Zobacz wątek - Suzuki SV 650S - BIEGI

Suzuki SV 650S - BIEGI

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Suzuki SV 650S - BIEGI

Postprzez Mavlox » 6/9/2015, 16:14

Siemka, możecie mi podać wykres albo napisać z własnego doświadczenia co ile obrotów zmieniacie biegi? I jaki dobierać bieg w zależności od prędkości z jaką jedziemy. Chodzi mi np. 0-40 1 bieg, od 40 do 70 2 bieg i tak dalej. Widziałem kiedyś gdzieś taki wykres ale teraz go znaleźć nie mogę a w instrukcji tego nie ma. Z góry dzięki za odpowiedzi :) Pozdro!
Mavlox
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06


Postprzez SlowMotion » 6/9/2015, 16:20

A to potrzeba wykresów żeby czuć w jakich obrotach motocykl najlepiej jedzie..?
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mavlox » 6/9/2015, 17:30

No teoretycznie to nie ale jestem świeżakiem jeśli chodzi o moto i jednak chciałbym się upewnić na ilu obrotach ten motocykl pracuje najlepiej, żeby mi posłużył jak najdłużej :)
Mavlox
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06

Postprzez Glenroy » 6/9/2015, 17:33

Ale że o co chodzi? Jaki dobrać bieg...Boże, nie wiem, jeżdżę zawsze na czuja, jak jadę 100-120km/h i nie mam zamiaru zbytnio zwalniać czy przyspieszać, to jadę na 6, jak chcę się pobawić w zakrętach, to czasami może do 4-go biegu dojdę, myślałem, że jazdę dostosowuje się do panujących warunków a nie jakichś wykresów...ale może to ja jeździć nie potrafię, nie wiem, nie mówię, że nie :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Mavlox » 6/9/2015, 19:05

Chodzi mi np. o to jakie obroty są najlepsze dla takich motocykli, czy to jadąc w mieście 50 czy na trasie ponad 100 :) Na jakich obrotach powinno się taki motocykl utrzymywać żeby nie tyrać silnika xd
Mavlox
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06

Postprzez Walenty » 6/9/2015, 19:20

Jak chcesz przyspieszyć a silnik robi "buuuu", to znaczy, że musisz zrzucić bieg lub dwa.
Silnik możesz utrzymywać na każdych obrotach, byle nie zbyt niskich dla danego biegu.

Zawsze myślałem, że jak ktoś jeździ na SV to ma za sobą jakiegoś rometa albo coś.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Glenroy » 6/9/2015, 19:29

Walenty napisał(a):Jak chcesz przyspieszyć a silnik robi "buuuu", to znaczy, że musisz zrzucić bieg lub dwa.
Silnik możesz utrzymywać na każdych obrotach, byle nie zbyt niskich dla danego biegu.

Zawsze myślałem, że jak ktoś jeździ na SV to ma za sobą jakiegoś rometa albo coś.


Dokładnie, a jak robi łututututu, znaczy że ma już dosyć :).

Podziel sobie zakres dostępnych obrotów na pół, jak chcesz jeździć w miarę ekonomicznie, to trzymaj się w pierwszej połowie, jak chcesz jeździć dynamicznie, to trzymaj się w drugiej połowie, to tak na początek bo i tak niedługo przestaniesz zwracać uwagę na obrotomierz i będziesz jeździł na czuja, jak Ci po prostu w danym momencie będzie wygodnie ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez fincher » 6/9/2015, 20:17

Za niskie obroty to silnik ma muła i szarpie, za wysokie to wyje i odcina.

Ot cała filozofia.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Mavlox » 6/9/2015, 20:35

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, teraz już rozumiem :D
Mavlox
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06

Postprzez Walenty » 6/9/2015, 21:28

Panowie, robimy kawał dobrej roboty ;s
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez andy7 » 6/9/2015, 22:39

Walenty napisał(a):Panowie, robimy kawał dobrej roboty ;s


A ja sie zastanawiam, za co intruktor na kursie wziol kase ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez severian » 7/9/2015, 08:33

Akurat zmiana biegów w motocyklu to nie jest prosta sprawa i raczej niełatwo wytłumaczyć świeżakowi o co chodzi.Na pewno trzeba robić to szybko .
Autorowi tematu polecam Yt.Jest tam masa filmików o technice jazdy motocyklem.
severian
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37

Postprzez Mavlox » 7/9/2015, 10:26

To nie jest tak, że ja nie umiem zmieniać biegów czy coś. Z tym nie mam problemów tylko chodziło mi o to w którym momencie je zmieniać, żeby silnik na tym nie cierpiał ale chyba już wszystko kumam :) Szkoda tylko, że nadeszły teraz chłodniejsze dni i pada bo inaczej to już bym sobie pośmigał i popracował nad tym a ten deszcz niestety wszystko uniemożliwia :/ Posprawdzam również sobie jakieś filmiki na YT :) A macie może jakieś wasze metody na to, który bieg macie włożony czy po prostu sobie liczycie w myślach? ;) Bo czasami się łapie na tym, że jadąc np. na 5 i potem redukując kolejno biegi dojeżdżając do czerwonego światła gubię się i zapominam który to ja mam bieg włożony :P Ale to może jest kwestia tego, że dopiero zaczynam przygody z 6-biegówkami bo wcześniej to jeździło się tylko takimi zabawkami co miały tylko 3 biegi więc problemów nie było :P
Mavlox
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06

Postprzez SlowMotion » 7/9/2015, 11:12

Ja np. mam wyświetlacz biegów ;-)
Generalnie możesz zbijać po jednym kulturalnie z przegazówką i po każdej redukcji patrzysz na jakich obrotach jesteś, jak do jazdy to spoko, jak za niskie to redukujesz dalej. Za dużo czasu do namysłu nie ma, ale jak dojdziesz do wprawy to będziesz to robił automatycznie
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bachu12 » 7/9/2015, 16:51

Z czasem się przyzwyczaisz. Poza tym będziesz wiedział mniej więcej jakie obroty ma silnik przy danym zestawie bieg/prędkość. Ja dalej mam głównie ten problem, że czasem chcę wrzucić 7kę. Może za spokojnie jeżdżę ;).
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Tristello » 7/9/2015, 19:19

też miałem problem z 7 w trasie, ale wydałem 70 pln na wyswietlacz biegów 2h zabawy i jest bardzo fajnie ;) osobiscie polecam
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Mavlox » 7/9/2015, 20:20

Ok, zobaczymy jak to będzie, na razie to początek wiec jeszcze sporo nauki przede mną ;) Oby tylko pogoda była jak najdłużej :D A o tym wyświetlaczu to trzeba będzie pomyśleć bo może być bardzo przydatne :)
Mavlox
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19/4/2015, 12:06

Postprzez lagiboy » 7/9/2015, 21:43

wyświetlacz biegów jest zbędny, może na początku się przydaje, ja u siebie jak jadę 60mph a obroty mam w granicach 6k tzn że jeszcze nie jestem na ostatnim biegu. jak jadę do pracy zmieniam biegi w granicach 4-5k rpm, jadę 40mph na 4 biegu. jak wracam z pracy to jadę 60mph na 2 lub 3 biegu. jak lecę przez "brigde test" to zmieniam biegi w okolicy 11-12k rpm aż przelecę pod mostem.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Croowab » 7/9/2015, 22:05

Wyświetlacz nie jest potrzebny ale się przydaje.
Nie trzeba szukać 7 biegu itp.
Jednak szybko można opanować Akres obrotów i dobór odpowiedniego biegu wdekwatnie do motocykla sposobu jazdy i aktualnego zapotrzebowania na obroty.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez severian » 7/9/2015, 22:07

Mavlox napisał(a):A o tym wyświetlaczu to trzeba będzie pomyśleć bo może być bardzo przydatne :)


Samochodem jeździsz?Masz tam wyświetlacz biegów? :) W motocyklu to jest fajny bajer na początku ale tak na dobrą sprawę można bez tego żyć.
severian
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr