Pierwsze moto na co dzień nie dla młodzieńca za ok. 5000pln
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Pierwsze moto na co dzień nie dla młodzieńca za ok. 5000pln
Cześć,
Zdałem egzamin i trzeba coś kupić.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Żadne, tyle, co na kursie 20 godzin XJ6 - ok 200km i od cholery placu. Te 200kg nie stanowi problemu dla mnie. Z plecakiem też przejechałem trochę po mieście (z 50km) - woziłem instruktora w ramach tego, żebym "zaskoczył" jak moto się zachowuje w jeździe z innym rozkładem masy.
- Wiek, waga, wzrost,
40, 80, 182
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda na co dzień do pracy (9km w jedną stronę), czasem w weekend z żoną do 200km w jedną stronę, raczej asfalt.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Nie mam pojęcia. Pewnie niewiele, bo rodziny nie zapakuję na moto, ale załóżmy, że ok 4000km
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
5000PLN, w bólach 6000PLN, ciuchy to osobny wydatek.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Niezbędny dla utrzymania jego sprawności, u fachowca, bez druciarstwa.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy, turystyczne enduro, generalnie im prościej się siedzi, tym lepiej.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
XJ600s/xj900s
Bandit 600s
ZR7s
TDM850
Najbardziej jestem za XJ600, bo to spokojne moto, względnie duży wybór w założonym budżecie, popularne - dostępność części. Myślałem jeszcze o XJ900, ale tutaj spalanie już chyba znacznie większe, za to ma kadrana, al enie ma 6 biegu.
ZR7 też jest ok, ale niektórzy piszą, że przeszkadza brak 6 biegu. Nie wiem też jak z dostępnością części w rozsądnym budżecie.
Bandita dopisałem, bo naczytałem się o niezniszczalnym olejaku, ale co widzę gości na GSF600, to sądzę, że ciężko będzie kupić coś w dobrym stanie.
Najbardziej "kręci" mnie TDM850, tylko do 4TX trzeba troszkę dołożyć.
Nie zamierzam składać się w winklach, ani szlifować nawierzchni - przynajmniej nie celowo. Wystarczy mi prędkość podróżna rzędu 100-120km/h - mam dzieci, które potrzebują ojca, przynajmniej jako źródło dochodu
PoproszÄ™ o Wasze opinie.
Pozdrawiam
Radek
Zdałem egzamin i trzeba coś kupić.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Żadne, tyle, co na kursie 20 godzin XJ6 - ok 200km i od cholery placu. Te 200kg nie stanowi problemu dla mnie. Z plecakiem też przejechałem trochę po mieście (z 50km) - woziłem instruktora w ramach tego, żebym "zaskoczył" jak moto się zachowuje w jeździe z innym rozkładem masy.
- Wiek, waga, wzrost,
40, 80, 182
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda na co dzień do pracy (9km w jedną stronę), czasem w weekend z żoną do 200km w jedną stronę, raczej asfalt.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Nie mam pojęcia. Pewnie niewiele, bo rodziny nie zapakuję na moto, ale załóżmy, że ok 4000km
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
5000PLN, w bólach 6000PLN, ciuchy to osobny wydatek.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Niezbędny dla utrzymania jego sprawności, u fachowca, bez druciarstwa.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy, turystyczne enduro, generalnie im prościej się siedzi, tym lepiej.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
XJ600s/xj900s
Bandit 600s
ZR7s
TDM850
Najbardziej jestem za XJ600, bo to spokojne moto, względnie duży wybór w założonym budżecie, popularne - dostępność części. Myślałem jeszcze o XJ900, ale tutaj spalanie już chyba znacznie większe, za to ma kadrana, al enie ma 6 biegu.
ZR7 też jest ok, ale niektórzy piszą, że przeszkadza brak 6 biegu. Nie wiem też jak z dostępnością części w rozsądnym budżecie.
Bandita dopisałem, bo naczytałem się o niezniszczalnym olejaku, ale co widzę gości na GSF600, to sądzę, że ciężko będzie kupić coś w dobrym stanie.
Najbardziej "kręci" mnie TDM850, tylko do 4TX trzeba troszkę dołożyć.
Nie zamierzam składać się w winklach, ani szlifować nawierzchni - przynajmniej nie celowo. Wystarczy mi prędkość podróżna rzędu 100-120km/h - mam dzieci, które potrzebują ojca, przynajmniej jako źródło dochodu

PoproszÄ™ o Wasze opinie.
Pozdrawiam
Radek
Pozdrawiam
Radek
Radek
- stanlast
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/5/2015, 21:02
Ja bym wybrał kawasaki ZR7 - bardzo ładny i klasyczny naked , do tego jego ceny są naprawdę niskie porównując inne motocykle. Niema jakiś genetycznych wad, jest prosty i wytrzymały. Mocy na pewno nie zabraknie do codziennej jazdy. Xj to trochę przedpotopowe moto, do tego sporo słabsze od zr 7 - a jeżeli chodzi o wyprzedzanie z plecakiem to jest to naprawdę zaleta
-
kuba210796 - Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35
XJ600s rozpatrywałem z punktu widzenia popularności/dostępności części i małego skomplikowania konstrukcji.
ZR7s jest bardzo ciekawą opcją, szczególnie cenowo i chyba też konstrukcyjnie nie jest bardzo zaawansowana.
Mam kilka w okolicy i pewnie się nad którąś pochylę.
ZR7s jest bardzo ciekawą opcją, szczególnie cenowo i chyba też konstrukcyjnie nie jest bardzo zaawansowana.
Mam kilka w okolicy i pewnie się nad którąś pochylę.
Pozdrawiam
Radek
Radek
- stanlast
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/5/2015, 21:02
Moze CBF600?
Albo w ogloe jakas 500tke, na poczatek starczy mocy.
Albo w ogloe jakas 500tke, na poczatek starczy mocy.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
na jazde z pasażerem w trase ? śmiem wątpić. Jak dla mnie za mała moc na jazde 100-120km/h z pasażerem. Owszem da się ale wtedy spalanie leci do góry i wgl mało to przyjemne. Wyprzedzanie z pasazerem tez nie jest jakies mega fajne. O ile jak jade sam to redukcja o jeden bieg a czasem nawet bez i lecisz a z pasazerem to dwa biegi w dół + mocna gimnastyka nadgarstka
Proponowałbym też CBF600 albo tego Zr7

Proponowałbym też CBF600 albo tego Zr7
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości