Zobacz wątek - problem z olejem Honda FMX

Reklama

NAS Analytics TAG

problem z olejem Honda FMX

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

problem z olejem Honda FMX

Postprzez FMX650 » 1/9/2015, 12:52

Witam. Otóż mam taki problem w swojej Hondie FMX 650. Jak przejadę motocyklem ok 3km (tak ze nie zdąży się zagrzać) to podaczas wglądu na poziom oleju, oleju jest tylko połowa albo mniej na bagnecie. Natomiast gdy motocykl zagrzeje konkretnie i po ostudzeniu sprawdzę na stan oleju na bagnecie jest wszystko w normie. Podkreślam, że motocykl posiada suchą misę olejową, zbiornik oleju jest w ramie. Proszę o informacje i pomoc jeżeli coś jest nie tak. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa


Re: problem z olejem Honda FMX

Postprzez SpeedyGonzales » 1/9/2015, 21:12

[quote="FMX650]" i po ostudzeniu[/quote]
I po ostudzeniu poziom oleju stabilizuje się, nie jest rozbryzgany po całym silniku jak chwilę po pracy.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez FMX650 » 2/9/2015, 16:35

Nie o to chodzi. Chodzi mi o to, że jak przejade 3km i moto się zagrzeje dajmy do 30 stopni i potem po ostudzeniu z tych 30 stopni oleju nie ma. A jak moto zagrzeje do 100stopni i się ostudzi to na bagnecie jest odpowiednia ilosć. Ale ten problem jest już rozwiązany. Poczytałem więcej na ten temat i głupia sprawa wyszła. Po prostu źle sprawdzałem olej w motocyklu. Bo w motocyklach olej sprawdza się inaczej. Otóż motocykl trzeba zagrzać do temperatury ok 60-90 stopni, następnie na luzie odczekać kilkanaście sekund, zgasić moto i od razu sprawdzić. I tu tkwił problem z olejem. Temat do zamknięcia
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez Glenroy » 2/9/2015, 17:06

FMX650 napisał(a):Bo w motocyklach olej sprawdza się inaczej. Otóż motocykl trzeba zagrzać do temperatury ok 60-90 stopni, następnie na luzie odczekać kilkanaście sekund, zgasić moto i od razu sprawdzić.


Ke? A to, to że niby jak moto postoi zgaszone dłuższy czas, to olej z miski wyparuje, czy jakaś inna magia tam się dzieje? :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez FMX650 » 5/9/2015, 06:11

Glenroy. Motocykl z suchą misą olejową, posiada prawie płaską misę olejową. Można rzec, że jej nie ma. Zaczerpnięte z innego forum: "System z suchą misą olejową jest bardziej skomplikowany, pompy oleju są dwie lub jedna dwu sekcyjna. Olej wypływający z silnika trafia do miski, tyle że jest ona dużo mniejsza. Nie stanowi ona zbiornika oleju ponieważ wszystko to co do niej spłynie jest zaraz odsysane przez pompę oleju (stąd nazwa sucha, ponieważ jest jakby "osuszana: przez pompę). Pierwsza sekcja czy pompa ma większą wydajność, pompuje ona spieniony olej do właściwego zbiornika oleju, który jest najczęściej poza silnikiem, czasem jest on na silniku. W zbiorniku oleju ulega częściowemu schłodzeniu i uspokojeniu. Stąd pobierany jest (niespieniony i schłodzony) przez drugą pompę lub sekcje, która jest właściwą pompą smarującą silnik". dzięki temu jada na kole i skoczy nie są problemem dla takich motocykli z suchą misą
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr