Zobacz wątek - Pierwszy motocykl, 600+, 12000 pln
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl, 600+, 12000 pln

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pierwszy motocykl, 600+, 12000 pln

Postprzez YouKeepMeBreathin » 24/8/2015, 23:49

Cześć.
Nie mam do Was pytania typu JAKIE PIERWSZE MOTO.
Bo to, mógłbym odkryć sam.
Pytanie mam trochę z innej beczki :-).
Oglądając filmy na y2b, odkryłem, że stunty w sumie też dobrego kopa mają, i da się na nich jeździć. Czy uważacie, że kupienie jakiegoś gixa stunta, to dobry pomysł? Dla kogoś, kto będzie nim jeździł normalnie po ulicy, bez zabaw w stunt. Czy to ma sens?

- Jakie masz doświadczenie - jedynie to co na kursie prawa jazdy, 20h na gladiusie, i kilka jazd cbr rr, tak, wiem...
- Wiek, waga, wzrost - 22, 110 kg, 200 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - jazda codzienna, do pracy, ale dłuższe wypady też wchodzą w grę (to, że nie wygodnie, nie robi mi różnicy)
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - ciężko określić, naprawdę...
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? plus minus 12k na moto, tak, pomyślałem, albo kombinezon (o ile znajdę na moje wymiary), albo zbroja
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - tyle ile potrzeba ;-)
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? gixy 2003+, cbr rr, ninje
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41


Re: Pierwszy motocykl, 600+, 12000 pln

Postprzez SlowMotion » 25/8/2015, 06:08

YouKeepMeBreathin napisał(a):JAKIE PIERWSZE MOTO.

GS500
Ewentualnie jakiś bandit jako że mały czy lekki nie jesteś.
YouKeepMeBreathin napisał(a):Czy uważacie, że kupienie jakiegoś gixa stunta, to dobry pomysł? Dla kogoś, kto będzie nim jeździł normalnie po ulicy, bez zabaw w stunt. Czy to ma sens?

Nie ma sensu
YouKeepMeBreathin napisał(a):dłuższe wypady też wchodzą w grę (to, że nie wygodnie, nie robi mi różnicy)

Pewnie że jeszcze nie robi róznicy, w końcu nigdy nie miałeś okazji takiej trasy zrobić
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez andy7 » 25/8/2015, 07:14

CB 500 - najlepiej model z ABS'em, bedzie Ci na poczatku troche ciezko. PO sezonie czy dwoch zmienilbym na jakies wieksze Enduro lub cruser'a

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez YouKeepMeBreathin » 25/8/2015, 09:04

Cześć!

Dzięki za opinię, CB500 odpada. Gladius był dla mnie za mały, więc to tym bardziej nie ma sensu. W ogóle u mnie sprawa wygląda tak, że jak już coś kupię, to na pewno jakiegoś sporta, albo GSXR albo CBR, ale albo zablokowanego, albo sam mu blokadę zrobię - tutaj 'NIE BĘDĘ ODCINAŁ' zawsze wygląda tak, że jednak jak jest okazja to się dopier***, także blokada jest potrzebna :-D.
Chodziło mi tutaj właśnie tylko o stunty, podoba mi się to, że potrafią przycisnąć, mają przyśpieszenie, a jednocześnie są zwinne, fajnie się nimi steruje etc. No, ale jeżeli mówicie, że nie ma sensu, to Wam zaufam! :-)
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez Croowab » 25/8/2015, 12:08

Dobra rade juz dostales.
Skoro musi byc sport to wybierz co Ci sie podoba bo nikt rozumny Ci gixxa czy innego rr nie poleci.
Ale o tym tematow juz morze napisano.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jasnoksieznik » 25/8/2015, 12:19

Jesli moto bylo przerabiane pod stunt, to nadaje sie do stuntu, ale nie do zwyklej jazdy. Profesjonalisci jezdza z lawetami i nie pchaja sie w stuntowym motocyklem na publiczne drogi.

Jesli jestej taki duzy, jak piszesz, to raczej szukaj turystyczno-endurowych wersji motocykli dla poczatkujacych. Powyzej Versysa 650 bym sie nie pchal. Na poczatek 50-60koni to i tak za duzo.

Niestety, sport motorowy jest jak jezdziectwo - dzokej powinien byc maly i lekki. Z twoimi gabarytami potrzebny Ci kon wyrosniety, a nie szybki ;)

BTW: Jakie masz prawko? Bo jesli A2, to zaden GSX-R nie podchodzi.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez YouKeepMeBreathin » 25/8/2015, 12:57

Nie no wiecie, ten temat stuntu zaciekawił mnie, bo widziałem kilka ogłoszeń, gdzie ktoś sprzedaje maszynę 'do stuntu', twierdząc, że po dodaniu światła, moto nadaje się do jazdy na co dzień. :-) Dlatego te pytanie.

Serio, mój post to nie jest coś typu 'elo LwG cHcE mOto jAki DorAdziCiE xDD', ja wiem, że kupię sporta, dla mnie kupno czegoś innego, nie ma sensu, nakedy mi się po prostu nie podobają, nie mówiąc już o choperach czy innych turystykach! no chyba, że super moto, ale to kiedyś, dla funu


Co do prawka, tak, masz rację, A2, ale tutaj o to się nie martwię, wiem, jakie jest Wasze podejście na temat blokad, ale rozmawiałem z osobą decyzyjną z pewnej firmy ubezpieczeniowej, w sumie dobry znajomy, i info mam takie - jeżeli motocykl ma FABRYCZNĄ BLOKADĘ, to i litra mogę zarejestrować i w przypadku wypadku normalnie odszkodowanie dostane etc, bez żadnych tutaj prawnych problemów. Dużo CBR RR jest z fabryczną blokadą, ale gsxry też znalazłem, z tym, że to do sprowadzenia z innych państw Europejskich :D.
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez jaroaro » 25/8/2015, 13:18

Miszczu, kup moto które Ci się podoba i nie zawracaj gitary ; ) Jak jesteś z Warszawy to chętnie później zobaczę jak latasz na motocyklu
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez SlowMotion » 25/8/2015, 14:31

Moto do stuntu ma założone takie zębatki że nie pojeździsz tym po drodze nie mając przy tym ochoty zabić się własną pięścią. Do tego zwykle są wybrakowane, krzywe i z przeróbkami które średnio cię będą interesować. Odpuść sobie. Dziwne że szukasz sporta argumentując to swoimi gabarytami, bo sporty (zwłaszcza klasy 600) to są małe zapierdalajki projektowane na ludzi z 160-170cm wzrostu.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Croowab » 25/8/2015, 16:27

YouKeepMeBreathin napisał(a):Co do prawka, tak, masz rację, A2, ale tutaj o to się nie martwię, wiem, jakie jest Wasze podejście na temat blokad, ale rozmawiałem z osobą decyzyjną z pewnej firmy ubezpieczeniowej, w sumie dobry znajomy, i info mam takie - jeżeli motocykl ma FABRYCZNĄ BLOKADĘ, to i litra mogę zarejestrować i w przypadku wypadku normalnie odszkodowanie dostane etc, bez żadnych tutaj prawnych problemów. Dużo CBR RR jest z fabryczną blokadą, ale gsxry też znalazłem, z tym, że to do sprowadzenia z innych państw Europejskich :D.


Litr z fabryczną blokadą na A2???
Coś chyba w przepisach jestem na bakier....
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jasnoksieznik » 25/8/2015, 16:28

Koffany autorze, jesli chodzi o ubezpieczenie, to oczywiscie, mozesz ubezpieczyc nawet atomowe wrotki z glebogryzarka, ale to nie znaczy, ze wolno tym jezdzic. No chyba, ze Twoj kolega jest rzeczoznawca albo kierownikiem co najmniej wojewodzkim i da Ci zapewnienie na pismie, ze jest OK.
Z reszta, musialbys miec jeszcze kolegow policjantow, bo jak oni zobacza takie moto, to or dazu sie zorientuja, ze cos nie tak. Blokada moze byc max do polowy mocy i oni o tym wiedza.
Jak kupisz i zarejestrujesz, to podeslij prosze skan papierow, bardzo mnie to bedzie interesowac.

Musze Cie zmartwic, afaik nie robia motocykli, ktore sa:
- w miare nowe
- nadajace sie dla duzych ludzi
- sportowe
- tanie
- dla poczatkujacych

W ogole sportowy i dla poczatkujacych to slaba opcja.
Jesli chcesz cos duzego, ale w miare smuklego z owiewka, to szukaj wsrod szosowych, np. F800ST. Jako poczatkujacy pownienes szukac czegos 30-60koni, to BMW jest wyjatkowo przyjazne ale na dobra sprawe 2x za mocne.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez SlowMotion » 25/8/2015, 16:36

Może mały OT ale co do tej blokady to wydaje mi się, że nie macie racji. Na niektóre rynki są wypuszczane motocykle sportowe fabrycznie zablokowane tak, że można nimi albo jeździć na A2 albo zablokować na A2. Jeśli motocykl wyjechał z fabryki z 70kw i tyle ma w papierach według producenta, to można go zblokować legalnie do A2 choćby te motocykle były wypuszczane również w wersji 150kw.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jasnoksieznik » 25/8/2015, 16:45

@SlowMotion - oczywiscie, jesli taki wyjechal z fabryki. JESLI.

Kategoria A2 istnieje w praktyce od bardzo niedawna - dyrektywa unijna jest z 2006, w PL/DE zostala wprowadzona ok. 2013 roku. Czyli wiekszosc motocykli uzywanych jest starszych niz te zasady. Watpie, zeby ktos 10-15lat temu akurat taki zapis przewidzial podczas homologacji motocykla. Zwlaszcza, ze w innych krajach wyglada to ciut inaczej (brak limitu dlawienia itp.).
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Croowab » 25/8/2015, 16:53

To ja zapytam inaczej.
który sport mieści się w przedziale do 70kW ?? cbr600 sie łapie..
A ponoć sa tez sportowe lytry?? r1??
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez R6_Rider » 25/8/2015, 17:29

Że Wam się chce odpisywać. :lol: Przecież decyzja już podjęta, kolega kupuje stunta i już! :lol: :lol: :lol:
R6_Rider
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
Lokalizacja: WWA

Postprzez YouKeepMeBreathin » 25/8/2015, 17:53

R6_Rider napisał(a):Że Wam się chce odpisywać. :lol: Przecież decyzja już podjęta, kolega kupuje stunta i już! :lol: :lol: :lol:


Nie, nie kupuję stunta, zauważ, że ja tylko pytałem, jak to jest z tymi stuntami, nigdy nie miałem z tym styczności, uznałem, że tu będą wiedzieć najlepiej.

Kategoria A2 istnieje w praktyce od bardzo niedawna - dyrektywa unijna jest z 2006, w PL/DE zostala wprowadzona ok. 2013 roku. Czyli wiekszosc motocykli uzywanych jest starszych niz te zasady. Watpie, zeby ktos 10-15lat temu akurat taki zapis przewidzial podczas homologacji motocykla. Zwlaszcza, ze w innych krajach wyglada to ciut inaczej (brak limitu dlawienia itp.).


Znajomy od 2013 ma sprowadzoną, zablokowaną fabrycznie CBR600RR, rocznik 2009, kurde, miał chyba 4 kontrole, dwa wypadki, pierwszy mandat dla kierowcy samochodu, drugi z tirem w roli głównej, skończył się w sądzie. Również wygrana kolegi. Nikt nigdy nie robił mu żadnych problemów (ma a2), nie dostał żadnego mandatu, nic. Mimo, że właśnie policjant nawet się dziwił, jak to jest możliwe, że taka pojemność legalnie zarejestrowana na A2. Czyli jednak da się.


Musze Cie zmartwic, afaik nie robia motocykli, ktore sa:
- w miare nowe
- nadajace sie dla duzych ludzi
- sportowe
- tanie
- dla poczatkujacych



Wiem, że sporty robione są z myślą o 'konusach' (bez obrazy ;-)!), ale kurde, i tak często mam problem z innymi rzeczami przez swój wzrost, czy to też ma mnie ograniczać, jeżeli chodzi o motocykl?! Powiem szczerze, nie odczułem dyskomfortu jeżdżąc CBRą czy gixem. Fakt, z boku wyglądało to śmiesznie :)

- tanie, budżet 12k to na ten sezon, jeżeli się wkręcę w motocykle, to nie widzę problemu wydać 50k za dwa/trzy lata.

- dla początkujących, no ta, wiem jakie jest Wasze zdanie na ten temat :)


Z reszta, musialbys miec jeszcze kolegow policjantow, bo jak oni zobacza takie moto, to or dazu sie zorientuja, ze cos nie tak. Blokada moze byc max do polowy mocy i oni o tym wiedza.


Wyżej troszkę napisałem o przypadku posiadania 600 zarejestrowanego na a2 i kontrolę policji.


Moto do stuntu ma założone takie zębatki że nie pojeździsz tym po drodze nie mając przy tym ochoty zabić się własną pięścią. Do tego zwykle są wybrakowane, krzywe i z przeróbkami które średnio cię będą interesować. Odpuść sobie. Dziwne że szukasz sporta argumentując to swoimi gabarytami, bo sporty (zwłaszcza klasy 600) to są małe zapierdalajki projektowane na ludzi z 160-170cm wzrostu.


Dzięki, o taką wypowiedź mi chodziło właśnie, teraz już wiem nieco więcej na temat stuntów.
Co do sporta - na sporcie było mi wygodniej niż na gladiusie, przyśpieszenie wiadomo, to kolejny argument, no i po prostu mi się podobają ;-) Czyli argumentacja na poziomie każdego zajaranego prędkością gnojka, ale co poradzę.

Miszczu, kup moto które Ci się podoba i nie zawracaj gitary ; ) Jak jesteś z Warszawy to chętnie później zobaczę jak latasz na motocyklu

Nie, niestety nie jestem, daruj sobie złośliwości.

Powiem Wam, że małe rozczarowanie. Myślałem, że ta społeczność bardziej szanuje siebie nawzajem, ale widzę, że ta otoczka typu 'lewa w górę' etc, to jakaś sztuczność, bo człowiek zadaje pytanie, i jest ewidentnie wyśmiewany przez lepszych i bardziej doświadczonych użytkowników jednośladów.
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez jasnoksieznik » 25/8/2015, 19:00

Szacunek to jedno. Pobłażliwość dla szeroko pojętej głupoty to drugie.
Jeśli nie podoba Ci się ton wypowiedzi, to zacznij od http://rtfm.killfile.pl

Jeśli piszesz o sportach, to znaczy, że interesujesz się tematem na poważnie. Czyli ogarniasz jakoś temat. Czyli wiesz, jakie są motocykle, co to gymkhana, co to stunt. Pytanie o moto postuntowe to pytanie klasy "czy używane BMW M3 też ma dobry hamulec silnikowy?". Przekracza ono barierę między szacunkiem i pobłażliwością, jeśli stoi obok pytania o sporty.
Sportem pojeździsz sportowo na ulicach, co jest głupotą albo na torze. Nie napisałeś, gdzie planujesz jeździć na tor. Bo planujesz, prawda?


Co do rejestracji - fakt, że się da ciągle nie oznacza, że to dobry pomysł.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Devil 125 » 25/8/2015, 20:05

Kupić moto do stuntu wiadomo że moto baardzo zmęczone katowane w ramie siedzi pewnie już któryś silnik, rama krzywa bo przy stuncie to na porządku dziennym gleba za glebą przynajmniej na początku trenowania, więc jeśli chcesz pakować kase w mocno pokiereszowane moto twój wybór, twoja kasa.

Swoją drogą nie trzeba kupować moto przeznaczonego do stuntu żeby mieć ''kopa'' seryjne moto też je mają
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Glenroy » 25/8/2015, 21:34

A ja myślę, że kolega YouKeepMeBreathin nie ma bladego pojęcia o motocyklach, czytam tak te posty i odnoszę wrażenie, że kiedyś, gdzieś, podłapał określenie "sport" i "stunt", a teraz bezmyślnie nimi rzuca udając, że wie o co chodzi, i że wie czego chce. Prawda jest taka, że kolega ma takie pojęcie w temacie, jak ja w astronomii, chcąc jeździć "psem" po bułki do sklepu mając przełożenie, na którym moto wstaje do pionu na każdym biegu a V-max leży i kwiczy...no, chyba że ktoś lubi pomykać po mieście 60km/h na ostatnim biegu, jadąc praktycznie na odcince :D.

Aha, i kwestia sportów i ich zwinności, kolega na prawdę nie ma zielonego pojęcia o czym pisze, bo jazda sportem po mieście, to męka, co do wielkości też nie do końca trafnie, bo pomiędzy GSX-R-em a Gladiusem też jakiejś kolosalnej różnicy w wielkości nie ma ;). Kolega po prostu -przepraszam- usrał sobie sporta, próbuje sobie wytłumaczyć, że to słuszna decyzja i takiego też za wszelką cenę będzie chciał kupić, droga wolna, jak najbardziej, ale tak czytając kwestie typu "podoba mi się to, że potrafią przycisnąć, mają przyśpieszenie" to już mi szkoda tego motocykla, bo przekaz, że będzie używany przez typowego mistrza prostej, jest jasny i klarowny.

Tak więc autorze tematu, krótko i treściwie, nie masz bladego pojęcia o czym piszesz, nie masz bladego pojęcia o motocyklach, nie trafiają do Ciebie uwagi doświadczonych kolegów, z racji braku poklasku, dla Twoich ambitnych planów, bardzo się rozczarowałeś i stwierdziłeś, że ta cała otoczka i społeczność to nic nie wart pic na wodę. Moja rada, kup cokolwiek, co Ci się podoba, i tak albo zostaniesz mistrzem prostej, kalecząc zakręty, albo zrobisz sobie krzywdę, bo motocykl przerósł Twoje ambicje ;).

Pozdr.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Croowab » 25/8/2015, 21:44

Już lepiej jezdzić na kwadratowo ale być zdrowym. ile kolesie przyklasną zakup sporta to szybko może zostać urażona duma jak na pierwszym zakręcie objedzie Cię jakis gs.
Zyczę trochę zdrowego rozsądku a przedewszystkim kilometrów bezproblemowej jazdy (czyt bezwypadkowej).
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr