Zobacz wątek - yamaha yz 125 kilka pytań

yamaha yz 125 kilka pytań

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

yamaha yz 125 kilka pytań

Postprzez piterek123456 » 13/9/2015, 16:51

1. założyłem nowe łożyska w kole proxx wchodziły z oporem itd. lecz po 30 min jazdy mają już delkatny luz nie mam pojęcia o co chodzi poradźcie coś
2.nity w tłumiku co chwile się luzują już 2 razy je wymieniałem i dzisiaj znów latają jak to załatwić?
3. dźwignia zmiany biegów poprzedni właściciel uprzedzał mnie że sybko sie wyrabiają on już wymienił 3 ja pojeździłem ponad miesiąc i troche lata wałek jest ok jakiś pomysł :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez kris514 » 13/9/2015, 17:03

1 Nie wbijałeś ich poprzez wewnętrzną bieżnię? Tulejki nie miały wżerów? Skręcałeś to poprawnie (jeśli o przód chodzi najpierw nakrętka na ośce później skręcanie śrubek na lagach)
2 Tłumik jest na amortyzatorze (gumie?) To samo tyczy się dyfuzora?
3 Dźwignia jest zmorą w tym modelu. Z czasem wieloklin na wałku robi się mniej ostry przez co stopka aż tak nie trzyma. Jednym z rozwiązań jest regularna inspekcja śrubki na stopce i dociąganie jej przy zauważeniu jakiegokolwiek luzu. Można też zastosować dłużą śrubkę i nakrętkę z drugiej strony.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 13/9/2015, 18:28

1) tutaj kris wszystko wypytał jak trzeba, albo źle zamontowałeś, albo źle dokręciłeś lage, albo cos jest wyrobione i zaraz padnie.
2) jakich nitów uzywasz ? zwykle powinny isc troche trudniej dostepne nity ze stali nierdzewnej, aluminiowe mogą nie trzymac

3) sprzedam patent - póki frezy tu i tu sa jeszcze dobre skręcasz wszystko i nawiercasz ( dobrym wiertłem ) wałek i dzwignie, troche ciezko bo dziwgnia miekka wałek twardy, nawiercasz od czoła, potem zarzucasz tam jakiś wałeczek, nawet dopasowany gwóźdź skręcasz albo zabijasz takie zabezpieczenie i bardzo małe szanse na odkręcenie
dodatkowo mozna wielokliny poczyscic i zaaplikować klej do gwintów, zawsze to pokasuje niewielkie luzy i wszystko bedzie wytrzymalsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 13/9/2015, 19:29

Heniek, według mnie szkoda wałka na taką zabawę. Można wykombinować jeszcze takie coś że bierzesz starą nóżkę i idziesz do sklepu motocyklowego (takiego od mztek) i szukasz nóżki z podobnym wieloklinem. (nóżka od mz jest stalowa) potem przerabiasz według własnego widzimisię resztę kupionej stopki (na wzór oryginału) i masz stalową stopkę na której frez nie padnie tak łatwo :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 13/9/2015, 19:38

kumpel w CR miał stalowe i padały tak samo :D

ten patent stosują zawodnicy MX, widziałem kiedys na YT jak jakis lepszy zawodnik USA miał taki patencik, prosty ale na maxa skuteczny, i nie uszkadza wałka bo wierci sie malutkim wiertłem max 2 mm jakoś, więc 1-2 freziki sie ewentualnie kasują
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 13/9/2015, 20:17

Ok, ale o rozmiarze wiertła nic nie mówiłeś, a widziałem jak ktoś to zrobił wiertłem 6mm i to głównie w wałku wiercił.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez piterek123456 » 13/9/2015, 20:40

no to tak łożyska pobijałem delikatnie po zewnętrznej bierzni pierw dokręcałem ośke potem śrubki na lagach ale namierzyłem winowajce dystans od strony tarczy hamulcowej najlepsze czasy ma za sobą i ma wżery także jutro robi wypad i zakładamy nowy (mogłem odrazu ale skąpość ludzka nie zna granic :P ) tłumik jest na gumie i dyfuzor też nity z kwasówy chyba robił to sąsiad a ja sie na tym za bardzo nie znam xD frezy na dźwigni są dobre ale nie bardzo dobre tak jak to powiedział henio "jeszcze są" ale nie długo mogą zniknąć spróbuje klej do gwintów i mocniej skręcić nóżka jest nowa także coś będe próbował ratować a jeszcze co do tego wydechu to u brata w 4t też robiliśmy wymiane wkładu w tłumiku także sąsiad nitował i u niego trzyma a u mnie pierdzieli się co chwila dzisiaj zgubiłem 2 nity moto stoji bo boje się że mi zerwie oczka w końcówce może być też że nitownica sąsiada jest troche niepełnosprawna bo z tak zwanego odzysku :P a tak z innej beczki powiedzieli byście coś o kaskach naxa ? kusi mnie grafika i waga brat kupił scota i niedość że dał 500zł to ciężkie to niezbyt wygodne (obydwaj mamy rozmiar L ) i grafika kiepska :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 13/9/2015, 21:34

moze za luźno 2 elementy spasowane, młotkiem mozna zrobic że praktycznie bez nitów wchodzi ciasno. bo tak to wszystko drży i lata i sie wyrabia.

jakos nigdy nie miałem przekonania do naxy, takie chinskie kaski średnio wykonane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 16/9/2015, 20:13

zrobiłem tuning końcówki tak jak radziłeś wszystko wchodziło ciasno bez nitów zalałem jeszcze sylikonem kupiłem nity stalowe wszystko zanitowane narazie ok zobaczymy po czasie dźwignie biegów skręciłem i zalałem klejem do gwintów jest git , dystans z koła wywaliłem kupiłem nowy i teraz zero luzu mam pytanie bo mam tylną felge delikatnie odgiętą co moge z tym zrobić koło nie jest zcentrowane idzie prosto tylko wygląda to strasznie szpetnie aha i moja yamaszka to 2002 i modół zapłonowy montowany był za tablicą na numer startowy i po prostu boje się że dostanie się tam woda i mi padnie a to jest dość drogie i teraz moje pytanie to jest odporne na takie typu rzeczy czy lepiej to gdzieś przełożyć a jak przełożyć to gdzie najlepiej ? mam jeszcze takiego problema że moto gaśnie na wolnych obortach gdy jest rozgrzane, pali od kopa chodzi równo na chłodnym a jak już sie rozgrzeje to pyrka na bardzo wolnych obrotach i gaśnie i jak np. jade na 3 i odwine to przerywa na przejściu z średnich obrotów na wysokie a po chwili jest już git i normalnie ciągnie tak jak by brakowało mu paliwa przez chwile wydaje mi się że to gaźnik do regulacji tylko nie wiem jak to zrobić bo u mnie jest praktycznie jedna śrubka przy gaźniku i dźwignia ssania z którą jest coś nie tak i wpada spowrotem po wyciągnięciu nie wiem czy to wina tego ? mógłby ktoś podpowiedzieć jak wyregulować mniej więcej gaźnik w 2t pobrałem serwisówkę ale nie mogłem nic tam znaleść (pewnie jest ale nie umiem tego wydobyć :P )
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 16/9/2015, 20:45

odgięte jak ? ze wgniote ma ? oddac do prostowania, generalnie kazda rzecz związana z kołem ( prostowanie, centrowanie naginanie itp ) to u fachowca, samemu sie niewiele zrobi. chyba ze palnik i młotek i troche wgniote usunąc.

tak jest odporne, aby wtyczka była dobrze wcisnięta, i nie miała uszkodzonej uszczelki to mozesz spoko nawet lać wodą ( aby nie pod cisnieniem karcherem )


za gaxnik sam sie nie bierz bez doswiadczenia, sruba to srubka, w gaxniku masz dysze, i mase innych regulacji która kazda oddziaływuje na zachowanie motocykla. szkoda grzebać na oslep lepiej poszukaj mechanika który ci to moze w pare minut ogarnie bez problemowo

wyrobiła sie dzwignia ssania - mozesz na ten czarny kapturek zacisnąc mała trytytke ( albo drucik ) i bedzie sie trzymało. aby nie za mocno bo bedzie sie szybko wyrabiało. ( albo bardziej profesjonalnie mozna ten kapturek sciągnąc i tam załozyc drucik ale to duzo zabawy itp. tak trytytką małą załatwisz sprawe z 15 sekund )

i znowu jak wspomniałem regulacja gaxnika to nie tak o, podejdziesz i wyregulujesz, trzeba na początku wiedziec jaki element gaxnika za co odpowiada, a potem ustalić czego brakuje i co chcesz przestawic, tutaj sie liczy spore doswiadczenie,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 16/9/2015, 20:55

felga jest tak jakby odgięta na zewnątrz nie wiem jak gość to zrobił ale trudno wydaje się że wystarczy uderzyć i wskoczy ale wole nie próbować oddam do fachowca i tak muszę się spotkać z mechanikiem żeby mi zawieszenie ustawił zrobił ten gaźnik dzięki wielkie jutro spróbuję z tym ssaniem a powiedz mi jeszcze czy np za duży dopływ powietrza do airboxa będzie przeszkadzał bo mam powycinane dziurki w plastiku od airboxa i nw czy to dlatego gaśnie może zamiast grzebać w gaźniku wystarczy zmienić plastiki ?
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 17/9/2015, 18:31

za duzy byc nie może bo i tak ssie spod siedzenia, jedynie co to powycinane dziury to mozliwosc dostawania sie wiekszej ilości pyłu i syfu czy błota, wiec to jest na minus.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 17/9/2015, 21:23

jeszcze jedno pytanie z serji bardzo głupie XD wszystko już zrobione oprócz tych felg i mam pytanie czy mogę wylecieć na tor z takimi felgami :P na przednim są tak malutkie że z daleka prawie nie widać a na tylnim jest jedna też taka mała :P mam straszną chcice na tor a nie chce czegoś zwalić :D wiem że głupie pytanie bo nikt nie morze przewidzieć co będzie ale tak z czystego doświadczenia może jakaś rada ?? :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 17/9/2015, 21:56

mozesz, u mnie przez kilka miesiecy była wgniotka że było widac dętke ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 19/9/2015, 18:45

mam kolejne pytanie :P jak już wcześniej w poście pisałem mam problem ze skrzynią z 4 biegiem wiem jak zachowuje się rozwalony tryb skrzyni ale to co się dzieje u mnie jest niewytłumaczalne :P bo np. raz gdy wbiję te 4 to silnik zachowuję się jak by się ślizgało sprzęgło a raz gdy ją wbiję to na wolnych obrotach idzie normalnie ale gdy się wkręci to jak bym miał wrzucony luz nic nie zgrzyta itd. ciągnie normalnie na wolnych obrotach ale przy tej 1 oppcji czyli ślizganie sprzęgło się strasznie napręża dosłownie klamka wyślizguje mi się z ręki nie rozumiem o co chodzi może ktoś coś ?
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 19/9/2015, 18:58

wywalony wybierak albo/i kły skrzyni, u kumpla było podobnie, póki pyrkał to jechał normalnie, odkręcał gazu moze nawet troche na gume by postawił ale na podjazdach mu zaczynało wypinac biegi itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 19/9/2015, 19:25

a co powiesz o tym sprzęgle :P według mnie to dziwne że ono się tak zachowuje może ktoś źle poskładał silnik wszystkie biegi wchodzą normalnie nic nie wyskakuje oprócz tej 4 wybierak czyli mam rozumieć że ten aparat który steruje widełkami co zmieniają biegi tak ? jestem żółtodziobem także za bardzo się nie orientuje silnik i tak będzie rozbierany z powodu remontu czyli wymiany tłoku ale to za około 15mth i próbuję mniej więcej rozpoznać się ile mnie to będzie kosztować
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez kris514 » 19/9/2015, 19:32

Piterek to o czym mówisz to programator, wybierak to właśnie te widełki. W moim miałem taki przypadek że jechałem po torze wrzuciłem 4 i zaczął jakby przerywać, zgasiłem potem powrót na przyczepce okazało się że urwało kilka zębów ze skrzyni, wniosek dobrze że tak nie jeździłem tylko w porę zareagowałem. Który rok tej yamahy bo jakoś go tutaj nigdzie nie widzę (może niedostatecznie szukałem). Gdzieś coś czytałem o wyrabiających się wałkach od wysprzęglika ale to już na alu ramie się tak działo.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez piterek123456 » 19/9/2015, 19:44

rok mojej yamahy to 2002 ale to właśnie jest różnie nie czuć takiego przerywania typu szarpania itd. tylko jakby sprzęgło szarpało a gdy moto jest dobrze rozgrzane to nie czuć ślizgania tylko ciągnie dobrze na wolnych obrotach a potem czuć jakby było zapięte sprzęgło albo wrzucony luz gdy znowu obniże obroty to idzie normalnie tak na granic wchodzenia w rezo wiem jakie są odczucia przy rozwalonej skrzyni poprzedni miałem chińskiego quada w 4t i właśnie rozwaliłem tryb to szarpało i strasznie klekotało a tu jest cisza tylko te sprzęgło mnie strasznie dziwi
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 19/9/2015, 21:03

no to rozbieraj i patrz co sie dzieje :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr