silne wibracje silnika yamaha dt 125
Posty: 9
• Strona 1 z 1
silne wibracje silnika yamaha dt 125
Witam wszystkich miłośników jedno śladów
robiłem remont generalny mojej yamasze dt,
1- kupiłem nowy wał firmy TOP RACYNG
2- wymieniłem łożyska na wale i simeringi
3- zrobiłem szlif cylindra i założyłem tłok wosnera
Motor odpala bez problemu, chodzi równo ale gdy dam gazu
wpada w potężne wibracje podejrzewam że jak wkręcę na 10 tyś obrotów
to się coś pourywa
Wszystko składałem sam, przeciwwagę ustawiłem tak jak powinna być czyli
punkt do punktu na zębatkach
To nie jest mój pierwszy silnik który złożyłem a pamiętam że przy remontach :
wsk-125, wsk-175, mz-250 wały składałem sam na imadle (dawne czasy) i silnik mniał drgania ale nie aż tak wielkie jak w dt
Z góry dziękuję za każdą rade i pozdrawiam
robiłem remont generalny mojej yamasze dt,
1- kupiłem nowy wał firmy TOP RACYNG
2- wymieniłem łożyska na wale i simeringi
3- zrobiłem szlif cylindra i założyłem tłok wosnera
Motor odpala bez problemu, chodzi równo ale gdy dam gazu
wpada w potężne wibracje podejrzewam że jak wkręcę na 10 tyś obrotów
to się coś pourywa
Wszystko składałem sam, przeciwwagę ustawiłem tak jak powinna być czyli
punkt do punktu na zębatkach
To nie jest mój pierwszy silnik który złożyłem a pamiętam że przy remontach :
wsk-125, wsk-175, mz-250 wały składałem sam na imadle (dawne czasy) i silnik mniał drgania ale nie aż tak wielkie jak w dt
Z góry dziękuję za każdą rade i pozdrawiam
- krzychu8801fft
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/9/2012, 11:54
- Lokalizacja: Sławno
- krzychu8801fft
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/9/2012, 11:54
- Lokalizacja: Sławno
Nie sprawdzałem, założyłem że nowy wał musi być dobry
wsadziłem łożyska następnie wał, nałożyłem sylikon na kartery lekko postukałem kartery ładnie się spasowały skręciłem śrubami,
wsadziłem łożyska następnie wał, nałożyłem sylikon na kartery lekko postukałem kartery ładnie się spasowały skręciłem śrubami,
- krzychu8801fft
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/9/2012, 11:54
- Lokalizacja: Sławno
No i wszystko wskazuję na to że jednak nowy wał firmy TOP RACING nie jest odpowiednio wyważony
nie kupujcie nic z tej firmy to oszuści!
nie kupujcie nic z tej firmy to oszuści!
- krzychu8801fft
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/9/2012, 11:54
- Lokalizacja: Sławno
krzychu8801fft napisał(a):No i wszystko wskazuję na to że jednak nowy wał firmy TOP RACING nie jest odpowiednio wyważony
nie kupujcie nic z tej firmy to oszuści!
Możesz nieco rozwinąć, coś doczytałeś, słyszałeś? O co chodzi?
Tak czy inaczej jeśli obstawiasz faktycznie wał, to OK.
Ja jak latałem na DT, to w trakcie jej eksploatacji wymieniałem korbę w oryginalnym wale i było OK, tyle, że składałem to wszystko do kupy podgrzewając poszczególne elementy.
Najpierw łożyska do około 65*C i dosłownie wpłynęły na wał, następnie po ostygnięciu podgrzałem jedno gniazdo w karterze i wał z łożyskiem sam wskoczył, następnie silikon i grzanie gniazda w drugim karterze. Wszystko pięknie się zeszło bez ani jednego puknięcia młotkiem czy pobijakiem. Grzałem opalarką z regulacją temperatury.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Chodzi o to że sprzedają wadliwy towar a w przypadku tego wału to musiałem złożyć silnik wsadzić go do ramy wszystko po podłączać a później z powrotem rozbierać. Na szczęście wszystko robiłem sam i straciłem tylko dużo czasu i nerwów a gdybym dał do złożenia mechanikowi to byłbym w plecy spore pieniądze bo taka usługa kosztuje około 1000zł
Za twoją radą gdy już rozebrałem silnik i wyciągnąłem wał zawiozłem go do mechanika aby sprawdzić osiowość
i okazało się że wał ma osiowość dobrą ale gdy go zważyłem okazało się że jest za ciężki o 100 gram a to dużo
Ja składałem tak najpierw wsadziłem wał i łożyska do zamrażarki, następnie łożyska schłodzone do -30stopni bez problemu
wsadziłem je do karterów i wał tak samo
teraz szukam jakiegoś używanego wału a za ten nowy staram się odzyskać pieniądze
Za twoją radą gdy już rozebrałem silnik i wyciągnąłem wał zawiozłem go do mechanika aby sprawdzić osiowość
i okazało się że wał ma osiowość dobrą ale gdy go zważyłem okazało się że jest za ciężki o 100 gram a to dużo
Ja składałem tak najpierw wsadziłem wał i łożyska do zamrażarki, następnie łożyska schłodzone do -30stopni bez problemu
wsadziłem je do karterów i wał tak samo
teraz szukam jakiegoś używanego wału a za ten nowy staram się odzyskać pieniądze
- krzychu8801fft
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/9/2012, 11:54
- Lokalizacja: Sławno
OK. a w starym wale masz coś zniszczone?
Jeśli nie, to u pierwszego lepszego ślusarza przebijesz korbę i wał będzie jak nowy. Używkę zawsze kupisz z już lataną korbą, więc czy jest sens?
https://www.youtube.com/watch?v=N4LNdkPuwlo
W powyższym linku zobacz jak możesz sprawdzić wyważenie wału w domowych warunkach, ten obciążnik to oczywiście waga kompletnego tłoka. Zabierz do mechanika/ślusarza wał z tłokiem i niech Ci go wyważy, nie jest to jakiś specjalny problem wiertarka w łapy nawiercić przeciwwagi w odpowiednich miejscach i będzie malina.
Tak sobie jeszcze myślę, może TOP RACING zrobił wał do najcięższego tłoka jaki występuje w DT ( a uwierz mi tłoki są o różnych gramaturach ) i do tłoków pozostałych producentów niestety, ale trzeba go "odchudzić" na przeciwwagach.
Jeśli nie, to u pierwszego lepszego ślusarza przebijesz korbę i wał będzie jak nowy. Używkę zawsze kupisz z już lataną korbą, więc czy jest sens?
https://www.youtube.com/watch?v=N4LNdkPuwlo
W powyższym linku zobacz jak możesz sprawdzić wyważenie wału w domowych warunkach, ten obciążnik to oczywiście waga kompletnego tłoka. Zabierz do mechanika/ślusarza wał z tłokiem i niech Ci go wyważy, nie jest to jakiś specjalny problem wiertarka w łapy nawiercić przeciwwagi w odpowiednich miejscach i będzie malina.
Tak sobie jeszcze myślę, może TOP RACING zrobił wał do najcięższego tłoka jaki występuje w DT ( a uwierz mi tłoki są o różnych gramaturach ) i do tłoków pozostałych producentów niestety, ale trzeba go "odchudzić" na przeciwwagach.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości