Kawasaki z750 problem z ładowaniem. Proszę o pomoc
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kawasaki z750 problem z ładowaniem. Proszę o pomoc
Witam, mam pewien problem z moją z750s wszystko zaczęło się od zostawienia podpiętego kabla do ładowania nawigacji na noc, rano oczywiście nie odpalił co mnie w sumie nie zdziwiło zapaliłem na kable dojechałem do domu, podładowałem akumulator i było ok przez jakieś 2 miesiące później znowu siadł i znów go naładowałem tym razem wytrzymał niecały miesiąc.
Myślałem że po prostu akumulator jest do wymiany ale poczytałem różne rzeczy na różnych forach i postanowiłem posprawdzać czy problemem nie jest alternator albo regulator napięcia.
Sprawdzając ładowanie po uruchomieniu motocykla na wolnych obrotach mam jakieś 13,8V jak włączę światła drogowe i kierunkowskazy to spada poniżej 13V. Przy 5000 obr/min woltomierz wskazuje 14,4 a czasem więcej.
Na ścigacz.pl wyczytałem że należy sprawdzić alternator więc odpiąłem kostkę i pomierzyłem wartości między trzema przewodami wszystkie wyniki identyczne 17V, zgodnie z poradą z tego artykułu http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html sprawdziłem też czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia do masy w ten sposób
"jeśli wszystko jest w porządku sprawdzamy, czy uzwojenia stojana nie mają zwarcia do masy. Jeden przewód miernika podłączamy do masy motocykla, drugi po kolei do każdego przewodu z alternatora, napięcie mierzone nie powinno być większe niż 0,5 V, jeśli znacznie przekracza tą wartość, mamy uszkodzony stojan alternatora i musimy go zdemontować z silnika."
Wyszły mi trzy zera. Z tego wnioskuję że alternator jest w porządku i tu pierwsze pytanie czy mogę się mylić?
W takim razie w czym tkwi problem? Z wiedzy wyczytanej na forach przypuszczam że to regulator napięcia ale chciałbym aby ktoś to potwierdził zanim go zakupie bo nie jest zbyt tani
I jeszcze pytanie czy opłaca się kupić używany? jest sporo tańszy ale obawiam się o jego stan.
Proszę was o szybką pomoc, wszystkim którzy mi odpowiedzieli z góry dziękuje.
Myślałem że po prostu akumulator jest do wymiany ale poczytałem różne rzeczy na różnych forach i postanowiłem posprawdzać czy problemem nie jest alternator albo regulator napięcia.
Sprawdzając ładowanie po uruchomieniu motocykla na wolnych obrotach mam jakieś 13,8V jak włączę światła drogowe i kierunkowskazy to spada poniżej 13V. Przy 5000 obr/min woltomierz wskazuje 14,4 a czasem więcej.
Na ścigacz.pl wyczytałem że należy sprawdzić alternator więc odpiąłem kostkę i pomierzyłem wartości między trzema przewodami wszystkie wyniki identyczne 17V, zgodnie z poradą z tego artykułu http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html sprawdziłem też czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia do masy w ten sposób
"jeśli wszystko jest w porządku sprawdzamy, czy uzwojenia stojana nie mają zwarcia do masy. Jeden przewód miernika podłączamy do masy motocykla, drugi po kolei do każdego przewodu z alternatora, napięcie mierzone nie powinno być większe niż 0,5 V, jeśli znacznie przekracza tą wartość, mamy uszkodzony stojan alternatora i musimy go zdemontować z silnika."
Wyszły mi trzy zera. Z tego wnioskuję że alternator jest w porządku i tu pierwsze pytanie czy mogę się mylić?
W takim razie w czym tkwi problem? Z wiedzy wyczytanej na forach przypuszczam że to regulator napięcia ale chciałbym aby ktoś to potwierdził zanim go zakupie bo nie jest zbyt tani
I jeszcze pytanie czy opłaca się kupić używany? jest sporo tańszy ale obawiam się o jego stan.
Proszę was o szybką pomoc, wszystkim którzy mi odpowiedzieli z góry dziękuje.
- patryk9408
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/9/2015, 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kawasaki z750 problem z ładowaniem. Proszę o pomoc
patryk9408 napisał(a):Sprawdzając ładowanie po uruchomieniu motocykla na wolnych obrotach mam jakieś 13,8V jak włączę światła drogowe i kierunkowskazy to spada poniżej 13V. Przy 5000 obr/min woltomierz wskazuje 14,4 a czasem więcej.
W serwisówce powinieneś mieć podane, przy jakich obrotach, jaką wartość ładowania powinieneś mieć, bez świateł. W FZS-ie mam bodajże 14.4V przy 5.000 rpm, u Ciebie pewnie jest tak samo.
patryk9408 napisał(a):Na ścigacz.pl wyczytałem że należy sprawdzić alternator więc odpiąłem kostkę i pomierzyłem wartości między trzema przewodami wszystkie wyniki identyczne 17V, zgodnie z poradą z tego artykułu http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html sprawdziłem też czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia do masy w ten sposób
Napięcie też sprawdzasz przy takich samych obrotach jak ładowanie, czyli te 3-5krpm i powinno wyjść 60-90V napięcia przemiennego pomiędzy każdą mierzoną parą, napięcie powinno być takie samo pomiędzy każdą parą, mierzysz 1-2, 2-3, 1-3, najlepiej w czasie pomiary pomiędzy mierzoną parę podłączyć zwykłą 100W żarówkę, żeby obciążyć uzwojenia, bo mogą kapitulować dopiero pod obciążeniem. Tak samo, pomiary robisz na ciepłym i zimnym silniku.
patryk9408 napisał(a):"jeśli wszystko jest w porządku sprawdzamy, czy uzwojenia stojana nie mają zwarcia do masy. Jeden przewód miernika podłączamy do masy motocykla, drugi po kolei do każdego przewodu z alternatora, napięcie mierzone nie powinno być większe niż 0,5 V, jeśli znacznie przekracza tą wartość, mamy uszkodzony stojan alternatora i musimy go zdemontować z silnika."
Od kiedy to rezystancję mierzy się w Voltach?

Sprawdź czy Ci coś prądu z aku nie ciągnie na postoju.
Glenroy napisał(a):-Odkręcasz minusową klemę od akumulatora.
-Miernik ustawiasz na pomiar prądu stałego, najpierw w zakresie pełnych amperów
-wpinasz się szeregowo pomiędzy ujemny biegun aku a klemę, którą od niego odkręciłeś
-jeżeli miernik nic nie wskazuje, to zmieniasz zakres na miliampery
prawidołowo powinno wyjść coś w okolicach 20-50mA, czyli 0.02-0.05A, jeżeli masz alarm powiedzmy te 100mA/0.1A jeszcze ujdzie, powyżej tej granicy już można mówić, że coś wpierdziela Ci prąd.
PS.
Nie włączaj zapłonu, a tym bardziej broń Boże nie próbuj odpalić motocykla z podłączonym miernikiem, jak zapłon spokojnie uciągnie, tak przy prądzie rozruchowym miernik może zrobić bum.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Ja stawiam na akumulator. Jeśli był by to niesprawny regulator to miał byś problemy z odpaleniem motocykla po dłuższej jeździe a tobie pada raz na miesiąc czy jakoś tak
. Ładowanie masz 14.4v na obrotach czyli jest książkowe
Dzisiejsze akumulatory lubią padać na "raty" czyli pare dni jest ok a za tydzień rozładowany, naładujesz i znowu jest sprawny aż w końcu padnie na amen 100km od domu
Z wszystkich podanych przez ciebie informacji wnioskuję, że wina leży po stronie akumulatora
Czasem zdarza się, że padnięty akumulator uszkadza regulator i trzeba wymienić jedno i drugie jak w mojej starej cbr
Oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać i wymienisz co chcesz 






- tomek2102
- Świeżak
- Posty: 152
- Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
- Lokalizacja: Chełm
Dzisiaj zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym silniku i odkryłem że poprzedni właściciel zamontował gniazdo USB do ładowania nawigacji prosto do akumulatora, po odłączeniu tego gniazda pobór prądu waha się między 65-75 mA. czy to możliwe że samo gniazdo pożerało prąd?
Sprawdziłem też wtyczkę regulatora ale jest w dobrym stanie posmarowana nawet smarem miedzianym. Ładowanie jest zgodne z tym co w serwisówce czyli wymienię akumulator i mam nadzieje że to wystarczy.
Dzięki Panowie za szybką pomoc jeśli chodzi o mechanikę to sobie radzę bez większych problemów ale jak już zaczyna się elektryka to dostaje przyspieszonej akcji serca
Sprawdziłem też wtyczkę regulatora ale jest w dobrym stanie posmarowana nawet smarem miedzianym. Ładowanie jest zgodne z tym co w serwisówce czyli wymienię akumulator i mam nadzieje że to wystarczy.
Dzięki Panowie za szybką pomoc jeśli chodzi o mechanikę to sobie radzę bez większych problemów ale jak już zaczyna się elektryka to dostaje przyspieszonej akcji serca
- patryk9408
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/9/2015, 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
patryk9408 napisał(a):Dzisiaj zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym silniku i odkryłem że poprzedni właściciel zamontował gniazdo USB do ładowania nawigacji prosto do akumulatora, po odłączeniu tego gniazda pobór prądu waha się między 65-75 mA. czy to możliwe że samo gniazdo pożerało prąd?
75mA czyli w normie, gniazdo jak najbardziej, gniazdo jest na stabilizatorze napięcia i każdy element układanki coś tam sobie pożera, ale 65-75mA jest jak najbardziej w normie, daleko mu nawet do 1W mocy


patryk9408 napisał(a):Dzięki Panowie za szybką pomoc jeśli chodzi o mechanikę to sobie radzę bez większych problemów ale jak już zaczyna się elektryka to dostaje przyspieszonej akcji serca
Ja mam odwrotnie, rozbebram całą elektrykę w moto, ale synchronizacji gaźników już nie zrobię, czyszczenie to już w ogóle czarna magia

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości