"Lewe" motocykle
Posty: 7
• Strona 1 z 1
"Lewe" motocykle
Zauwazylem, ze wszystkie znane mi motocykle sa dostosowane to ludzi praworecznych. Pal licho rollgaz, bo to oczywiste, ale co z cala reszta?
Stopka boczna tylko po lewej, zeby od lewej trzeba bylo wsiadac, a nie jak normalny leworeczny obywatel - od prawej. Blokada kierownicy tylko w lewo. Zamek do kanapy ustawiony tak, ze wygodniej go obsluzyc prawa reka.
Znacie jakies motocykle "odwrotne"? Takie z drobiazgami dla leworecznych? Takimi jak np. w osobowkach: Porsche ma stacyjke po lewej
Stopka boczna tylko po lewej, zeby od lewej trzeba bylo wsiadac, a nie jak normalny leworeczny obywatel - od prawej. Blokada kierownicy tylko w lewo. Zamek do kanapy ustawiony tak, ze wygodniej go obsluzyc prawa reka.
Znacie jakies motocykle "odwrotne"? Takie z drobiazgami dla leworecznych? Takimi jak np. w osobowkach: Porsche ma stacyjke po lewej

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ty tak na poważnie? To chyba w Hydeparku powinno być
.
Sam jestem leworęczny i nie widzę tej praworęczności w obsłudze motocykli. Ok, zamek od kanapy faktycznie łatwiej otworzyć prawą ręką. Szczerze to już bardziej mnie na początku denerwowała obsługa skrzyni biegów w samochodach prawą ręką.
Nie kojarzę żadnych motocykli, które miałyby coś "odwrotnie".

Sam jestem leworęczny i nie widzę tej praworęczności w obsłudze motocykli. Ok, zamek od kanapy faktycznie łatwiej otworzyć prawą ręką. Szczerze to już bardziej mnie na początku denerwowała obsługa skrzyni biegów w samochodach prawą ręką.
Nie kojarzę żadnych motocykli, które miałyby coś "odwrotnie".
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Tak, to calkiem na powaznie. I dlaczego w hydeparku, skoro chodzi w 100% o motocykle i wyjatkowo nie o kupno albo naprawy/czesci?
Co bylo odwrotnie w Royal Enfield i w ktorych? W senise wajcha od skrzyni z hamulcem zamieniona?
BTW: Z tego co widze, to stacyjka jest tez albo centralnie, albo po prawej.
EDIT: Oczywiscie, mam wieksze problemy zyciowe, ale ten jest jakas odmiana od codziennosci
. Wielu problemow praworeczni nie widza, a leworeczni czesto tez juz nie zauwazaja. Ale jaki bylby zysk dla bezpieczenstwa, gdyby po parkowaniu rownoleglym schodzic/spadac z motocykla na chodnik, nie na jezdnie?

Co bylo odwrotnie w Royal Enfield i w ktorych? W senise wajcha od skrzyni z hamulcem zamieniona?
BTW: Z tego co widze, to stacyjka jest tez albo centralnie, albo po prawej.
EDIT: Oczywiscie, mam wieksze problemy zyciowe, ale ten jest jakas odmiana od codziennosci

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Z tym parkowaniem to powiedz to krajom, gdzie jeździ się po lewej stronie
. Nomen omen, właśnie Japonia i UK skąd pochodzi większość motocykli.
Z rzeczy, które są po niewygodnej dla nas stronie możesz dorzucić jeszcze schowki w owiewce przy kierownicy. Przynajmniej Triumph ma po prawej.

Z rzeczy, które są po niewygodnej dla nas stronie możesz dorzucić jeszcze schowki w owiewce przy kierownicy. Przynajmniej Triumph ma po prawej.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Stacyjka w Porsche to nie drobiazg dla leworęcznych, tylko tradycja z dawnego Le Mans, kiedy kierowca uruchamiał silnik zanim wskoczył za kierownicę 

SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości