Zobacz wątek - Cwana blokada mocy

Cwana blokada mocy

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Cwana blokada mocy

Postprzez Pajak22 » 27/7/2015, 10:26

Witajcie. Nie mogłem nigdzie tego znaleźć na tym forum więc założyłem nowy temat. Nie dawno zdałem kat. A2 ale nie za bardzo odpowiadają mi motocykle o pojemności i mocy na kat. A2 , dlatego chciałbym kupić coś większego a dokładnie Suzuki GSR 600 z 2006+ roku. Wiem że istnieją blokady na moc, ale słyszałem także o blokadzie którą można sterować z guzika, i przełączać między pełną mocą a 35kw (47km) . Nie pytam ogólnie o ogranicznik tylko o ogranicznik do którego przycisk chowa się w pewnym miejscu , no i po zatrzymaniu przez policję można sobie szybko zmienić . Czy ktoś wie jak nazywa się owy ogranicznik mocy? z góry Dzięki :)
Pajak22
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/7/2015, 10:17
Lokalizacja: Łuków LLU


Postprzez jasnoksieznik » 27/7/2015, 10:43

Nie jestem pewien, jak to sie nazywa - byc moze oszustwo, falszerstwo, jazda pojazdem bez wymaganych uprawnien albo jazda pojazdem niedopuszczonym do ruchu.

Do tego dojdzie takie fajne cos, jak "regres u ubezpieczyciela".


Innymi slowy - to bardzo zly pomysl.

Poza tym, Suzuki GSR 600 ma 72kW, wiec jest niezdlawialne pod A2.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1458
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 27/7/2015, 13:40

jasnoksieznik napisał(a):Nie jestem pewien, jak to sie nazywa...


Jazda bez uprawnien pojazdem bez homologacji.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SkoQ » 27/7/2015, 17:18

Choćbyś tego GSRa zablokował na stałe to i tak nie możesz na tym jeździć. Chodzi Ci prawdopodobnie o coś na mapach wtrysków albo ciul wie. Ale GSR choćby był zablokowany do 5 koni mechanicznych to i tak nie może nim jeździć osoba z kategorią A2. I wiem że Ci koledzy pewnie mówią różne rzeczy, ale przeczytaj ustawę, czym się możesz poruszać mając tą kategorię, bo napewno nie GSR'em 600 z 2006 roku.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2404
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Ajss » 27/7/2015, 17:38

Co do motocykli to wiem że Ścigacz miał artykuł, ale oni tam kilka na krzyż wypisali... bodajże 5-10?

Tutaj masz listę motocykli która zostaję w miarę regularnie uzupełniana.

http://www.dft.gov.uk/motorcycle-test-vehicle-list/

http://a2bikes.co.uk/browse

A takie blokady o który piszesz są nielegalne i można je zakupić od nieoficjalnych sprzedawców/handlarzy...
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38

Postprzez Pajak22 » 27/7/2015, 18:11

Ja rozumiem wasze poruszenie, i tak dalej ale pytałem tylko o nazwę konkretnej blokady na przycisk. Może niektóre są i nie legalne ale mimo wszystko chciałbym założyć. O tej blokadzie nie dowiedziałem się od kolegów którzy mogliby mnie podpuścić a od instruktora jazdy który kiedyś się z tym spotkał i oznajmił że coś takiego istnieje. Ale wracając do tematu , nie piszcie czy to jest legalne czy nie, czy jest to fałszerstwo dokumentów czy danie komuś w łapę , takie rzeczy są oczywiste dla każdego i nie na temat. Rozumiem też że chcecie mnie ostrzec , spoko ale chciałbym się konkretnie dowiedzieć jak nazywa się ta blokada.

a co do GSRki , już się oczytałem na ten temat w sumie to cały czas coś przeglądam i jest możliwa do zblokowania tak aby można było jeździć na A2 bo nie wliczają masy motocykla tylko moc w km oraz wartość ciągu , na tej stronce którą podał Ajss , można zobaczyć motocykle które można przerobić na 47km czy też 35kw i jest tam GSRka właśnie taka jaką sobie upodobałem. Standardowo ma 88km , Restrictor recuired czyli własnie ta blokada. Z resztą w przypadku zatrzymania mnie przez patrol, nie są w stanie stwierdzić czy motocykl spełnia wymagania na kat. A2 , gdyż kierują na stację diagnostyczną. Podejrzewam że dostałbym świstek zamiast dowodu rejestracyjnego , że mam wykonać ponownie przegląd w terminie 7 dni. Ale gdyby tak się stało to było by po makale bo na stacji sobie wszystko załatwię. Kiedyś miałem taki przypadek z samochodem, jechałem na neonach pod autem , i właśnie tak było dostałem kwitek że mam zrobić przegląd jeszcze raz. Tego samego dnia pojechałem , wstąpiłem po 0.7kę dwa dni potem miałem dowód z powrotem a na neonkach smigam dalej :)

https://www.youtube.com/watch?v=YjLMOy5t52k (otwórz link)[/url]
Pajak22
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/7/2015, 10:17
Lokalizacja: Łuków LLU

Postprzez Fugu » 27/7/2015, 19:37

Ten typ blokady zaklada sie w skuterach z silnikiem dwutaktowych, zamiast wylacznika czesto mozesz stosowac n.p. sterowanie klamka hamulca - po odpaleniu musisz wbic przy pomocy hamulca "kod" ktore deaktywuje limiter.

Wyglada to mniej wiecej tak:
http://www.ebay.de/itm/BREMSHEBELCODE-D ... 1217057775

Zasada dzialania jest prosta - ustawiasz maksymalne obroty, tym samym maksymalna moc.

W motocyklach czterotaktowych stosuje sie blokady, ktorych nie da sie w ten prosty sposob usunac. Wynika to z paru rzeczy, m.i. z tego ze sterowanie silnikiem czterotaktowym jest ciut bardziej skomplikowane niz dwutaktem.

Mimo wszystko: Policja w trakcie kontroli sprawdza tylko papiery, jak zrobisz wypadek i bedzie podejrzenie ze jechales bez homologacji, to eksperci zadbaja zeby dobrac ci sie do czterech liter. rownie dobrze mozesz zalozyc blokade, zarejestrowac moto, wydlubac blokade - konsekwencje beda dokladnie takie same.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Pajak22 » 27/7/2015, 20:54

Fugu napisał(a):Ten typ blokady zaklada sie w skuterach z silnikiem dwutaktowych, zamiast wylacznika czesto mozesz stosowac n.p. sterowanie klamka hamulca - po odpaleniu musisz wbic przy pomocy hamulca "kod" ktore deaktywuje limiter.

Wyglada to mniej wiecej tak:
http://www.ebay.de/itm/BREMSHEBELCODE-D ... 1217057775

Zasada dzialania jest prosta - ustawiasz maksymalne obroty, tym samym maksymalna moc.

W motocyklach czterotaktowych stosuje sie blokady, ktorych nie da sie w ten prosty sposob usunac. Wynika to z paru rzeczy, m.i. z tego ze sterowanie silnikiem czterotaktowym jest ciut bardziej skomplikowane niz dwutaktem.

Mimo wszystko: Policja w trakcie kontroli sprawdza tylko papiery, jak zrobisz wypadek i bedzie podejrzenie ze jechales bez homologacji, to eksperci zadbaja zeby dobrac ci sie do czterech liter. rownie dobrze mozesz zalozyc blokade, zarejestrowac moto, wydlubac blokade - konsekwencje beda dokladnie takie same.




Dzięki :) o to mi właśnie chodziło , wreszcie ktoś kto rozumie temat
Pajak22
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/7/2015, 10:17
Lokalizacja: Łuków LLU



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr