Zobacz wÄ…tek - Ustawienie rozrzÄ…du husaberg co i jak?
NAS Analytics TAG

Ustawienie rozrzÄ…du husaberg co i jak?

Enduro, Cross
_________

Postprzez braaaap » 12/8/2015, 10:02

Firma obecnego tlaka to asso-werke z tego co się dowiadywalem to jest to oryginalny tłok.Cylinder mam na nicasilu i będzie szedł do tulejowania gościu u którego to będę robić mówił że jest możliwość usunięcia tych rys z tloka i do robienia pierścieni ale wtedy będzie mniejszy tlok.Drugą opcja która mi zaproponował to do robienie tłoka oraz pierścieni.Gdy pytalem się o jakość tych tłoków twierdził że są dobrej jakości .Co o tym sadzicie? Może ktoś zamawiał takie tłoki?

Cena za tłok lub za regenerację tłoka to +/-200zl lepiej wykonać nowy tłok u tego pana czy lepiej dołożyć 400zl i kupić wossnera?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez MJR128 » 12/8/2015, 10:09

Ale po co chcesz tulejować ten cylinder?
Ty chyba mylisz pojęcia. Jakie dorabianie pierścieni, tłoka ? To jest motocykl wyczynowy, a nie chińska pierdziawka.
Z twoim mega oszczędnym podejściem nie wróżę świetlanej przyszłości temu silnikowi.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez braaaap » 12/8/2015, 10:38

Tulejowania chce dlatego że nicasilu jest na wykończeniu posiada spore rysy i wątpie żeby honowanie coś pomoglo
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez dawidsx » 12/8/2015, 12:15

Jeśli sądzisz że tuleja będzie sprawować się jak nicasil to jesteś w dużym błędzie.
Zabijesz ten motor i nie będzie latać jak teraz, pomijając grzanie się.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez braaaap » 12/8/2015, 12:24

Teoretycznie nicasilu szybciej się nagrzewa i dlaczego sadzisz że aż tak straci moc?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MJR128 » 12/8/2015, 12:50

Wszystko zależy od tego jak dobrze tuleja została wykonana.
Jeśli zrobi ją ktoś na odpiernicz to nie ma się czego dziwić, że będą problemy.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez braaaap » 12/8/2015, 13:17

A masz może kolego jakies sprawdzone zakłady zajmujące się tym? Motor -tech ?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MJR128 » 12/8/2015, 14:08

Ja się zajmuję tym osobiście.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez dawidsx » 12/8/2015, 15:18

Miałem w 125 sx tuleje, może faktycznie była na odpiernicz co nie zmienia faktu że u mnie nikt nie był zadowolony z tulejki w cylindrze.
Motor był słaby, zawór wydechowy trzeba było piłować żeby pasował a grzał się tragicznie.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez braaaap » 12/8/2015, 15:19

Robisz porównanie sety do 5-sety wiadomo że sete musisz kręcić i tam liczy sie jak najmniejszą siłą tarcia

Mjr dawaj na prv
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MJR128 » 12/8/2015, 17:13

Jak sam mówisz były zrobione na odpiernicz. Stąd biorą się złe opinie ogólnie o tulejach. A tuleja tulei nie równa.
Tutaj wrzuciłem ostatnio kilka zdjęć tulei wykonanych słabo. Inni użytkownicy też pokazali popisy niektórych firm np:
http://motox.home.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=168

http://motox.home.pl/forum/viewtopic.ph ... 29bf17e27f

Także jeśli podajecie opinie o tulei to nie zapominajcie nadmienić gdzie była wykonywana.
Ostatnio edytowano 12/8/2015, 17:17 przez MJR128, łącznie edytowano 1 raz
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez braaaap » 12/8/2015, 17:16

Po ile te tulejowanie masz?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MJR128 » 12/8/2015, 18:30

Tej pojemności 320 zł
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez SpeedyGonzales » 12/8/2015, 18:35

braaaap napisał(a):Teoretycznie nicasilu szybciej się nagrzewa i dlaczego sadzisz że aż tak straci moc?

Miałem sprzęt na nicasilu i widzę tu same zalety. Sam zrobiłem ponad 7 000km i po zdjęciu wydechu wciąż widać było ślady po honowaniu.
A co do grzania to plus, bo szybciej uzyskuje temp roboczą ale i szybko spada. Jak kiedyś wjechałem na hałdy temperatura wzrosła mi może w dwie minuty, ale po zjechaniu i szybkiej prostej jeździe spadała w oczach.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez braaaap » 13/8/2015, 12:27

Panowie wracając do tematu korbowodu .Znalazłem gościa który ma na sprzedaż wał wraz z korba po regeneracji tyle że jest on od 600.Orientuje się ktoś czy są to inne wały/korbowody? Pomiędzy 600a 501?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 13/8/2015, 20:03

poszukaj katalogów z częsciami oryginalnymi, partzilla.com np, i zobacz cyz są te same numery częsci, jak są to pasuje :) jak nie to róznie bywa ale raczej inne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 19/8/2015, 13:37

Panowie dziś rozpolowilem silnik (w końcu) i pokazalem wał dwóm "mechanikom " twierdzą że wał jest w super stanie a to że jazdzi po bokach jest tak fabrycznie.. .:-P prosił bym o waszą opinię ;-)

Link :


https://youtu.be/3rpkmxXvqog
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 19/8/2015, 18:39

film prywatny, na boki moze miec luz, pisałem juz, aby góra dół nie miał. daj komus do pomiarów to sie przekonasz w jakim jest stanie

wszystko jest do zmierzenia, czy ma bicie, i jaki ma luz korba
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 19/8/2015, 19:27

Ok bo gdzieś wyczytalem że dopuszczalny luz to 0,5mm ale nie wiem jak jest tzn czy te 0,5mm liczy się :
1.gdy korbowód przesuniemy w jedną stronę i liczy się ta przerwa która została
2.czy liczy siÄ™ po 2-uch stronach ?tzn czy te 0,5 dzielimy na 2strony i mamy 0,25mm na jednÄ… przerwÄ™ czy te 0,5 mnozywy razy dwa i mamy po 0,5 na przerwÄ™? :-\

Chciał bym dodać że nie ma tych podkładek jak np jest w WSK.
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 19/8/2015, 19:36

ale zrozum bo juz pisze to po raz któryś że luz na boki, czyli suwanie lewo prawo nie ma znaczenia i nawet w nowym fabrycznym wale masz taki luz.

nie moze miec góra dół. stawiasz czujnik zegarowym w ustawiasz korbe tak jakby w jednej pozycji potem ją "wyciągasz" w drugą, czujnik wszystko pokaże, rózne motocykle maja rózny dopuszczalny luz, wiem że dla mojego ktma nic nie było o tym w serwisówce ale do japonczyków podają te dane, poszukaj u siebie w serwisówce.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê