[biblioteka] Mała wielka różnica - opony w małych...
Posty: 17
• Strona 1 z 1
[biblioteka] Mała wielka różnica - opony w małych...
Dyskusja na temat: Mała wielka różnica - opony w małych motocyklach
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Mała wielka różnica - opony w małych motocyklach
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Mała wielka różnica - opony w małych motocyklach
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
w moim Kymco 50 jakiś miesiąc po kupnie (salon) rozszczelniła się przednia opona. jakaś taka tajwańska
kupiłem heidenaua w to miejsce. odczucia? takie, że miesiąc później kupiłem drugiego na tył, mimo że z tylną oponą nic się nie działo. tzw. chińskie opony należy zmienić natychmiast. szkoda nerwów i zdrowia na to ... coś<br><hr>rafi

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
w moim Kymco 50 jakiś miesiąc po kupnie (salon) rozszczelniła się przednia opona. jakaś taka tajwańska
kupiłem heidenaua w to miejsce. odczucia? takie, że miesiąc później kupiłem drugiego na tył, mimo że z tylną oponą nic się nie działo. tzw. chińskie opony należy zmienić natychmiast. szkoda nerwów i zdrowia na to ... coś<br><hr>rafi

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
dzień dobry mam ten sam model i powiedzieliście wszystko na temat tych opon co sam chciałem powiedzieć chiński opony wykonane są głównie z plastiku (czytaj nylonu )chyba. Gdy są zimne jest jak to autor nazwał nerwowo a gdy pada to samobójstwo ostatnio żartowaliśmy sobie z kolegą na ich temat miałem zamiar je zmienić ale nie wiem gdzie są dobre sklepy internetowe jak je odpowiednio dobrać żeby nie trafić w (ten deseń) itp proszę o pomoc gdzie kupić szukać opon do motocykli w miarę tanich ( cena za te opisywane mnie pasuje myślałem że opony do 125 są droższe ) oprócz tego mam jeszcze do wymiany komplet w suzuki dr 650 r dakar tył kostka gruba zjechana na 60 % przód to opona która ma dobre 10 lat zajechana jak bengalska prostytutka .MAM NADZIEJE ŻE MI DORADZICIE CO NIECO PZD.<br><hr>BOCIAN
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tak samo w moim przypadku. Fabryczne chińskie opony z nowej Yamahy YBR125 wołały o pomstę do nieba, zwłaszcza na mokrym. Zmiana na Michelin - zupełnie inny motocykl!<br><hr>ZibiL84
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ja mam junaka m12 na chińskich tez oponach ale moto z racji tego ze to softchopper nieuzyskuje dużych pochylen w winklu przez nisko zamontowane podesty wiec w zakrecie te chińskie gumy sa wystarczające w zupełności pozostajke jedynie hamowanie ale sa całkiem przyzwoite na pewno Bridgestone byłyby lepsze ale pewnie niewiele pozaty najważniejsze to patrzeć co się dzieje na drodze starajac się wyeliminować sytuacje awaryjne do maximum i dostosować jazde do możliwości setupu motocykla ,zawias w m12 jest solidniejszy niż w 123 lepsza zamknieta rama i grubsze lagi 37 vs 31 mm jedynie praca zawieszenia jest na nierównościach jest dość twarda na postoju zawias wydaje się miekki ale gdy się najedzie jakas wyrwe w jezdni jest uderzenie ale i tak jest lepiej niż w kymco s9 na 12 calowych kołkach .<br><hr>fff
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gdzie można kupić te opony w takiej cenie bo z tego co sprawdzałem to wychodzi ok. 650 zł.<br><hr>Kris
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zgadzam się ogólnie z przekazem artykułu, ale zastanawia mnie jak wygląda takie porównanie w przypadku opon chińskich lepszej klasy, niż te zainstalowane fabrycznie w Junaku - po samym bieżniku niczym z WSK można wnioskować, że są słabe. W moim koreańskim sprzęcie fabrycznie były Shinko - tragiczne. Zamieniłem na CST Magsport - czyli znaną bardziej z enduro markę chińską i muszę powiedzieć, że róznica jest ogromna na plus. Ale czy to znaczy, że gdybym wymienił na te BT-45 odczułbym znowu tak wielką różnicę (czyli w porównaniu do Shinko kosmos)?<br><hr>Misiek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zgadzam się ogólnie z przekazem artykułu, ale zastanawia mnie jak wygląda takie porównanie w przypadku opon chińskich lepszej klasy, niż te zainstalowane fabrycznie w Junaku - po samym bieżniku niczym z WSK można wnioskować, że są słabe. W moim koreańskim sprzęcie fabrycznie były Shinko - tragiczne. Zamieniłem na CST Magsport - czyli znaną bardziej z enduro markę chińską i muszę powiedzieć, że róznica jest ogromna na plus. Ale czy to znaczy, że gdybym wymienił na te BT-45 odczułbym znowu tak wielką różnicę (czyli w porównaniu do Shinko kosmos)?<br><hr>Misiek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Założyłbyś chociaż miękki przód i byś zmienił zdanie. Przednia opona to podstawa, tył może się ślizgać. Mokra nawierzchnia na chińczykach, szczególnie kostka to dramat.<br><hr>KWXKomentatorzy napisał(a):ja mam junaka m12 na chińskich tez oponach ale moto z racji tego ze to softchopper nieuzyskuje dużych pochylen w winklu przez nisko zamontowane podesty wiec w zakrecie te chińskie gumy sa wystarczające w zupełności pozostajke jedynie hamowanie ale sa całkiem przyzwoite na pewno Bridgestone byłyby lepsze ale pewnie niewiele pozaty najważniejsze to patrzeć co się dzieje na drodze starajac się wyeliminować sytuacje awaryjne do maximum i dostosować jazde do możliwości setupu motocykla ,zawias w m12 jest solidniejszy niż w 123 lepsza zamknieta rama i grubsze lagi 37 vs 31 mm jedynie praca zawieszenia jest na nierównościach jest dość twarda na postoju zawias wydaje się miekki ale gdy się najedzie jakas wyrwe w jezdni jest uderzenie ale i tak jest lepiej niż w kymco s9 na 12 calowych kołkach .<br><hr>fff<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
na mokrym faktycznie jest niewesoło wczoraj miałem okazje pojezdzic po mokrym przy 12 stopniach około i dramat laczki się uslizgiwały przy niewielkim pochyleniu w zakrecie w jednym winklu jakbym wleciał 1 km/h szybciej to bym zaliczył szlif bo najpierw przod się slizgnal o pare cm następnie tył z naprzecikwa jechałao auto wtym zakrecie a był to prawy winkiel wiec szlif skończyłby się pod autem , ale problemem było tez to ze temp wzrosła a ustaiwałem ciśnienie pare dni wcześniej gdy było zimno jak temp wzrosła ciśnienie wzrosło w oponie isie zrobiła tak twarda ze tez to miało wpływ jakiś ale aktycznie na mokrym jest cienko na suchym natomiast w m12 jest pełen komfort bo jak już pisałem to moto nieuzyskuje zaduzych złozen wiec opony spokojnie wyrabiają w winklu na suchym .<br><hr>ffffKomentatorzy napisał(a):ja mam junaka m12 na chińskich tez oponach ale moto z racji tego ze to softchopper nieuzyskuje dużych pochylen w winklu przez nisko zamontowane podesty wiec w zakrecie te chińskie gumy sa wystarczające w zupełności pozostajke jedynie hamowanie ale sa całkiem przyzwoite na pewno Bridgestone byłyby lepsze ale pewnie niewiele pozaty najważniejsze to patrzeć co się dzieje na drodze starajac się wyeliminować sytuacje awaryjne do maximum i dostosować jazde do możliwości setupu motocykla ,zawias w m12 jest solidniejszy niż w 123 lepsza zamknieta rama i grubsze lagi 37 vs 31 mm jedynie praca zawieszenia jest na nierównościach jest dość twarda na postoju zawias wydaje się miekki ale gdy się najedzie jakas wyrwe w jezdni jest uderzenie ale i tak jest lepiej niż w kymco s9 na 12 calowych kołkach .<br><hr>fff<br>Komentatorzy napisał(a):Założyłbyś chociaż miękki przód i byś zmienił zdanie. Przednia opona to podstawa, tył może się ślizgać. Mokra nawierzchnia na chińczykach, szczególnie kostka to dramat.<br><hr>KWX<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
zrobiłem dzisiaj test na owalu skuter opony michelin city grip vs junak m12 opony chińskie cordial wyniki sa zaskakujące na suchym skuter zrobił czas 9,6 s a junak 10,4 sek na mokrym skuter 11,4 sek a junak 12,0 sek czyli róznica na mokrym to zaledwie 5% na suchym więcej bo junak ma mały prześwit ,ale obniżyłem ciśnienie w laczkach przód tył po równo 2,2 w junaku przy tym ciśnieniu ma najlepsza najlepiej wyczuwalna przyczepność ,co do hamowania tez nie jest zle ale porownania nie zrobiłem zaduza logistykaKomentatorzy napisał(a):ja mam junaka m12 na chińskich tez oponach ale moto z racji tego ze to softchopper nieuzyskuje dużych pochylen w winklu przez nisko zamontowane podesty wiec w zakrecie te chińskie gumy sa wystarczające w zupełności pozostajke jedynie hamowanie ale sa całkiem przyzwoite na pewno Bridgestone byłyby lepsze ale pewnie niewiele pozaty najważniejsze to patrzeć co się dzieje na drodze starajac się wyeliminować sytuacje awaryjne do maximum i dostosować jazde do możliwości setupu motocykla ,zawias w m12 jest solidniejszy niż w 123 lepsza zamknieta rama i grubsze lagi 37 vs 31 mm jedynie praca zawieszenia jest na nierównościach jest dość twarda na postoju zawias wydaje się miekki ale gdy się najedzie jakas wyrwe w jezdni jest uderzenie ale i tak jest lepiej niż w kymco s9 na 12 calowych kołkach .<br><hr>fff<br>Komentatorzy napisał(a):Założyłbyś chociaż miękki przód i byś zmienił zdanie. Przednia opona to podstawa, tył może się ślizgać. Mokra nawierzchnia na chińczykach, szczególnie kostka to dramat.<br><hr>KWX<br>Komentatorzy napisał(a):na mokrym faktycznie jest niewesoło wczoraj miałem okazje pojezdzic po mokrym przy 12 stopniach około i dramat laczki się uslizgiwały przy niewielkim pochyleniu w zakrecie w jednym winklu jakbym wleciał 1 km/h szybciej to bym zaliczył szlif bo najpierw przod się slizgnal o pare cm następnie tył z naprzecikwa jechałao auto wtym zakrecie a był to prawy winkiel wiec szlif skończyłby się pod autem , ale problemem było tez to ze temp wzrosła a ustaiwałem ciśnienie pare dni wcześniej gdy było zimno jak temp wzrosła ciśnienie wzrosło w oponie isie zrobiła tak twarda ze tez to miało wpływ jakiś ale aktycznie na mokrym jest cienko na suchym natomiast w m12 jest pełen komfort bo jak już pisałem to moto nieuzyskuje zaduzych złozen wiec opony spokojnie wyrabiają w winklu na suchym .<br><hr>ffff<br>


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
na wyczynowym skuterze Kymco Agility 50ccm
rok po zakupie rozwaliłem przednią oponę. Ot, Bozia czuwała. zmieniłem na Heidenaua. Różnica KOLOSALNA. Oryginalne jakby były zrobione z plastiku. Niby moc żadna , prędkości niewielkie (max 70km/h) ale jednak przednia opona to podstawa. Zmieniłem później też tył - i tu już aż takiej różnicy nie odczułem, choć też była - zwłaszcza na mokrym przy niskich temperaurtach (do 0C jeżdżę po mieście jak nie ma śniegu). przesiadam się na wiosnę na 125 i jeżeli zgodnie z planem kupie też nówke, to opony do wymiany na dzień dobry. <br><hr>riim

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wymiana przewodu na taki w stalowym oplocie coś by poprawiła w sprawie sprawności hamowania? Nie stanie się taki hamulec zbyt "nerwowy" na codzień? Mogliście się jeszcze postarać i zrobić test na zimnym hamulcu: wystarczyło spokojnie przejechać się kilka km unikając hamowania - 4 próby by wystarczyły. Opony były by lekko rozgrzane a hamulce nie rozgrzane.<br><hr>pyciar
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Co myślicie o Michelin Pilot Streetach montowanych seryjnie w MT 125? A dokładnie - czy jest jeszcze lepsza opcja opon dla tego motocykla. Pytam bo trudno mi wyobrazic sobie że może być jeszcze lepiej niż na tych Pilot Streetach. Ale możde jednak jest? W deszczowy dzień pobawiłem się trochę moją MT 125 z tymi oponami, z próbami zablokowania kół przy różnych prędkościach. I byłem wielce pozytywnie zaskoczony, jak te opony trzymają się drogi. Nie mam ABSu, dodam.<br><hr>YAMAHA MT 125
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Junak 123 ma właśnie fabrycznie CST zamontowane. Więc wychodzi na to że byłby kosmos.Komentatorzy napisał(a):Zgadzam się ogólnie z przekazem artykułu, ale zastanawia mnie jak wygląda takie porównanie w przypadku opon chińskich lepszej klasy, niż te zainstalowane fabrycznie w Junaku - po samym bieżniku niczym z WSK można wnioskować, że są słabe. W moim koreańskim sprzęcie fabrycznie były Shinko - tragiczne. Zamieniłem na CST Magsport - czyli znaną bardziej z enduro markę chińską i muszę powiedzieć, że róznica jest ogromna na plus. Ale czy to znaczy, że gdybym wymienił na te BT-45 odczułbym znowu tak wielką różnicę (czyli w porównaniu do Shinko kosmos)?<br><hr>Misiek<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Cena kompletu opon BT-45 do naszego Junaka to około 480 zł." - teraz wychodzi koło 700 złotych, także drożyzna jakich mało, nie polecam.<br><hr>remek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości