Zobacz wątek - GSXR 600 K5 - kod -C29 STPS problem

Reklama

NAS Analytics TAG

GSXR 600 K5 - kod -C29 STPS problem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSXR 600 K5 - kod -C29 STPS problem

Postprzez sieja » 25/7/2015, 19:39

Witam,

Problem mi sie zaczal krotko po zmianie tlumnika ze sportowego na standardowy (chociaz pewnie nie ma to wiekszego znaczenia).

Pierwsze obiawy problemu... specyficzny dzwiek przy sprawdzaniu czujnikow (po przekreceniu kluczyka) tak jakby cos sie blokowalo.

Spadek mocy i brak totalny mocy po 7tys RPM

Jako ze zobaczylem czerwona lampke i kod FI zalaczylem dealer mode
ktory pokazal mi -C29 czyli "Secondary Throttle Position Sensor".

zlokalizowalem sensor odkrecilem poruszalem nim a nawet go wyjalem, caly czas kod pokazywal "-"
co oznacza w teorii ze poprawnie jest sensor ustawiony co nie moze byc prawda bo sensora nie bylo
nawet kiedy odlacze kable od czujnika pokazuje caly czas to samo -C29

Nastepnie co zrobilem to odkrecilem box od filtra powietrza zeby zobaczyc przepustnice jak pracuja.


Przy podlaczonym sensorze przepustnice po przekreceniu kluczyka tylko lekko drżały ale sie nie przekrecily.
Po odlaczeniu sensora przepustnice sie otworzyly (lecz nie do konca jakies 3/4).
Odpalilem motor i wydaje mi sie ze przepustnice powinny sie otwierac przy dodaniu gazu
a one sa caly czas zamkniete bez znaczenia czy sensor jest podpiety czy odpiety.

Moje pytanie... patrzac na kod -C29 wydaje mi sie ze sensor jest walniety ale czy to jest napewno sensor? nie chce na darmo kupowac i zmieniac sensora kiedy problem moze lezec gdzies indziej :/

Ktos pomoze? ktos doradzi?

P.S.

Kilka filmikow dla zobrazowania

https://youtube.com/watch?v=jQf6ssqecY4 (otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=SuTKRLXvEI4 (otwórz link)

https://youtube.com/watch?v=kjmCaGzwEqs (otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=X1z6_PxEESI (otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=av3c0OXwp84 (otwórz link)
Ostatnio edytowano 26/7/2015, 06:12 przez sieja, łącznie edytowano 2 razy
sieja
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/7/2015, 21:11
Lokalizacja: Londyn


Postprzez sieja » 26/7/2015, 04:31

Troszkę aktualizacji

Jedno jest pewne sensor coś boli

Wybaczcie ale inaczej nie mogłem wstawić zdjęcia ze względu na rozmiar
A na tablecie cieżko mi zdjęcie wychudzić

http://p-w.co/scigacz/stps.jpg (otwórz link)

Postanowiłem rozebrać sensor kosztem jego kompletnego poświecenia (albo sie uda naprawić albo najprawdopodobniej i tak nie działa)

Na zdjęciu widać blaszkę (1)
Jest ona połączona z pinem (4)
Pin (2) i (3) wogole sie nie stykały

Jako ze robiło sie ciemno i czas mnie naglil
Na szybkiego włożyłem zwinięty papier tak zeby wszystkie piny (2)(3)(4) dotykały blaszki

Efekt? Po założeniu sensora silniczek troszkę bardziej wariuje dłużej trwa ten dziwny dźwięk
Jednak kiedy od strony gniazda pociagnalem lekko sensor wszystko zaczęło grać (przynajmniej nie ma juz błędu a motor dostał kopa)

Będę próbował górny plastik zastąpić pleksa tak by zostawić odsłonięta ta blaszkę i próbować jak to powinno być ustawione tj. Który pin ma dotykać blaszki bo wydaje mi sie ze to w tym tkwi cały problem

Poza tym wielkiej filozofii tam nie ma, 2 blaszki ktore dotykają tasmy i w zależności w którym one są miejscu sensor odczytuje rezystancje

Może komuś przyda sie taka wiedza :)
sieja
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/7/2015, 21:11
Lokalizacja: Londyn

Postprzez sieja » 26/7/2015, 19:58

Przychodze z dobrymi wiesciami :)
Sensor udalo sie przywrocic do zycia

https://www.youtube.com/watch?v=5oCD9eO7ehw (otwórz link)

https://www.youtube.com/watch?v=ejZGwLwnbpc (otwórz link)

na jednym z filmikow on troszke wariuje ale to dlatego ze nie ma pokrywy ktora dociska sprezyne(po docisnieciu jej palcem sensor wraca na pozycje (maksymalnie do lewej kiedy silnij jest cieply)

Ok co bylo nie tak?
doszukiwalem sie niewiadomo czego a blaszki ktore dotykaja tasmy musialy dobrze nie stykac
wystarczylo penseta delikatnie je wygiac aby poprawic kontakt i sensor momentalnie zaczal wspolpracowac :)

bede mial jutro chwilke to zobcze czy mam jakies zdjecia z tymi blaszkami zeby zobrazowac problem

Pozdrawiam :)
sieja
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/7/2015, 21:11
Lokalizacja: Londyn

Postprzez sieja » 27/7/2015, 16:50

A oto kilka obiecanych zdjec
na jednym z nich widac wykrzywiona blaszke
ona najprawdopodobnie wygiela sie przy wkladaniu tego bebenka co nie zmienia faktu ze na poczatku tez musiala nie stykac bo po lekkim jej wygieciu wszystko dziala jak nalezy
Załączniki
DSC_3370.jpg
DSC_3370.jpg (80.34 KiB) Przeglądane 801 razy
DSC_3383.jpg
DSC_3383.jpg (68.49 KiB) Przeglądane 801 razy
DSC_3385.jpg
DSC_3385.jpg (48.52 KiB) Przeglądane 801 razy
DSC_3385-0.jpg
DSC_3385-0.jpg (78.51 KiB) Przeglądane 801 razy
sieja
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/7/2015, 21:11
Lokalizacja: Londyn



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr