Yamaha xt600 2kf moduł
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Yamaha xt600 2kf moduł
Witam, kupiłem niedawno motocykl, Yamaha xt600, w rozsypce. Przypuszczam że jest to model 2kf gdyż jest ona odpalana tylko i wyłączni z kopki. Złożyłem wszystko do kupy, i okazuje się że brakuje mi modułu zapłonowego. Wiem iż iskrownik zamontowany w tym motocyklu jest sprawny , daje prąd. Wiem też że posiada on dwa impulsatory. I tu powstaje problem. Wszystkie ogólnodostępny moduły posiadają wyjścia na jeden impulsator. Po tysiącu przewalonych modułów z różnego rodzaju chińczyków, udało mi się uzyskać JAKĄŚ iskrę na module od Rometa Charta. Lecz iskra jest słabo i pewnie nie w tym miejscu, Czy ktoś wie gdzie mogę dostać moduł na Dwa impulsatory oryginalny Yamahay, bądź też inny, jakiś zamiennik na Dwa impulsatory.
ProszÄ™ o szybkÄ… pomoc.
ProszÄ™ o szybkÄ… pomoc.
- MRczaro100
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/11/2013, 20:16
- Lokalizacja: Wólka Paplińska
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
XT600 2KF posiada zapłon typu CDI-AC. Niema tam żadnego iskrownika. Jest wyłącznie stator, który posiada osobne cewki odpowiedzialne za ładowanie akumulatora (o ile ten w ogóle jest), ew. działanie elektryki oraz osobne dwie cewki z drobnym drutem nawojowym, które służą wyłącznie do wytworzenia iskry. Te dwie wytwarzają duży prąd już przy bardzo niskich obrotach. Impulsator, czy tam czujnik położenia, jest jeden. Moduł możesz wrzucić z byle chińczyka z zapłonem CDI-AC. Jedyny minus będzie taki, że nie będzie w nim opcji gaszenia przy otwartej bocznej stopce itp.
Zrób foty tego XTka, szczególnie z lewej strony, to Ci powiem co to za model, a przynajmniej jaki ma silnik. W modelu 2KF i starszych modelach TT600 był "krótki" wał. W nowszych kopajkowych wał, czy bardziej lewy czop wału, był już identyczny jak w 3AJ, 3TB itp.
W tzw. "czarnej du..e", gdy te dwie drobnonawojowe cewki walną można zrobić zmotę zabierając prąd z dwóch faz pozostałych cewek, tylko trzeba to przepuścić przez transformator, nawet taki wyrwany ze starego radia, który robi z 12V z 230V. Można też wrzucić moduł CDI-DC. Można też po prostu ominąć jedną z cewek (tą uszkodzoną, bo nigdy nie padają dwie na raz) i to też wystarczy do normalnej jazdy.

Zrób foty tego XTka, szczególnie z lewej strony, to Ci powiem co to za model, a przynajmniej jaki ma silnik. W modelu 2KF i starszych modelach TT600 był "krótki" wał. W nowszych kopajkowych wał, czy bardziej lewy czop wału, był już identyczny jak w 3AJ, 3TB itp.
W tzw. "czarnej du..e", gdy te dwie drobnonawojowe cewki walną można zrobić zmotę zabierając prąd z dwóch faz pozostałych cewek, tylko trzeba to przepuścić przez transformator, nawet taki wyrwany ze starego radia, który robi z 12V z 230V. Można też wrzucić moduł CDI-DC. Można też po prostu ominąć jedną z cewek (tą uszkodzoną, bo nigdy nie padają dwie na raz) i to też wystarczy do normalnej jazdy.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Obie cewki (te od iskry) dają prąd, przy lekkim ruchu kopniakiem. Jak pisałem wyżej, jakąś iskrę udało mi się wydobyć. Na module z rometa charta. Jakie konkretnie chcesz te zdjęcia?
- MRczaro100
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/11/2013, 20:16
- Lokalizacja: Wólka Paplińska
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości