Pochylenie ciała,a manewr skrętu
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Pochylenie ciała,a manewr skrętu
Witam Wszystkich,
Panie i Panowie mam jedno pytanie bo już się gubię. Do sedna jestem na kursie na kat. A na temat tego OSK wypowiadać się nie będę bo szkoda mi kasy utopionej -_- co jazdy to inny instruktor i inne informacje na temat jazdy w slalomie i 8. Więc uderzam do Was z pytaniem :
jak to jest z slalomem na prawko (tym między podwójnymi pachołkami co przejeżdżamy przez środek i ogólnie), a teraz informacje od instruktorów:
1) ciężar ciała na pośladkach przesuwamy w kierunku przeciwnym do skrętu - czyli skręcam w lewo to ciężar ciała na prawy poślad i ciało na prawo
2) przesuwamy swoje szanowne 4 litery w kierunku skrętu i znowu prawy poślad i ciało na prawo
3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem
Teraz prośba do Was która z powyższych informacji jest poprawna - mam nadzieję że nie wywołam jakiejś burzy i walki między rożnymi technikami jazdy
Panie i Panowie mam jedno pytanie bo już się gubię. Do sedna jestem na kursie na kat. A na temat tego OSK wypowiadać się nie będę bo szkoda mi kasy utopionej -_- co jazdy to inny instruktor i inne informacje na temat jazdy w slalomie i 8. Więc uderzam do Was z pytaniem :
jak to jest z slalomem na prawko (tym między podwójnymi pachołkami co przejeżdżamy przez środek i ogólnie), a teraz informacje od instruktorów:
1) ciężar ciała na pośladkach przesuwamy w kierunku przeciwnym do skrętu - czyli skręcam w lewo to ciężar ciała na prawy poślad i ciało na prawo
2) przesuwamy swoje szanowne 4 litery w kierunku skrętu i znowu prawy poślad i ciało na prawo
3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem
Teraz prośba do Was która z powyższych informacji jest poprawna - mam nadzieję że nie wywołam jakiejś burzy i walki między rożnymi technikami jazdy

- DarkShenron
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 24/6/2015, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa
Opisujesz trzy rozne techniki, stosowane w roznych typach jazdy, n.p. nr. 2 to typowo torowy sposob pokonywania zakretow.
W tej chwili starasz sie zdac prawo jazdy - IMHO powinienes sie skoncentrowac na poprawnym wykonaniu cwiczenia, ja bym uzyl techniki nr. 3
W tej chwili starasz sie zdac prawo jazdy - IMHO powinienes sie skoncentrowac na poprawnym wykonaniu cwiczenia, ja bym uzyl techniki nr. 3
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu
DarkShenron napisał(a):3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem
Przy jakiej predkosci ?
Jezeli bedziesz mial predkosc stabilna, to mozesz sobie balansowac cialem ile chcesz a efekty beda tak mierne, ze nie zmiescisz sie w cokolwiek.
Mysle, ze powinienesz bardziej skupic sie na tym co mowi szkolacy. Na Twoim miejscu pofatygowal bym sie do kierownictwa i stanowczo napomnial, ze nie jestem prostytutka aby co kazda godzine zmieniac szkolacego. Wybiezr sobie jednego ktory budzi w Tobie najlepsze wrazenia, i niekoniecznie jest to ten ktory fajnie sie do Ciebie usmiecha tylko ten ktory najwiecej wymaga.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu
andy7 napisał(a):DarkShenron napisał(a):3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem
Przy jakiej predkosci ?
Jezeli bedziesz mial predkosc stabilna, to mozesz sobie balansowac cialem ile chcesz a efekty beda tak mierne, ze nie zmiescisz sie w cokolwiek.
Mysle, ze powinienesz bardziej skupic sie na tym co mowi szkolacy. Na Twoim miejscu pofatygowal bym sie do kierownictwa i stanowczo napomnial, ze nie jestem prostytutka aby co kazda godzine zmieniac szkolacego. Wybiezr sobie jednego ktory budzi w Tobie najlepsze wrazenia, i niekoniecznie jest to ten ktory fajnie sie do Ciebie usmiecha tylko ten ktory najwiecej wymaga.
co do prędkości na gladiusie na biegu 1 to jest jakieś 10/11 km/h. Więc wydaje mi się że przy 3 pkt to się albo wyłożę albo wszystkie pachołki będą moje

Najlepiej mi wychodzi pkt 1 ale wiadomo jak to jest nauczę się tego i wejdzie mi to w krew,a na drodze coś innego się przyda i wyłożę się na pierwszym lepszym zakręcie, dlatego wolę dopytać j/w niz później smęcić i marudzić że wykładam się na zakręcie lub nie zdałem bo nauczyłem się czegoś co jest wielkim G
Zrobiłem tak jak mówisz dorwałem instruktora teraz, który wymaga i tłumaczy i właśnie on na te slalomy zaproponował mi pkt 1 i aktualnie jestem w miarę zadowolony, a co do reszty to,już zrobiłem lekką wojnę nie licząc tego to jeszcze każdemu dali teraz urlop i oczywiście problem z tym z kim się umówić na jazdy, a tego że instruktor olewa kursanta i siedzi całe jazdy na telefonie i nawet nie powie co źle robisz to pomijam, to samo z podnoszeniem motocykla, jak by nie to że tutaj na forum poczytałem i dopytuje innych kursantów lub nawet innych instruktorów z innej szkoły jazdy to pewnie bym się głowił jak coś zrobić.
- DarkShenron
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 24/6/2015, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu
DarkShenron napisał(a):1. nie licząc tego to jeszcze każdemu dali teraz urlop
2. instruktor olewa kursanta i siedzi całe jazdy na telefonie i nawet nie powie co źle robisz
1. No wybacz ale i szkolacemu urlop sie nalezy.....
2. Idz, zglos do Starostwa i odczekaj, w razie czego dogadaj ze starostwem Termin gdzie i kiedy masz jazde, niech przyjda i zobacza.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu
teraz już mam innego więc oleje to najprawdopodobniej.
Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie? Very Happy
Żeby nie otwierać kolejnego tematu :
Co polecacie do zdawania bo widzę, że jest wybór :
Gladius VS Yamaha?

Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie? Very Happy
Żeby nie otwierać kolejnego tematu :
Co polecacie do zdawania bo widzę, że jest wybór :
Gladius VS Yamaha?

- DarkShenron
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 24/6/2015, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu
DarkShenron napisał(a): Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie?
Gladius VS Yamaha?
W zaleznosci od firmy, modele sa rozne. Jedni zamykaja Cale OSK i robia urlop inni podchodza do tego inaczej, a ze Tobie nie pasi, ze ktos ma raptem 2 tygodnie urlopu w lecie, no coz, Twoj Problem
Yamaha

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Widziałem ostatnio na youtube filmik jak gość za bardzo się pochylił w zakręcie, poślizg, barierki i koniec. Po chłopie. Fakt, że miał zbyt wysoką prędkość.
Hale stalowe budowa (otwórz link)
- slaveks
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 31/8/2015, 15:21
slaveks napisał(a):Widziałem ostatnio na youtube filmik jak gość za bardzo się pochylił w zakręcie, poślizg, barierki i koniec. Po chłopie. Fakt, że miał zbyt wysoką prędkość.
Chodzi Ci o to:
https://www.youtube.com/watch?v=1sJQ5DdOmSk
Jeżeli tak, to mój fazer jest mocniej pochylony kiedy stoi na bocznej stopce

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
No i na tym filmiku nawet nie ma żadnego poślizgu a jedynie panika i wjechanie w krawężnik, więc myślę że nie o to mu chodzi.
Tak czy inaczej pochylenie się na motocyklu 'za bardzo' co najwyżej sprawi że wpadnie się do wewnętrznej zakrętu co jest sytuacją dość niespotykaną, ale osobiście raz nawet coś takiego widziałem
Z tego co opisujesz myślę że ktoś pochylił się do zakrętu i prędkości odpowiednio, ale brakło prześwitu, opony lub najechał na coś i nie opanował uślizgu co mogło źle się skończyć, dlatego do takiej zabawy tor jest dużo lepszym miejscem niż publiczna droga.
Zresztą chyba nie ma co się zastanawiać o co mu chodziło bo z tego co widzę to w każdym temacie pisze coś zupełnie poza wątkiem byle się wypowiedzieć.
Tak czy inaczej pochylenie się na motocyklu 'za bardzo' co najwyżej sprawi że wpadnie się do wewnętrznej zakrętu co jest sytuacją dość niespotykaną, ale osobiście raz nawet coś takiego widziałem

Zresztą chyba nie ma co się zastanawiać o co mu chodziło bo z tego co widzę to w każdym temacie pisze coś zupełnie poza wątkiem byle się wypowiedzieć.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu
DarkShenron napisał(a):teraz już mam innego więc oleje to najprawdopodobniej.
Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie? Very Happy
Żeby nie otwierać kolejnego tematu :
Co polecacie do zdawania bo widzę, że jest wybór :
Gladius VS Yamaha?
uczysz siÄ™ na gladiusie bierz gladiusa,
nie zmieniał bym moto na egzaminie
- coolmen77
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 9/11/2014, 10:24
Typowy przyklad niedostosowanian sprzetu do umiejetnosci typu R6 / R1 na pierwsze moto, bo nie bede tracil ny wymiane motocykla co roku czy dwa, kupie, bede jezdzil powoli z olejem w glowie odkrecal manetke.
Przychodzi co do czego i helm leb urywa.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Leff, możesz szkrobnąć kilka zdań pod jakim kątem Gladius to kupa?
Osobiście nie miałem okazji latać Gladiusem, ale to co kumpel ostatnio wyczyniał w wyścigu Endurance na Starym Kisielinie Gladiusem zmieniło nieco mój stosunek do tego sprzętu
Krótko mówiąc - ma potencjał tylko trzeba umieć go wykorzystać.
A odnośnie odpowiedzi na pytanie kolegi o przenoszenie ciężaru ciała to w slalomie proponuje dać sobie spokój i skupić się na skręcaniu, natomiast na ósemce (i tak samo przy nawracaniu - chcąc zachować jak najmniejszy promień skrętu) dobrze jest przenieść delikatnie cztery litery na zewnętrzą stronę siodła. W celu zrozumienia proponuje wykonać kilka prób. Przy tak małej prędkości jaką mamy na ósemce nie masz wystarczająco siły odśrodkowej. Siła odśrodkowa działająca od wewnątrz zakrętu jest zbyt mała do zniwelowania pochyłu motocykla potrzebnego do tak wąskiej linii przejazdu (czyt. małego promienia skrętu potrzebnego do zawrócenia).
Odwrotnie sprawa się ma przy przejezdzaniu dużą prędkością przez szybkie zakrety o dużym promieniu co można zaobserwować oglądając wyścigi motocyklowe (np. pierwszy zakręt na torze indianapolis).
poniżej link do filmu obrazującego nieco temat zawracania na małym promieniu
https://www.youtube.com/watch?v=mRemO1IRS74
Osobiście nie miałem okazji latać Gladiusem, ale to co kumpel ostatnio wyczyniał w wyścigu Endurance na Starym Kisielinie Gladiusem zmieniło nieco mój stosunek do tego sprzętu

A odnośnie odpowiedzi na pytanie kolegi o przenoszenie ciężaru ciała to w slalomie proponuje dać sobie spokój i skupić się na skręcaniu, natomiast na ósemce (i tak samo przy nawracaniu - chcąc zachować jak najmniejszy promień skrętu) dobrze jest przenieść delikatnie cztery litery na zewnętrzą stronę siodła. W celu zrozumienia proponuje wykonać kilka prób. Przy tak małej prędkości jaką mamy na ósemce nie masz wystarczająco siły odśrodkowej. Siła odśrodkowa działająca od wewnątrz zakrętu jest zbyt mała do zniwelowania pochyłu motocykla potrzebnego do tak wąskiej linii przejazdu (czyt. małego promienia skrętu potrzebnego do zawrócenia).
Odwrotnie sprawa się ma przy przejezdzaniu dużą prędkością przez szybkie zakrety o dużym promieniu co można zaobserwować oglądając wyścigi motocyklowe (np. pierwszy zakręt na torze indianapolis).
poniżej link do filmu obrazującego nieco temat zawracania na małym promieniu
https://www.youtube.com/watch?v=mRemO1IRS74
<a href="http://www.2befast.pl">
</a><b><a href="http://www.2BeFast.pl">- szkolenia motocyklowe, treningi na torach, części wyścigowe.</a></b>

-
Luku - Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
Luku napisał(a):Leff, możesz szkrobnąć kilka zdań pod jakim kątem Gladius to kupa?
poniżej link do filmu obrazującego nieco temat zawracania na małym promieniu
https://www.youtube.com/watch?v=mRemO1IRS74
Ja co Prawda nie Leff ale sprobuje.
To, ze Gladius calkiem fajnie sie zbiera nie znaczy, ze jest fajnym moto. Genberalnie kiepsko reaguje na impulsy skretu, potrzeba do tego troche sily. Jego geometria nie jest najlepsza.
To, ze ktos potrafi na nim cos wykonac, swiadczy nie o motocyklu a o rider'ze
Aaaaaa i powaznie bym sie zastanowil co swierzakowi da ten filmik z ghymkana'y ?

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Aaaaaa i powaznie bym sie zastanowil co swierzakowi da ten filmik z ghymkana'y ?
Racja Andy... chyba nie dostosowałem za dobrze sposobu przekazu do typu odbiorcy...

A odnośnie gladiusa to chyba zależy jak komu leży... Szczyt techniki na pewno to nie jest i w konfrontacji z konkurencją nie wypada najkorzystniej, ale dawniej były motocykle o dużo gorszej geometrii i też się dało dlatego określenie 'kupa' trochę przyciągnęło moją uwagę...

Kumpel na tym wypożyczonym Gladiusie przejechał łącznie 2 h wyścigu po krętym Kisielinie gdzie przerzucasz moto z kolana na kolano średnio co 5 sekund i nie powiedział złego słowa na motocykl, a zjeździł ich już kilka.
<a href="http://www.2befast.pl">
</a><b><a href="http://www.2BeFast.pl">- szkolenia motocyklowe, treningi na torach, części wyścigowe.</a></b>

-
Luku - Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości