Bardzo gorące tarcze po normalnej jeździe.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Bardzo gorące tarcze po normalnej jeździe.
Cześć,
Dziś poparzyłem sobie łape zakładając blokade na pakingu o tarcze. Czy to jest ok, ze tarcza w przednim kole (poj. tarcza 320mm , dwutłoczkowy zacisk, przewody stalowy oplot) w moto o masie startowej >300kg (Yamaha Stryker) po przejechaniu ok 20km miastem (standardowy ruch) parzy paluchy?
Pozdrawiam.
Dziś poparzyłem sobie łape zakładając blokade na pakingu o tarcze. Czy to jest ok, ze tarcza w przednim kole (poj. tarcza 320mm , dwutłoczkowy zacisk, przewody stalowy oplot) w moto o masie startowej >300kg (Yamaha Stryker) po przejechaniu ok 20km miastem (standardowy ruch) parzy paluchy?
Pozdrawiam.
--
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
-
Hans01 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
- Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki
Nie jest to nic dobrego jak pojedziesz gdzieś dalej mogą się tarcze tak nagrzać ,że zaczną same z siebie hamować powinieneś poluzować zacisk lub poregulować klamkę hamulca
Bike: Suzuki dr 125
Page :https://www.facebook.com/CreazyDR

Bike: Suzuki dr 125
Page :https://www.facebook.com/CreazyDR
-
Szymon DR 125 - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 7/7/2015, 19:06
- Lokalizacja: Zachodnio-pomorskie
Klocki nie trzymają tarczy bez klamki, nie ma też na tarczy odbarwień (rys jest sporo, zostalo jakies 3mm grubosci). Jakis pomysł na test ktory mogłby wyjasnic co jest grane (o ile w ogole cos sie tam zlego dzieje) do zaaplikowania przez jedna osobe bez podnoszenia motocykla?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
--
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
-
Hans01 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
- Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki
Albo styl jazdy (za mało hamowania silnikiem) albo prowadnice lub tłoczki trzymają, ale piszesz że nie trze o tarczę więc trzeba wykluczyć.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Co znaczy "poparzylem"?
Masz pecherze, zlazla Ci skora, widac kosci?
Normalny czlowiek czuje 50°C jako parzenie, przy temperaturach rzedu 30..35°C wystarczy raz zachamowac z 50 km/h zeby tarcz parzyla, a dla tarcz jest to jeszcze "zimno".
Jesli tarcze sie nie swieca na czerwono, to nie ma sie czym przejmowac.
Spojrz na to:
https://www.youtube.com/watch?v=IahAa1YmJo8
Masz pecherze, zlazla Ci skora, widac kosci?
Normalny czlowiek czuje 50°C jako parzenie, przy temperaturach rzedu 30..35°C wystarczy raz zachamowac z 50 km/h zeby tarcz parzyla, a dla tarcz jest to jeszcze "zimno".
Jesli tarcze sie nie swieca na czerwono, to nie ma sie czym przejmowac.
Spojrz na to:
https://www.youtube.com/watch?v=IahAa1YmJo8
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Jest ok. Pojeździłem testowo kontrolując stan tarczy, i zrobiłem tą samą drogę (powrót) - tarcza letnia/ciepła. Musiałem tego dnia jechać agresywniej niż zwykle, lub pod sam koniec trasy gdzieś mocniej wytraciłem nagrzewając ją. Na łapie został czerwonawy ślad i tyle. Niepotrzebnie zamieszałem, brak doświadczenia w ocenianiu co jest, a co nie normalnym stanem tarczy.
Pozdrawiam i dzięki za sugestie.
Pozdrawiam i dzięki za sugestie.
--
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
-
Hans01 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
- Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki
Nagrzewające się tarcze? Mając w samochodzie stalowe felgi, dotknij takiej, nawet po 100km na autostradzie, bez dotykania hamulca, felga jest gorąca. Klocki hamulcowe zawsze (!) mają minimalny kontakt z tarczą, gdyby ta była kompletnie zimna, to hamulce były by tylko teorią - patrz tarcze ceramiczne w samochodach, wytrzymują kosmiczne temperatury, ale zanim się rozgrzeją, hamulce praktycznie nie istnieją
.
O tarczy, że jest gorąca, możesz mówić kiedy zaczynają się dymić klocki, albo zaczyna wrzeć płyn, tak są po prostu mocno ciepłe, albo inaczej, osiągnęły swoją temperaturę pracy
.

O tarczy, że jest gorąca, możesz mówić kiedy zaczynają się dymić klocki, albo zaczyna wrzeć płyn, tak są po prostu mocno ciepłe, albo inaczej, osiągnęły swoją temperaturę pracy

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości