Zobacz wątek - Litrowy golas

Litrowy golas

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Litrowy golas

Postprzez jaroaro » 27/7/2015, 15:06

Panie i Panowie, po 3 latach jazdy tryplem zacząłem rozmyślać nad zmianą motocykla. Do głowy przyszły mi dwa motocykle: Triumph Speed Triple i KTM 990 Super Duke. Czy ktoś z forumowiczów jeździł tymi motocyklami i ma jakieś porównanie? Który ma lepszy silnik(elastyczność), zawieszenie, heble, skrzynie biegów, feedback itp itd? Jeżeli macie jakieś inne propozycje to chętnie wysłucham : )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy


Postprzez Fugu » 27/7/2015, 15:44

Z1000.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2100
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SkoQ » 27/7/2015, 17:21

Zawsze mnie ciekawiło po co się kupuje litrowe nakedy :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez SlowMotion » 27/7/2015, 17:51

Bo dobrze idą na koło :D
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jaroaro » 27/7/2015, 19:16

Śpieszę z wytłumaczeniem. Otóż szukam typowego streetfightera a nie jak podał fugu golasa z silnikiem R4 który pewnie i jest szybszy od ktm i angola ale nie o to mi chodzi. Specjaline wybrałem motocykle w okolicach 120/130KM ale wyższym momencie niż moja 600. Nie chodzi mi o prędkość a o dzikość, dobre pokonywanie zakrętów i szybkie z nich wychodzenie no i dźwięk V2 <3(w przypadku ktm). Nie latam po autostradach i w dłuższe trasy. Japońskie golasy nie mają tego czegoś- takie jest moje zdanie. Dla wielu pewnie są fajne, może i szybkie ale czy dają tyle radości z jazdy? Wracając do tematu, czy ktoś miał styczność z tymi motocyklami i może coś więcej i nich powiedzieć?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Croowab » 27/7/2015, 21:20

Ja akurat latam na japonskim golesie .
Własnie po to jest pijemność aby mieć moment już z dolych zakresów obrotowych i zeby jechac nie trzeba tego tak kręcić.
Sam sie mocno zasyanawiam nad zmianą r4 na ponadlitrive v2 ale to trzeba kaski dozbierać.
W miescie taki motor spisuje sie idealnie .
Ale kto co lubi.
Jeden korzysta z Nm a inny z obrotów.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jaroaro » 28/7/2015, 15:17

Japońskim golasom dalego, moim zdaniem, do streetfighterów. Może jeżdżą fajnie, płynnie może i mniej się psują, nie wiem, ale to chyba nie o to chodzi w tych maszynach. Może ktoś coś powie na temat Apki RSV 1000 tuono?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Croowab » 28/7/2015, 18:59

A dlaczemu to dalego??
To o co chodzi w tych maszynach.. Bo szczerze nie rozumiem.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jaroaro » 28/7/2015, 19:33

W sezonie robie jakieś 3tyś km. Motocykl słuzy tylko i wyłącznie do zabawy po zakrętach, sporadyczne wyjazdy na tor. Szczerze wątpię że jakiś japoński golas będzie prowadził się tak lekko jak np KTM. Może i na prostej będzie odstawał ale ciasne winkle to chyba jego żywioł. Niestety nie jechałem dlatego ciężko mi powiedzieć stąd pytanie na forum. Podobnie jest w klasie 600. Jechałem japończykami i nijak nie mają się do trypla. Mogę wiedzieć jakim motocyklem jeździsz?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Croowab » 28/7/2015, 21:22

Potrafie zrozumieć, że ktoś ma ukierunkowane wymagania co do charakterystyki motocykla i jego motoru (silnika) ale nie bardzo rozumiem "nie o to w tym chodzi".
Mam wkreta na ducati chodz przyznam na zadnym nie jezdziłem, ale będzie to mowj nastepny a raczej drugi moto.

Litrowy golas to wykorzystanie Nm w mieście, po zakretach.
Dla przykladu masz b-kinga z silńikiem od hajki.
Czego mu brakuje??? Dzieku v-ki?
Moto spore ale mocarne.
Oczywiście ktm czy inne supermoto objedzie to wyczynowym torze ale należało by wybrać "czego od życia oczekujemy".
Supermoto a golas to inne realia.
Jeśli jazda miejska i szaleństwo to faktycznie SM jest idelane. Nie rozumiem ludzi którzy wybierają szlifierki kiedy 90% jezdzą w mieście ( a fakt, lans).
Ale komfortu na SM nie ma. Tunjuż lepiej sprawdza się golas.
Powiedzmy takie uniwersalne moto.
Można pokozaczyć, polatać po zakreciorach i w miescie daje radę.
Pozycja za kierą w mairę wygodna.

Skoro wiesz czego chcesz to musisz to jasno okreslić.
Sam dobrze wiesz condaje street, sm a co cruiser.
;)

Sam przemieszczam sie spokojnie na japonskim golasie i mimo, źe moto nie male naprawdę nie narzekam..
Na SM w dwójkę cięzko..
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jaroaro » 28/7/2015, 21:30

Chyba nie załapałem o jakie super moto Ci chodzi bo KTM super duke nim nie jest ; ) B-king może i fajna maszyna ale to spory kloc do odkręcania na prostej. Nie jest lekki, zwinny do latania po winklach. W swoim moto odkręciłem nawet podnóżki pasażera bo nie lubię nikogo wozić a teraz nawet jak ktoś by chciał to nie ma takiej opcji więc o to można być spokojnym. Generalnie na razie i tak niczego sie nie dowiedziałem na forum. Pewnie gdybym napisał że szukam sportowego motocykla na 1 moto to już by trzecia strona tematu leciała : D
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez DR_ » 10/8/2015, 08:57

Kup to co ci się podoba :)

Ja akurat ujezdzam B-kinga i sobie chwalę. Motocykl duzy ale zadziwiajaco zwinny jak na ta pojemnosc i gabaryty.
Ale dla kogos kto jest drobniejszej postury moze byc przytłaczający.
Nie jest to tez dobry motocykl do stawiania na koło itp...

Mogę Ci tylko doradzić, że w przypadku KTMa czy Ducati trzeba sie liczyc z troche wiekszymi wydatkami.
Mam znajomego ktoremu silnik wybuchl podczas jazdy po 25 000 km . W serwisie powiedzieli mu tylko ze ten typ tak ma :)
Avatar użytkownika
DR_
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/8/2015, 08:52

Postprzez fincher » 10/8/2015, 10:03

No o FZ1n nie można powiedzieć żeby mu czegoś brakowało.
Aprilia Dorsoduro też by się dobrze sprawdziła. Jeżeli ma to być motocykl głównie do generowania "banana twarzowego" to bierz tego który Ci się najbardziej podoba. Jeśli go nie zniszczysz to zawsze można sprzedać i szukać czegoś innego, nikt z nas nie wie jaki motocykl może przypaść Ci do gustu
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez jaroaro » 10/8/2015, 10:40

Toście wylecieli z propozycjami... B-king i fz1. Już pomijam fakt że sam zorientowałem się czy lezy mi ktm i zrezygnowałem z niego bo to raczej nie będzie wielki skok między tryplem ale gdzie yamaha i suzuki do zwinności i generowania banana na twarzy? Ja wiem że można kupić takie lokomotywy ale to nie są zwinne lekkie moto którymi poprzeciskam się w korku i pojadę czasami na tor poszaleć. Aprilia Dorsoduro powiadasz? Trochę bym się cofnął ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez fincher » 10/8/2015, 11:13

Skoro fz1 jest dla Ciebie lokomotywa to zostaje tylko

KTM SMC 690.
Bo wszystkie inne litryowe golasy będą tyko większe
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez DR_ » 10/8/2015, 13:24

Każdy kupuje to co mu pasuje :)

Musisz uwierzyć na słowo, że suzi daje radosc z jazdy :)
Atomowe przyspieszenia i mega elastyczność powodują, że tym się jeździ nadzwyczaj sprawnie w mieście.. w korkach też nie miałem nigdy problemów
Przy 3000 obr mam ok 100Nm :) a przy tym spalanie duzo nizsze niz we wspomnianym ktmie.



Ale ten kto ci go zaproponował chyba nie wyczuł tematu. Mam wrażenie, że szukasz czegoś wielkości roweru z mocnym silnikiem i to zupelnie inna bajka.
Ja wybierałem motocykl z zupełnie przeciwnym nastawieniem. Na każdym supermoto, supersporcie czy standardowym nakedzie wyglądam jak na psie ....


Tak myslę, ze najlepszą opcją byłby Ducati Streetfighter
Avatar użytkownika
DR_
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/8/2015, 08:52

Postprzez andy7 » 10/8/2015, 21:31

Latalem i jednym i drugim.

Jezeli osobscie mial bym wybierac, to bral bym Triumph'a. Glowa wada KTM'a sa czeste interwale service'owe, jego maly zbiornik paliwa, no i jego pragnienie, bo przy czerpaniu FUN'u z jazdy paliwa moze starczyc na gora 150 km.

Pozatym to porownywanie jablek z cytrynami bo silnikow do siebie nijak nie porownasz - preferencje kazdy ma inne.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez jaroaro » 10/8/2015, 23:04

Już dowiedziałem się że apetyt na paliwo to on ma. Pozycja nie jest zła chociaż siodło strasznie twarde, typowo sportowe za to szerokość baku na plus. Mimo że ma dużo większy moment, różnica w elastyczności jest prawie niezauważalna przez jego mniejszy zakres obrotów w porównaniu do mojego trypla. Andy7 latałeś może Aprlilia tuono 1000? Możesz coś powiedzieć na temat tego motocykla?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez sebasbox » 11/8/2015, 10:08

Nie wiem jak stoisz z budżetem ale poszedłbym w Aprilkę tyle że nie tuono 1000 a w Tuono V4, a wiec nowy model (nowy to pojęcie względne bo klepany od 2009). Osobiście na tym nie jeździłem ale wszelkie testy twierdzą że jest rewelacynie, za to jak słyszałem to kilka razy na żywo z wydechem akcesoryjnym to...szok!!! Guma w majtach puszcza pod ciężarem...
ZX-10R
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez jaroaro » 11/8/2015, 11:23

A pewnie że V4 to piękna sprawa ale własnie pierwsza sprawa do budżet a druga że nie chciałbym przechodzić na super mocnego golasa tylko przejść na 140KM a może ewentualnie kiedyś w przyszłości właśnie na 160 które ma V4
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr