Suzuki SV 650S - BIEGI
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Suzuki SV 650S - BIEGI
Siemka, możecie mi podać wykres albo napisać z własnego doświadczenia co ile obrotów zmieniacie biegi? I jaki dobierać bieg w zależności od prędkości z jaką jedziemy. Chodzi mi np. 0-40 1 bieg, od 40 do 70 2 bieg i tak dalej. Widziałem kiedyś gdzieś taki wykres ale teraz go znaleźć nie mogę a w instrukcji tego nie ma. Z góry dzięki za odpowiedzi Pozdro!
- Mavlox
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Ale że o co chodzi? Jaki dobrać bieg...Boże, nie wiem, jeżdżę zawsze na czuja, jak jadę 100-120km/h i nie mam zamiaru zbytnio zwalniać czy przyspieszać, to jadę na 6, jak chcę się pobawić w zakrętach, to czasami może do 4-go biegu dojdę, myślałem, że jazdę dostosowuje się do panujących warunków a nie jakichś wykresów...ale może to ja jeździć nie potrafię, nie wiem, nie mówię, że nie .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Jak chcesz przyspieszyć a silnik robi "buuuu", to znaczy, że musisz zrzucić bieg lub dwa.
Silnik możesz utrzymywać na każdych obrotach, byle nie zbyt niskich dla danego biegu.
Zawsze myślałem, że jak ktoś jeździ na SV to ma za sobą jakiegoś rometa albo coś.
Silnik możesz utrzymywać na każdych obrotach, byle nie zbyt niskich dla danego biegu.
Zawsze myślałem, że jak ktoś jeździ na SV to ma za sobą jakiegoś rometa albo coś.
Watch out, we got a badass over here!
-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
Walenty napisał(a):Jak chcesz przyspieszyć a silnik robi "buuuu", to znaczy, że musisz zrzucić bieg lub dwa.
Silnik możesz utrzymywać na każdych obrotach, byle nie zbyt niskich dla danego biegu.
Zawsze myślałem, że jak ktoś jeździ na SV to ma za sobą jakiegoś rometa albo coś.
Dokładnie, a jak robi łututututu, znaczy że ma już dosyć .
Podziel sobie zakres dostępnych obrotów na pół, jak chcesz jeździć w miarę ekonomicznie, to trzymaj się w pierwszej połowie, jak chcesz jeździć dynamicznie, to trzymaj się w drugiej połowie, to tak na początek bo i tak niedługo przestaniesz zwracać uwagę na obrotomierz i będziesz jeździł na czuja, jak Ci po prostu w danym momencie będzie wygodnie .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Walenty napisał(a):Panowie, robimy kawał dobrej roboty ;s
A ja sie zastanawiam, za co intruktor na kursie wziol kase ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
To nie jest tak, że ja nie umiem zmieniać biegów czy coś. Z tym nie mam problemów tylko chodziło mi o to w którym momencie je zmieniać, żeby silnik na tym nie cierpiał ale chyba już wszystko kumam Szkoda tylko, że nadeszły teraz chłodniejsze dni i pada bo inaczej to już bym sobie pośmigał i popracował nad tym a ten deszcz niestety wszystko uniemożliwia :/ Posprawdzam również sobie jakieś filmiki na YT A macie może jakieś wasze metody na to, który bieg macie włożony czy po prostu sobie liczycie w myślach? Bo czasami się łapie na tym, że jadąc np. na 5 i potem redukując kolejno biegi dojeżdżając do czerwonego światła gubię się i zapominam który to ja mam bieg włożony Ale to może jest kwestia tego, że dopiero zaczynam przygody z 6-biegówkami bo wcześniej to jeździło się tylko takimi zabawkami co miały tylko 3 biegi więc problemów nie było
- Mavlox
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06
Ja np. mam wyświetlacz biegów
Generalnie możesz zbijać po jednym kulturalnie z przegazówką i po każdej redukcji patrzysz na jakich obrotach jesteś, jak do jazdy to spoko, jak za niskie to redukujesz dalej. Za dużo czasu do namysłu nie ma, ale jak dojdziesz do wprawy to będziesz to robił automatycznie
Generalnie możesz zbijać po jednym kulturalnie z przegazówką i po każdej redukcji patrzysz na jakich obrotach jesteś, jak do jazdy to spoko, jak za niskie to redukujesz dalej. Za dużo czasu do namysłu nie ma, ale jak dojdziesz do wprawy to będziesz to robił automatycznie
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
też miałem problem z 7 w trasie, ale wydałem 70 pln na wyswietlacz biegów 2h zabawy i jest bardzo fajnie osobiscie polecam
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
wyświetlacz biegów jest zbędny, może na początku się przydaje, ja u siebie jak jadę 60mph a obroty mam w granicach 6k tzn że jeszcze nie jestem na ostatnim biegu. jak jadę do pracy zmieniam biegi w granicach 4-5k rpm, jadę 40mph na 4 biegu. jak wracam z pracy to jadę 60mph na 2 lub 3 biegu. jak lecę przez "brigde test" to zmieniam biegi w okolicy 11-12k rpm aż przelecę pod mostem.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Wyświetlacz nie jest potrzebny ale się przydaje.
Nie trzeba szukać 7 biegu itp.
Jednak szybko można opanować Akres obrotów i dobór odpowiedniego biegu wdekwatnie do motocykla sposobu jazdy i aktualnego zapotrzebowania na obroty.
Nie trzeba szukać 7 biegu itp.
Jednak szybko można opanować Akres obrotów i dobór odpowiedniego biegu wdekwatnie do motocykla sposobu jazdy i aktualnego zapotrzebowania na obroty.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Mavlox napisał(a):A o tym wyświetlaczu to trzeba będzie pomyśleć bo może być bardzo przydatne
Samochodem jeździsz?Masz tam wyświetlacz biegów? W motocyklu to jest fajny bajer na początku ale tak na dobrą sprawę można bez tego żyć.
- severian
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości