Zobacz wątek - calkowity brak luzu zaworowego
NAS Analytics TAG

calkowity brak luzu zaworowego

Enduro, Cross
_________

calkowity brak luzu zaworowego

Postprzez fh1216 » 11/9/2015, 19:45

Honda nx250 89r silnik md21 . Nadszedł czas regulacji zaworow (ostatnio pól roku temu wszystko w porządku bylo podczas regulacji...) a teraz wydechowe w porzadku( juz ustawiłem 0,15mm ale jest problem na obu ssących zaworach....calkowity brak luzu zaworowego nawet GDY POD SZKLANKA NIE MA TEJ PLYTKI DYSTANSOWEJ DO REGULACJI !!! ewidentnie Walek opiera sie caly czas o obie szklanki..... Nie wcisnę nawet szczelinomierza 0,05 NAWET WTEDY GDY WALEK NIE JEST DOKRECINY...juz wtedy opiera sie o szklankę... Chyba ze rzecz polega na tym ze Walek caly czas ma miec kontakt z szklanka a szklanka z ta jakby z wyglądu podkladka co się sprezyna zaworu opiera...a wtedy gdy to jest nawet wcisniete to jeszcze pozostaje luz to trzonka zaworu którego właśnie pcha ta plotka regulacyjna....ale dlaczego w takim razie na ssących jest normalnie?? Walki nie pomylone bo sa znaczone oryginalnie . Szklanki równie nie pomylone....a zreszta przed odkreceniem juz luzu nie bylo na ssących....jest roznica pomiędzy walkiem ssący a wydechowym? Nie wiem juz co robic.. Zwykle podczas eksploatacji luz sie zwiększa a nie maleje...przeciez gniazda zaworowego by tak nie wyjebalo przeciez chyba...
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23


Postprzez henio12323 » 11/9/2015, 20:00

a rozbierałes kiedys silnik ? mógł zawór wpaść dlatego podpiera.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 11/9/2015, 21:44

Silnik raczej nie bylo otwierany..możesz wyjaśnić co dokladnie z tym zaworem? Ale to oba naraz by wpadly? Trzeba będzie glowice ściągać?? Bo jak tak to ciulowo bo w zimie chciałem juz cala glowice robic i rozrząd a tak w sezonie to kicha ;p opisz co masz na myśli z tymi zaworami
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 12/9/2015, 19:26

po prostu zawór to łopatologicznie mówiac kawałek krązka, blaszki, z trzonkiem. i on styka sie z otworem - głowicą, punkt styku w koncu sie wyrabia, albo np wystarczy miec mały luz zaworowy, który po nagrzaniu jeszcze bardziej sie zacieśnia, i cały czas zawór jest lekko otwarty co moze powodować wypalenie zaworu ( po prostu sie nagrzewa i wypala pomalu ) niezaleznie z jakiego powodu w koncu zawór po prostu sie rozpada na kawałki i przestaje opierac sie o głowice i wpada do srodka - własnie kasując luz. zwykle dzieje sie to najpierw stopniowo, coraz ciasniej z kazdą regulacją, aż wpada.

moze wpasc jeden zawór oddzielnie - nawet jak masz 4 zawory to jest szansa że moze wpasc tylko 1, one nie zawsze sie zuzywają równocześnie.

wiec jak nie mozesz złapać luzu to zapewne tutaj jest problem.

zwykle też 1 leci ssący wiec troszke dziwne ze wydech... ale jak pisałem wystarczy że go troche przypaliło kiedys i sie zuzył przedwczesnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr