CROSS | PRAWO | BŁOTO | KILKA PYTAŃ
Posty: 19
• Strona 1 z 1
CROSS | PRAWO | BŁOTO | KILKA PYTAŃ
Witam, mam na imię Michał, mam 16 lat, jestem tu nowy, więc warto na początek się przywitać
Od jakiegoś czasu jeżdżę full crossem, yamahą yz250f, fajny motocykl, polecam
Mam kilka pytań:
1. Czy mogę nią wjechać w jakieś większe błoto? Czy nic się nie uszkodzi, nic się nie stanie?
Niby nic się nie powinno stać, ale wolę się upewnić i wysłuchać waszego zdania, ogólnie powiedzcie o jeździe w mocnym terenie na crossie/enduro ..
2. Jak w świetle prawa wygląda jazda takim full crosem w terenie? Polne drogi, leśne, jakieś nie publiczne ścieżki itd. Czy mogę tam normalnie jeździć? Nic mi za to nie grozi?
3. Gdzieś niedawno przeczytałem, że na crossa potrzebne jest ubezpieczenie, co wydaje się dla mnie kompletną bzdurą, ale zapytam Was o to.. jak to z tym jest? Rejestracja, ubezpieczenie, oc itd itd.. powiedzcie mi najlepiej wszystko o tym.. chodzi mi o jazdę w terenie.. ja myślę, że tam nie muszę mieć nic prócz motocykla, dobrego stroju i mózgu
Pozdrawiam i dzięki, liczę na szybką odpowiedź.

Od jakiegoś czasu jeżdżę full crossem, yamahą yz250f, fajny motocykl, polecam

Mam kilka pytań:
1. Czy mogę nią wjechać w jakieś większe błoto? Czy nic się nie uszkodzi, nic się nie stanie?
Niby nic się nie powinno stać, ale wolę się upewnić i wysłuchać waszego zdania, ogólnie powiedzcie o jeździe w mocnym terenie na crossie/enduro ..

2. Jak w świetle prawa wygląda jazda takim full crosem w terenie? Polne drogi, leśne, jakieś nie publiczne ścieżki itd. Czy mogę tam normalnie jeździć? Nic mi za to nie grozi?
3. Gdzieś niedawno przeczytałem, że na crossa potrzebne jest ubezpieczenie, co wydaje się dla mnie kompletną bzdurą, ale zapytam Was o to.. jak to z tym jest? Rejestracja, ubezpieczenie, oc itd itd.. powiedzcie mi najlepiej wszystko o tym.. chodzi mi o jazdę w terenie.. ja myślę, że tam nie muszę mieć nic prócz motocykla, dobrego stroju i mózgu

Pozdrawiam i dzięki, liczę na szybką odpowiedź.

- Michau99
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 21/8/2015, 23:25
1. Od tego są enduro, ale jeśli nie zagotujesz silnika i wymyjesz wszystko przy amatorskiej zabawie będzie ok.
2. W lesie jeździ się tylko drogami, do niektórych jest zakaz wstępu. Po prywatnym terenie zalesionym możesz sobie jeździć.
3. Nikt Ci nie ubezpieczy ani nie zarejestruje crossówki, to jakby rejestrować bolid F1, ale takimi pojazdami poruszamy się po torach a nie drogach i tyle.
Jeśli jeździsz u siebie to nikomu nic do tego (o ile np nie hałasujesz...), to będąc poza posesją bądź oddzielonym torem możesz mieć konsekwencje gdyż pojazd nie spełnia warunków uczestnictwa w ruchu.
PS masz w prawym rogu postu czerwony krzyżyk, klikasz i usuwasz coś co być może przypadkiem zrobiłeś. Tutaj edytujemy posty a nabijanie ich przez brak edycji jest karane.
2. W lesie jeździ się tylko drogami, do niektórych jest zakaz wstępu. Po prywatnym terenie zalesionym możesz sobie jeździć.
3. Nikt Ci nie ubezpieczy ani nie zarejestruje crossówki, to jakby rejestrować bolid F1, ale takimi pojazdami poruszamy się po torach a nie drogach i tyle.
Jeśli jeździsz u siebie to nikomu nic do tego (o ile np nie hałasujesz...), to będąc poza posesją bądź oddzielonym torem możesz mieć konsekwencje gdyż pojazd nie spełnia warunków uczestnictwa w ruchu.
PS masz w prawym rogu postu czerwony krzyżyk, klikasz i usuwasz coś co być może przypadkiem zrobiłeś. Tutaj edytujemy posty a nabijanie ich przez brak edycji jest karane.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
1) jechac mozesz, tylko to nie jest enduro żeby wjezdzać w przeprawowe tereny bo np sprzegło moze szybciutko polecieć
2) mozesz jeździc tylko po terenach prywatnych, do lasu nie masz wstepu nawet jak bys miał zarejestrowane moto i komplety dokumentów - w polsce jest taki zakaz. są leśne sciezki gminne ( tak sie to chyba nazywa) gdzie mozna jeździc nawet samochodami ale tam są wymagane papiery. jak sobie rolnik na polu rozjeździ sciezke i cie nie pogoni to też mozesz jeździc na legalu. generalnie mało jest miejsc gdzie mozesz czuc sie 100% bezpiecznie.
3) niektórzy ubezpieczają chociaz to pic na wode, bo takie ubezpieczenie w razie jakiego kolwiek wypadku nie działa w zaden sposób
2) mozesz jeździc tylko po terenach prywatnych, do lasu nie masz wstepu nawet jak bys miał zarejestrowane moto i komplety dokumentów - w polsce jest taki zakaz. są leśne sciezki gminne ( tak sie to chyba nazywa) gdzie mozna jeździc nawet samochodami ale tam są wymagane papiery. jak sobie rolnik na polu rozjeździ sciezke i cie nie pogoni to też mozesz jeździc na legalu. generalnie mało jest miejsc gdzie mozesz czuc sie 100% bezpiecznie.
3) niektórzy ubezpieczają chociaz to pic na wode, bo takie ubezpieczenie w razie jakiego kolwiek wypadku nie działa w zaden sposób
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hehe no jezdzij nikt cI nie zabrania
wszystko możesz jak cię stać
no wiadomo raz kiedyś pojezdzic można czemu nie ale topienie itp pamiętaj mało to zdrowe dla serduszka twojej maszyny


Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
Wjazd do lasu panstwowego jest zabroniony, wjazd do lasu prywatnego jest dozwolony tylko i wylacznie w przypadku gdy wlasciciel lasu wyrazi na to zgode.
ross jest na tor i tylko tam mozesz sie nim poruszac. Nie majac ubezpieczneiia nie masz prawa wjechac na droge publiczna, prywatny las jest miejscem publicznym.

ross jest na tor i tylko tam mozesz sie nim poruszac. Nie majac ubezpieczneiia nie masz prawa wjechac na droge publiczna, prywatny las jest miejscem publicznym.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
mozesz latac gdzie chcesz, nawet załozyc sakwy i pojechać na wycieczke dookoła polski. tylko po prostu crossówka nie została stworzona do bobrowania lasów i bagien. mozesz ale to zdrowe nie jest na pewno.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wiem, że w lesie państwowym nie mogę jeździć i po drodze publicznej, co jest raczej oczywiste..
Las jest miejscem publicznym, tak samo jak tor jest użytku publicznego (nie każdy..), a homologacja uprawnia do poruszania się po DROGACH publicznych.
Może zostawmy temat gdzie można,a gdzie nie bo już dużo się na ten temat naczytałem... i taki wniosek, że można czasami tam gdzie nie można itd..
Nie chcę topić crossa, bo to trochę głupie, ale chodzi mi o takie lżejsze błoto, żeby się trochę "ubrudzić"
Nie zdrowe, ale czym to grozi?
Las jest miejscem publicznym, tak samo jak tor jest użytku publicznego (nie każdy..), a homologacja uprawnia do poruszania się po DROGACH publicznych.
Może zostawmy temat gdzie można,a gdzie nie bo już dużo się na ten temat naczytałem... i taki wniosek, że można czasami tam gdzie nie można itd..
Nie chcę topić crossa, bo to trochę głupie, ale chodzi mi o takie lżejsze błoto, żeby się trochę "ubrudzić"

Nie zdrowe, ale czym to grozi?
- Michau99
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 21/8/2015, 23:25
crossówka jest przystosowana na tor, czyli pełne odkręcanie gazu, dojazd do zakrętu, nawrota i dalej w palnik, skoki itp.
jak zaczniesz stać w miejscu i katować w błocie moze paść sprzęgło, bo zwykle są inne zestawy w enduro a inne w crossówkach - mowa o tarczach i przekładkach, głownie przekładkach. moze cos sie szybciej zuzyc. motocykl crossowy też nie ma takiego momentu z dołu wiec ma wieksze obciązenie. no juz nie wspomne że crossówka ma mniejszy v max, i katowanie po prostej ze sporą prędkoscią też do najzdrowszych dla silnika nie nalezy. nic sie nie stanie po 1 wyjeździe i nic nie wybuchnie to na pewno. tylko pare razy przykatować na prostej i remont bedzie potrzebny troche szybciej
jak zaczniesz stać w miejscu i katować w błocie moze paść sprzęgło, bo zwykle są inne zestawy w enduro a inne w crossówkach - mowa o tarczach i przekładkach, głownie przekładkach. moze cos sie szybciej zuzyc. motocykl crossowy też nie ma takiego momentu z dołu wiec ma wieksze obciązenie. no juz nie wspomne że crossówka ma mniejszy v max, i katowanie po prostej ze sporą prędkoscią też do najzdrowszych dla silnika nie nalezy. nic sie nie stanie po 1 wyjeździe i nic nie wybuchnie to na pewno. tylko pare razy przykatować na prostej i remont bedzie potrzebny troche szybciej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
W sumie to na torach też są czasami długie proste i czasem trochę błota ;d no i u mnie też nie ma aż tak długich prostych, ciągle jakiś zakręt, więc z tym nie ma problemu, a na błoto będę uważał, i nie chodzi mi o wjeżdżanie w błoto i się w nim grzebanie , tylko przelecenie szybko przez nie
- Michau99
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 21/8/2015, 23:25
Kurde moim zdanie to katorga jeździć crossem szczególnie setom zamiast kupić enduraka to trzeba jeździć ...tak jak trzeba czyli trzymanie na obrotach bo pyrkajac powoli dobija się korba ,szybkie zużywanie części ,i ogólnie sztywny itp itd
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
No teraz to już muszę jeździć
, 4t jeszcze się nadaje w teren, czasem tor, ale rzadko, za dużo włożyłem w nią by ją sprzedać
A jeszcze powiedzcie mi coś o technice jazdy, dokładniej dozowaniem gazu.
Jak jeździć, każdy bieg do końca manetka i następny? czy w połowie zmieniać? Bo ja tak mniej więcej do połowy daje bo później ryczy, tak jakby miało się coś zepsuć, ale wtedy zaczyna ciągnąć
(wszystko powymieniane, naprawione) Czy jak przytrzymam Yamaszkę na wyższych obrotach to coś się stanie?


A jeszcze powiedzcie mi coś o technice jazdy, dokładniej dozowaniem gazu.
Jak jeździć, każdy bieg do końca manetka i następny? czy w połowie zmieniać? Bo ja tak mniej więcej do połowy daje bo później ryczy, tak jakby miało się coś zepsuć, ale wtedy zaczyna ciągnąć

- Michau99
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 21/8/2015, 23:25
I jeszcze mam pytanie, jeździłem dziś trochę i po dłuższym czasie tłumik jakoś dziwnie zaczął brzęczeć, w kasku było słychać normalnie, ale jak zdjąłem i wchodziłem na obroty to brzęczał, nie bylo takie broom broom, tylko brzeczenie tez bylo slychac...
umylem go, zapalilem i bylo jakby lepiej, ale nie wiem ;/
umylem go, zapalilem i bylo jakby lepiej, ale nie wiem ;/
- Michau99
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 21/8/2015, 23:25
edytuj posty to po 1
po 2 crossówka gaz do pooru i nastepny bieg, na torze nie masz na tyle długich prostych żeby wykorzystać potencjał maszyny, w enduro inna bajka.
co do wydechu pewnie po myciu wata nasiąkła wodą i przestało brzęczec co poszło nie wiadomo, moze nity puszczająm, albo waty juz nie ma za duzo i lata cos w srodku.
po 2 crossówka gaz do pooru i nastepny bieg, na torze nie masz na tyle długich prostych żeby wykorzystać potencjał maszyny, w enduro inna bajka.
co do wydechu pewnie po myciu wata nasiąkła wodą i przestało brzęczec co poszło nie wiadomo, moze nity puszczająm, albo waty juz nie ma za duzo i lata cos w srodku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie pałuje sie aż obrotów za braknie, gazu mozna dawac do oporu, ale zmienai sie biegi nie jak sie skonczy bieg poprzedni całkowicie, nie da sie tego chyba opisać, moze pooglądaj filmiki na yt jak pracuje silnik u zawodnika, jak u amatora podczas zmiany biegów ( o ile usłyszysz u zawodnika w ogóle ;d )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości