Zobacz wątek - gs 500 po wymianie klocków tarcza się mocno grzeje

Reklama

NAS Analytics TAG

gs 500 po wymianie klocków tarcza się mocno grzeje

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

gs 500 po wymianie klocków tarcza się mocno grzeje

Postprzez dawid9999 » 18/8/2015, 16:25

Cześć mam ogromny problem, skończyły się klocki, więc je wymieniłem, rozebrałem wszystko w drobny mak przy okazji, wyczyściłem i przesmarowałem wszystko to co trzeba, nowy płyn, odpowietrzony, koło ciężko się kręci, a po przejażdżce tarcza jest bardzo gorąca aż się dymi, odstawiłem moto bo szkoda klocków i tarczy, ale nie mam pojęcia co się dzieje, tłoczki się cofają bez problemu, prowadnice lekko chodzą, starłem nawet trochę klocki i nadal to samo... dodam jeszcze że wszystko rozłożyłem raz jeszcze i złożyłem i nadal to samo, wszystko na pewno dobrze złożyłem, wiem że klocki powinny się zrównać do rantu tarczy, ale to jest przesada, koło bardzo ciężko chodzi i ta tarcza która się dymi po jeździe
dawid9999
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00


Postprzez SpeedyGonzales » 18/8/2015, 21:14

Trudno mi powiedzieć, robiłem wiele razy hamulce i nigdy nie było tak jak opisujesz. Mówisz że prowadnice chodzą lekko i tłoczki się cofają, nie masz czasem za dużo płynu? Może być tak, że przez to dociskają się klocki, albo są źle odpowietrzone zaciski. Tu nie ma żartów, daj do mechanika.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez dawid9999 » 19/8/2015, 09:59

Znam się na rzeczy, przy samochodzie wszystko robię, jestem po szkole mechanicznej. Poziom płynu jest okej, spróbuję raz jeszcze odpowietrzyć układ może to pomoże
dawid9999
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00

Postprzez dawid9999 » 19/8/2015, 10:51

Nowy płyn odpowietrzony układ kilka razy, zero powietrza i nadal to samo...
dawid9999
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00

Postprzez Katje » 23/8/2015, 17:47

Zapowietrzenie nie ma tu nic do rzeczy. Nie napisałeś dokładnie co robiłeś, więc odpowiem trochę ogólnie. Jeśli klocki za mocno dociskają do tarczy, to przyczyny mogą być takie:

- zatarta pompa hamulcowa (zużyta lub uszkodzona)
- za mały luz hamulca tylnego (robiłeś tylko przedni czy oba?)
- zacisk: uszkodzony, skorodowany, źle nasmarowany
- klocki: źle zamontowane lub uszkodzone

Może być też problem z klamką, ale rozumiem że chodzi normalnie? Cały zacisk rozbierałeś, tłoczek wyjmowałeś? Pompę też robiłeś?
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dawid9999 » 24/8/2015, 11:30

Ja na prawdę znam się na rzeczy i to co wyżej piszesz zostało sprawdzone, ale problem rozwiązany nie mogłem uwierzyć, ale winne okazały się nowe uszczelki przeciwpyłowe... trochę je zeszlifowałem i wszystko chodzi jak trzeba
dawid9999
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00

Postprzez Katje » 24/8/2015, 11:51

dawid9999 napisał(a):Ja na prawdę znam się na rzeczy

To po co pytasz na forum skoro wszystko wiesz? A skoro mechanikę masz już w jednym palcu, to ortografię jeszcze poćwicz. Fajnie, że hamulec już działa. Szerokiej drogi.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez fincher » 24/8/2015, 12:14

A nie założyłeś czasem "sportowych" klocków?
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Katje » 24/8/2015, 13:46

fincher napisał(a):A nie założyłeś czasem "sportowych" klocków?

Nie, uszczelki źle założył.. A problem postanowił rozwiązać, "zeszlifowując" je :shock: Pro mechanik, strach się bać, no ale koleś jest po szkole mechanicznej, to wszystko wyjaśnia, w takich szkołach nic nie uczą.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr