32

w sensie jak ? bo ustawiałem na literce F i literce T..
Grednow
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/9/2015, 22:53

Postprzez senekkorzenna » 25/9/2015, 19:56

Koło magnesowe litera T do wypustki w obudowie,koło zębate rozrządu większy otwór u górze a dwa mniejsze równolegle do do krawędzi głowicy.
Ale takie ustawienie ma dwie opcje i w jednej widać błąd po luzach zaworowych czyli jak obrócisz kołem magnesowym o 360 stopni to luzy się kasują labo są za duże i wtedy należy jeszcze raz zmienić ustawieni na zębatce rozrządu.
Objawem złego ustawienia jest właśnie niedomykanie się zaworów i na ssącym to widać ponieważ kompresję masz do filtra.
senekkorzenna
 

Postprzez Grednow » 4/10/2015, 16:05

Po wymianie głowicy na nową ustawiłem rozrząd tak jak Pan napisał. Udało się motor odpalił aczkolwiek gasł na biegu jałowym.. Próbowałem wyregulować gaźnik aczkolwiek po entym odpaleniu usłyszałem dziwny dźwięk po czym usłyszałem, że coś blokuje silnik i nie chce zakręcić. Po rozkręceniu bocznej zaślepki w głowicy tam gdzie jest zębatka, zauważyłem rozszarpany łańcuszek rozrządu.. Chyba nie jest mi dane jeżdżenie w tym sezonie.. Tak czy siak, dziękuje za pomoc.. Kolejne pytanie, ciężko jest wymienić ten łańcuszek ? Jakich szkód mógł narobić ?
Grednow
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/9/2015, 22:53

Postprzez senekkorzenna » 4/10/2015, 17:23

W sumie nie jest to skomplikowana operacja jedynie musisz ściągnąć lewy dekiel,odkręcić magneto,zdjąć drugi dekiel i masz dostęp do łańcuszka.
Głowicy nie musisz ściągać ponieważ łańcuszek wpuścisz przez otwór po ściągnięciu zębatki.
Nie poobrywaj przewodów i oczywiście wcześniej spuść olej.
senekkorzenna
 

Postprzez Grednow » 4/10/2015, 17:49

przewodów od czujnika biegów ? Już kupiłem z pourywanymi :P
Dzięki za wytłumaczenie, jak nabiorę chęci to zrobię i dam znać
Grednow
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/9/2015, 22:53

Postprzez senekkorzenna » 4/10/2015, 20:05

jeszcze uważaj na przewody od prądnicy.
senekkorzenna
 



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr