gs 500 po wymianie klocków tarcza się mocno grzeje
Posty: 9
• Strona 1 z 1
gs 500 po wymianie klocków tarcza się mocno grzeje
Cześć mam ogromny problem, skończyły się klocki, więc je wymieniłem, rozebrałem wszystko w drobny mak przy okazji, wyczyściłem i przesmarowałem wszystko to co trzeba, nowy płyn, odpowietrzony, koło ciężko się kręci, a po przejażdżce tarcza jest bardzo gorąca aż się dymi, odstawiłem moto bo szkoda klocków i tarczy, ale nie mam pojęcia co się dzieje, tłoczki się cofają bez problemu, prowadnice lekko chodzą, starłem nawet trochę klocki i nadal to samo... dodam jeszcze że wszystko rozłożyłem raz jeszcze i złożyłem i nadal to samo, wszystko na pewno dobrze złożyłem, wiem że klocki powinny się zrównać do rantu tarczy, ale to jest przesada, koło bardzo ciężko chodzi i ta tarcza która się dymi po jeździe
- dawid9999
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00
Trudno mi powiedzieć, robiłem wiele razy hamulce i nigdy nie było tak jak opisujesz. Mówisz że prowadnice chodzą lekko i tłoczki się cofają, nie masz czasem za dużo płynu? Może być tak, że przez to dociskają się klocki, albo są źle odpowietrzone zaciski. Tu nie ma żartów, daj do mechanika.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Zapowietrzenie nie ma tu nic do rzeczy. Nie napisałeś dokładnie co robiłeś, więc odpowiem trochę ogólnie. Jeśli klocki za mocno dociskają do tarczy, to przyczyny mogą być takie:
- zatarta pompa hamulcowa (zużyta lub uszkodzona)
- za mały luz hamulca tylnego (robiłeś tylko przedni czy oba?)
- zacisk: uszkodzony, skorodowany, źle nasmarowany
- klocki: źle zamontowane lub uszkodzone
Może być też problem z klamką, ale rozumiem że chodzi normalnie? Cały zacisk rozbierałeś, tłoczek wyjmowałeś? Pompę też robiłeś?
- zatarta pompa hamulcowa (zużyta lub uszkodzona)
- za mały luz hamulca tylnego (robiłeś tylko przedni czy oba?)
- zacisk: uszkodzony, skorodowany, źle nasmarowany
- klocki: źle zamontowane lub uszkodzone
Może być też problem z klamką, ale rozumiem że chodzi normalnie? Cały zacisk rozbierałeś, tłoczek wyjmowałeś? Pompę też robiłeś?
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
Ja na prawdę znam się na rzeczy i to co wyżej piszesz zostało sprawdzone, ale problem rozwiązany nie mogłem uwierzyć, ale winne okazały się nowe uszczelki przeciwpyłowe... trochę je zeszlifowałem i wszystko chodzi jak trzeba
- dawid9999
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00
dawid9999 napisał(a):Ja na prawdę znam się na rzeczy
To po co pytasz na forum skoro wszystko wiesz? A skoro mechanikę masz już w jednym palcu, to ortografię jeszcze poćwicz. Fajnie, że hamulec już działa. Szerokiej drogi.
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
fincher napisał(a):A nie założyłeś czasem "sportowych" klocków?
Nie, uszczelki źle założył.. A problem postanowił rozwiązać, "zeszlifowując" je

-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości