problem z olejem Honda FMX
Posty: 5
• Strona 1 z 1
problem z olejem Honda FMX
Witam. Otóż mam taki problem w swojej Hondie FMX 650. Jak przejadę motocyklem ok 3km (tak ze nie zdąży się zagrzać) to podaczas wglądu na poziom oleju, oleju jest tylko połowa albo mniej na bagnecie. Natomiast gdy motocykl zagrzeje konkretnie i po ostudzeniu sprawdzę na stan oleju na bagnecie jest wszystko w normie. Podkreślam, że motocykl posiada suchą misę olejową, zbiornik oleju jest w ramie. Proszę o informacje i pomoc jeżeli coś jest nie tak. Pozdrawiam.
-
FMX650 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
- Lokalizacja: Limanowa
Re: problem z olejem Honda FMX
[quote="FMX650]" i po ostudzeniu[/quote]
I po ostudzeniu poziom oleju stabilizuje się, nie jest rozbryzgany po całym silniku jak chwilę po pracy.
I po ostudzeniu poziom oleju stabilizuje się, nie jest rozbryzgany po całym silniku jak chwilę po pracy.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Nie o to chodzi. Chodzi mi o to, że jak przejade 3km i moto się zagrzeje dajmy do 30 stopni i potem po ostudzeniu z tych 30 stopni oleju nie ma. A jak moto zagrzeje do 100stopni i się ostudzi to na bagnecie jest odpowiednia ilosć. Ale ten problem jest już rozwiązany. Poczytałem więcej na ten temat i głupia sprawa wyszła. Po prostu źle sprawdzałem olej w motocyklu. Bo w motocyklach olej sprawdza się inaczej. Otóż motocykl trzeba zagrzać do temperatury ok 60-90 stopni, następnie na luzie odczekać kilkanaście sekund, zgasić moto i od razu sprawdzić. I tu tkwił problem z olejem. Temat do zamknięcia
-
FMX650 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
- Lokalizacja: Limanowa
FMX650 napisał(a):Bo w motocyklach olej sprawdza się inaczej. Otóż motocykl trzeba zagrzać do temperatury ok 60-90 stopni, następnie na luzie odczekać kilkanaście sekund, zgasić moto i od razu sprawdzić.
Ke? A to, to że niby jak moto postoi zgaszone dłuższy czas, to olej z miski wyparuje, czy jakaś inna magia tam się dzieje?

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Glenroy. Motocykl z suchą misą olejową, posiada prawie płaską misę olejową. Można rzec, że jej nie ma. Zaczerpnięte z innego forum: "System z suchą misą olejową jest bardziej skomplikowany, pompy oleju są dwie lub jedna dwu sekcyjna. Olej wypływający z silnika trafia do miski, tyle że jest ona dużo mniejsza. Nie stanowi ona zbiornika oleju ponieważ wszystko to co do niej spłynie jest zaraz odsysane przez pompę oleju (stąd nazwa sucha, ponieważ jest jakby "osuszana: przez pompę). Pierwsza sekcja czy pompa ma większą wydajność, pompuje ona spieniony olej do właściwego zbiornika oleju, który jest najczęściej poza silnikiem, czasem jest on na silniku. W zbiorniku oleju ulega częściowemu schłodzeniu i uspokojeniu. Stąd pobierany jest (niespieniony i schłodzony) przez drugą pompę lub sekcje, która jest właściwą pompą smarującą silnik". dzięki temu jada na kole i skoczy nie są problemem dla takich motocykli z suchą misą
-
FMX650 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
- Lokalizacja: Limanowa
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości