Krótki "poradnik" dla "nowych"
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Krótki "poradnik" dla "nowych"
Jako że każdemu kto "wchodzi" na pozycję moderatora powtarzam to samo wydaje mi się że taki temat się przyda. Chciałbym zawrzeć tutaj kilka wskazówek dla tych którzy zaczynają moderować- tak aby nie było niedomówień, sporów czy niepotrzebnych wpadek i bałaganu.
1. Podpisujemy się pod swoimi działaniami- jeśli edytujemy/przenosimy post, przyznajemy ostrzeżenie- na jego końcu dodajemy kto to zrobił (przy okazji zaznaczając to innym kolorem dla odróżnienia od reszty tekstu).
2. Przy przenoszeniu tematów odznaczamy opcję "zostaw odnośnik..."- wspólnie ustaliliśmy, że w ten sposób unikamy zajmowania miejsca w "tym złym" dziale.
3. Przy drobniejszych naruszeniach zasad, szczególnie u świażaków najpierw upominamy pisząc w poście lub na pw- jeśli nie poskutkuje- dajemy ostrzeżenie.
4. "śmietnik"- dział do którego przenosimy tematy, które usuwamy, ale dobrze jest zostawić je w pamięci- w razie gdyby ktoś miał jakieś zastrzeżenia co do naszej decyzji. Jeśli temat jest oczywistym spamem lub całkowicie oczywistym jest jego usunięcie i nikt nie ma prawa mieć co do tego wątpliwości możemy spokojnie używać opcji "usuń temat" (tym samym nie przenosić go do śmietnika).
5. Na samym dole strony głównej forum jest odnośnik- zraportowane posty. Od jakiegoś czasu zawsze jest przynajmniej jeden- błąd forum. Klikając przenosimy się do listy zgłoszonych postów- jeśli mamy uprawnienia- działamy, nie zapominając o usunięciu zgłoszenia z listy. W komentarzach można wpisywać cokolwiek- nie są one nigdzie widoczne.
6. Wszelkie nieporozumienia, różnice zdań itp. występujące między moderatorami/adminami przegadujemy i rozwiązujemy poprzez wiadomości prywatne lub w tym dziale.
7. Nie wspominamy na forum publicznym o istnieniu tego działu. Wszelkie dyskusje i kwestie poruszane tutaj pozostają tutaj.
8. W ramach przypomnienia polecam lekturę regulaminu forum (otwórz link) - często zapominamy o pewnych jego założeniach. Szczególną uwagę polecam zwrócić na drugą część- zasady karania "warnami".
Przypominam tylko że obowiązują nas takie same zasady jak innych, więc staramy się nie robić offtopów, nie rzucać mięsem, a przede wszystkim nie wdawać się w pyskówki. Z doświadczenia wiem, że "osłabia to naszą pozycję na forum", przez co trudniej jest utrzymać porządek.
1. Podpisujemy się pod swoimi działaniami- jeśli edytujemy/przenosimy post, przyznajemy ostrzeżenie- na jego końcu dodajemy kto to zrobił (przy okazji zaznaczając to innym kolorem dla odróżnienia od reszty tekstu).
2. Przy przenoszeniu tematów odznaczamy opcję "zostaw odnośnik..."- wspólnie ustaliliśmy, że w ten sposób unikamy zajmowania miejsca w "tym złym" dziale.
3. Przy drobniejszych naruszeniach zasad, szczególnie u świażaków najpierw upominamy pisząc w poście lub na pw- jeśli nie poskutkuje- dajemy ostrzeżenie.
4. "śmietnik"- dział do którego przenosimy tematy, które usuwamy, ale dobrze jest zostawić je w pamięci- w razie gdyby ktoś miał jakieś zastrzeżenia co do naszej decyzji. Jeśli temat jest oczywistym spamem lub całkowicie oczywistym jest jego usunięcie i nikt nie ma prawa mieć co do tego wątpliwości możemy spokojnie używać opcji "usuń temat" (tym samym nie przenosić go do śmietnika).
5. Na samym dole strony głównej forum jest odnośnik- zraportowane posty. Od jakiegoś czasu zawsze jest przynajmniej jeden- błąd forum. Klikając przenosimy się do listy zgłoszonych postów- jeśli mamy uprawnienia- działamy, nie zapominając o usunięciu zgłoszenia z listy. W komentarzach można wpisywać cokolwiek- nie są one nigdzie widoczne.
6. Wszelkie nieporozumienia, różnice zdań itp. występujące między moderatorami/adminami przegadujemy i rozwiązujemy poprzez wiadomości prywatne lub w tym dziale.
7. Nie wspominamy na forum publicznym o istnieniu tego działu. Wszelkie dyskusje i kwestie poruszane tutaj pozostają tutaj.
8. W ramach przypomnienia polecam lekturę regulaminu forum (otwórz link) - często zapominamy o pewnych jego założeniach. Szczególną uwagę polecam zwrócić na drugą część- zasady karania "warnami".
Przypominam tylko że obowiązują nas takie same zasady jak innych, więc staramy się nie robić offtopów, nie rzucać mięsem, a przede wszystkim nie wdawać się w pyskówki. Z doświadczenia wiem, że "osłabia to naszą pozycję na forum", przez co trudniej jest utrzymać porządek.
Ostatnio edytowano 27/11/2016, 21:55 przez kravec, łącznie edytowano 4 razy
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości