Tłumki Honda VFR 750 RC36
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Tłumki Honda VFR 750 RC36
Dzień dobry,
Zamontowałem silnik od hondy VFR 750 do fiata 126p.
Ogólnym założeniem projektu było to, aby fiat nie rzucał się w oczy.
Obecnie mam zainstalowany oryginalny wydech wraz z kolektorami od tego motocyklu (oczywiście nieco zmodernizowany).
Tak czy inaczej poszukuję wydech, krótszy, najlepiej podobny kształtem (chodzi mi o średnicę), przez który silnik nie straci na mocy.
Czy możecie polecić jakiś?
Zamontowałem silnik od hondy VFR 750 do fiata 126p.
Ogólnym założeniem projektu było to, aby fiat nie rzucał się w oczy.

Obecnie mam zainstalowany oryginalny wydech wraz z kolektorami od tego motocyklu (oczywiście nieco zmodernizowany).
Tak czy inaczej poszukuję wydech, krótszy, najlepiej podobny kształtem (chodzi mi o średnicę), przez który silnik nie straci na mocy.
Czy możecie polecić jakiś?
- ookonek
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/7/2015, 13:38
Możesz skrócić fabryczny. Będzie głośniej ( sporo, chyba, że coś wykombinujesz ). Mocy nie straci pod warunkiem, że wyregulujesz gaźniki pod nowy tłumik.
https://www.youtube.com/watch?v=_J_GLPvsSKg
https://www.youtube.com/watch?v=_J_GLPvsSKg
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Re: Tłumki Honda VFR 750 RC36
ookonek napisał(a):Dzień dobry,
Zamontowałem silnik od hondy VFR 750 do fiata 126p.
Ogólnym założeniem projektu było to, aby fiat nie rzucał się w oczy.
Jeśli ma się nie rzucać w oczy to możesz tłumik ustawić poprzecznie i zrobić kolanko 45 lub 90 stopni.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
bachu12 napisał(a):Mocy nie straci pod warunkiem, że wyregulujesz gaźniki pod nowy tłumik
Pomysł dobry, tylko do odpowiedniej regulacji trzeba mieć odpowiedni sprzęt, aby na bieżąco sprawdzać stan mieszanki.
Zastanawia mnie jaki jest spadek mocy przy takim tłumiku (połowę krótszym) jak na filmiku?
SpeedyGonzales napisał(a):Jeśli ma się nie rzucać w oczy to możesz tłumik ustawić poprzecznie i zrobić kolanko 45 lub 90 stopni.
Niestety nie ma tam miejsca na takie wygody. Tuż za silnikiem znajduje się dyferencjał. Pod nim będą biegły kolektory. Tłumik musi zostać w tym samym miejscu co teraz.
- ookonek
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/7/2015, 13:38
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości