Zobacz wątek - Pierwszy motocykl do 10000/15000 zł ER6f vs XJ6f

Pierwszy motocykl do 10000/15000 zł ER6f vs XJ6f

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl do 10000/15000 zł ER6f vs XJ6f

Postprzez A7 x » 19/7/2015, 15:44

Cześć,
planuję zakup pierwszego motocykla.
Troszeczkę już poczytałem i bardzo podoba mi się Kawasaki ER6f.
Czy jest to dobry wybór na początek ?

Doświadczenie: minimalne- tyle, co na prawku uda się zdobyć.
Wiek: 25
Waga: 63 kg
Wzrost 172 cm
Moto mam zamiar używać w mieście, na trasie, trochę turystyki, jazda z plecaczkiem pewnie też się zdarzy, ale będą to raczej wyjątkowe okazje, wypady ze znajomymi.
Główne przeznaczenie to miasto+trasa.
Co do gotówki, to maksymalnie 15k, ideałem byłoby 10-12 tys, na ciuchy liczę w granicach 2-3 tys.

Tak, jak wspomniałem ER6f. Nakedy mnie odstraszają, nie podobają mi się motocykle tego typu, dlatego typuję F-kę.
Wiem, że być może na początek dobrze byłoby pomyśleć nad jakąś 250, ale nie chciałbym za 2 lata zmieniać motocykla.
Będę wdzięczny za ewentualne sugestie, czy porady.

No i przy okazji, jeżeli mój wybór jest słuszny- na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu ?

Pozdrawiam, Tomasz
Ostatnio edytowano 27/9/2015, 14:55 przez A7 x, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW


Postprzez Glenroy » 19/7/2015, 17:01

ER6F bardzo fajny sprzęt na początek, z tym 250 bym nie przesadzał, ale bardzo chwali się, że masz takie podejście do tematu :).

Możesz sobie jeszcze zerknąć na takie sprzęty jak yamaha XJ6F, albo DiversionF, Hondę CBF600S, Suzuki GSF650S, Suzuki SV650.

Na co zwracać uwagę? W zasadzie na każdy szczegół, trzeba być trochę jak detektyw :), widzisz obtarte lusterko, już masz powody, żeby węszyć dalej, najlepiej zabrać ze sobą kogoś, kto ma kontakt z motocyklami i wie jak co powinno działać, w warsztatach mają teraz przestój, wiele z nich oferuje pomoc przy zakupie motocykla, za przysłowiową flaszkę, możesz tak zacząć, szukaj motocykli bezpośrednio od użytkowników, komisy zostaw jako ostateczność, zerknij na fora dotyczące danego modelu motocykla, często trafia się coś do sprzedaży, a takie forum to skarbnica wiedzy o danym egzemplarzu, jeżeli znajdziesz coś ciekawego, to zakładaj temat w ocenach ofert sprzedaży, jeżeli ktoś z użytkowników będzie blisko, może poświęci chwilę i podskoczy wstępnie oglądnąć maszynę :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez andy7 » 19/7/2015, 17:16

Bralbym XJ6 F lata swietlne przed ER6 ...

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez A7 x » 19/7/2015, 17:30

Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź :D
Co do podejścia- jestem kierowcą kat B od 7 lat, teraz stwierdziłem, że przyszedł czas na motocykl.
Zdecydowałem się na te 70-kilka koni, bo myślę, że rozsądku mi nie brakuje(taaaak, każdy tak uważa...), ale wiadomo jak to czasami bywa, szczególnie na początku z nieobeznanym sprzętem i przysłowiowym "odejściem" :D

Z zaproponowanych bardzo spodobała mi się yamaha XJ6F.
Zapomniałem dodać, że bardzo nie lubię tłumików z boku... nie wiem dlaczego, ale podobają mi się motocykle z tłumikami pod siedzeniem, albo w takiej konfiguracji, jak ma ER6, czyli od spodu.

Docelowo marzył mi się Fazer 600'ka, ale to już 98 koni, no i przede wszystkim do ER'a zachęciło mnie to, że jest niższy- będę się pewnie stopami opierał, co przy fazerze sprawia już problem.

Masz rację, przed zakupem na pewno będę prosił kogoś, kto jest bardziej obeznany, a i temat na forum z pewnością wrzucę :)
Dziękuję Ci raz jeszcze za wszystkie rady.


@andy7
A mógłbyś troszeczkę rozwinąć na czym polegają głównie te różnice ?
Słyszałem, że w ER6 plastiki szału nie robią- prawda to ?
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez andy7 » 19/7/2015, 18:00

Zupelnie inaczej sie prowadzi.

Jego masa jest inaczej rozlozone i w pewnych przypadkach ( m/i hamowanie awaryjne ) przednie Kolo zachowuje sie troche dziwnie okreslil bym to jako " jest lekkie "

Przejedz sie jednym i drugim i sprawdz co lepiej Ci lezy.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez A7 x » 19/7/2015, 19:19

Myślałem, że bardziej Ci chodzi o jakieś kwestie materiałów, jakości :D
Będę miał na oku te dwa motocykle w takim razie i przetestuję, jak nadarzy się okazja.
Do zakupu jeszcze troszeczkę czasu, w tym sezonie niestety się nie wyrobię, więc mam duuużo czasu na dokonanie wyboru :)

Panowie i Panie,
czy ktoś może coś więcej podpowiedzieć na temat wyboru pomiędzy XJ6 a ER6 ? Interesują mnie wyłącznie wersje "F".
Czytam już długi czas o tych dwóch motocyklach i sam już nie wiem co będzie lepszym wyborem.
No i dwa cylindry vs cztery cylindry- jak to wygląda ze strony usterek ?
Dopiero w przyszłym sezonie planuję zakup i ewentualne przymiarki (z tym jest trochę problem), dlatego nie mam porównania co do ergonomii.
Zauważyłem, że ciężko o XJ6 F, zazwyczaj są S'ki, natomiast ER6F jest o wiele więcej.

nie piszemy posta pod postem, użyj edycji, zrobiłem to za Ciebie.

lagiboy
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez lagiboy » 27/9/2015, 15:23

różnica między r2 a r4 jest w oddawaniu mocy. R2 robi to o wiele mocniej na dole, na górze zaczyna puchnąć, R4 z kolei muli w dolnym zakresie obrotów, za to ciągnie w wysokich pratiach obrotomierza. R2 zdecydowanie mocniej przyspiesza od dołu niż tej samej klasy R4. do miasta lepiej brać r2, na długie przeloty R4. kultura pracy wypada korzystniej w silnikach r4, r2 są bardziej narowiste, mają mocniejsze hamowanie silnikiem i wibrują co nie każdemu się podoba.
z Yamahy szukasz XJ6N wersja golas, XJ6 Diversion z półowiewką, XJ6 Diversion F z pełnymi owiewkami, także bocznymi. Do miasta proponuję XJ6 Diversion.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez A7 x » 27/9/2015, 17:41

@lagiboy- dzięki za edytę.

Z Yamahy szukam wyłącznie XJ6 Diversion wersję F, czyli z pełnymi owiewkami.
S-ka mi się tak średnio podoba, przypomina nieco fazera.
Co do jazdy, to zapewne miasto, trochę trasy i weekendowe latanie ze znajomymi, więc te owiewki mi się przydadzą.
A mam porównanie do naked'a XJ6, to mocno jednak w trasie dmuchało (oczywiście dmuchać będzie zawsze, ale im mniej, tym lepiej).

Dziękuję za wyjaśnienie odnośnie cylindrów- potwierdzają to również artykuły, które miałem okazję czytać, wiele tam pisano, że Kawa (R2) jest trochę bardziej dynamiczna od XJ6, jednak mi to aż tak dużej różnicy nie robi, a jednak jeżeli ma mi coś wibrować dodatkowo, to chyba R4 wydaje się lepszą alternatywą.

Czy jeszcze są jakieś niuanse odnośnie tych dwóch motocykli o których warto wiedzieć ?
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez lagiboy » 27/9/2015, 19:57

XJ6 ma szerszą kierownicę od Er-6, Er-6 to typowy mieszczuch, mocno ciągnie od samego dołu, daje dużo frajdy z jazdy, jest lżejszy od XJ6. Yamaha jest bardziej uniwersalna i egzemplarze z drugiej ręki będą mniej "pałowane" bo motocykl nie jest zbyt popularny wśród młodzieży. Dużo miejsca na kanapie znajdziesz w XJ6, pozycja odprężona, będziesz mógł dużo czasu spędzić w siodle bez narzekania. Mocą nie porywa ale to słowa ludzi którzy już jeździli sportami, jest jej pod dostatkiem i wystarczy żeby stracić prawko. Obsługa sprowadza się praktycznie do pilnowania przeglądów technicznych i serwisu. Wad jako takich nie ma. Myślę, że będziesz zadowolony, ewentualnie zamontujesz sobie deflektor lub wyższą turystyczną szybę z deflektorem i wiatr przestanie istnieć w czasie jazdy. Dobry wybór.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez A7 x » 28/9/2015, 06:06

Dziękuję Ci bardzo za opinię.
Dokładnie, dla mnie póki co mocy jest aż nadto, zapewne długo tego motocykla w pełni nie wykorzystam.
Trochę poszukam XJ6 w wersji z pełnymi owiewkami, w dobrym stanie, bo nie jest ich za dużo, ale tym będę martwił się w przyszłym sezonie :)
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez hubercik90 » 28/9/2015, 07:02

W przyszłym sezonie będę planował sprzedawać swój sprzęt, jeśli będzie dostępny dam znać :)
Yamaha XJ6
Avatar użytkownika
hubercik90
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7/4/2014, 20:05
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez A7 x » 28/9/2015, 09:09

Jeżeli jest w dobrym stanie, to chętnie rozpatrzę propozycję.
Ale to, jak napisaliśmy- w przyszłym sezonie o mnie pamiętaj po prostu :)
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez hubercik90 » 28/9/2015, 09:59

Spoko, myślę że i tak będę wrzucał ogłoszenie na forum :) Tutaj masz fotę (obecnie ma jeszcze zamontowane krótkie niebieskie klamki)
Obrazek
Yamaha XJ6
Avatar użytkownika
hubercik90
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7/4/2014, 20:05
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez A7 x » 28/9/2015, 11:13

Wygląda świetnie, gratuluję fajnego sprzętu :)
Opisz proszę czym się kierowałeś przy wyborze właśnie tego sprzętu, może masz jakieś porównanie z innymi moto, które na pewno przed zakupem sprawdzałeś ?
Jak długo użytkujesz, może jakieś awarie się zdarzyły ?

Te naklejki... to jest wersja amerykańska ?
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez hubercik90 » 28/9/2015, 12:41

Ze względu na to że bylem świeżo po kursie i miałem już styczność z xj'ta na której przyjemnie mi się jeździło, zdecydowałem się na to moto, jedynie chciałem mieć trochę lepsza ochronę przed wiatrem dlatego zdecydowałem się na wersję z owiewkami. Przymierzalem się też do fazera, ktora pozycja wygrywa z xj'ta ale nie moglem znaleźć nic ciekawego a akurat trafił się ten model. Z wad odpukac na razie oprócz wymiany akumulatora. Moto kupiłem początkiem tego sezonu.
Dokladnie, to jest wersja amerykańska zwana na tamtejszym rynku FZ6R.
Yamaha XJ6
Avatar użytkownika
hubercik90
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7/4/2014, 20:05
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez A7 x » 28/9/2015, 15:10

Też rozważałem fazera, ale jednak to nieco specyficzny sprzęt i w zasadzie 100-konny, więc dam sobie spokój, XJ-ą też się poruszam na prawku i jest bardzo przyjazna.
Swoją drogą szybko zamierzasz zmienić sprzęt :D Mam nadzieję, że mi wystarczy na dłużej XJ :)
Ok, wysłałem Ci jeszcze PW.


EDIT:
----------------------------------------

Panowie mam jeszcze pytanie odnośnie XJ-y...
Porównanie tego motocykla do FZ- ktoś się podejmie ?
Pytam, bo zniechęcają mnie do XJ-y przez wydech, który się nieźle nagrzewa.
Nie mam porównania niestety, ale faktycznie XJ'ka się się nieźle nagrzewała, co można było odczuć poniżej kolana (nie wiem jak to obrazowo wyjaśnić)...
Podobno to "wada" tego motocykla, która w FZ nie występuje.
Teraz znowu mam dylemat, bo nie wiem jak kwestia nagrzewania się i odczuwania tego wygląda w innych motocyklach.
Xj zdecydowanie bardziej mi się podoba od Fazera, czy warto w ogóle myśleć o Fazerze na pierwsze moto ?
Mam na myśli wersję S2.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr