jak działa tylnia pompa hamulcowa
Posty: 16
• Strona 1 z 1
jak działa tylnia pompa hamulcowa
Witam.
Chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy:) Miło dołączyć do jakże wspaniałej społeczności jaką są motocykliści. Doświadczenie z motorami mam nie za duze, ale mam nadzieje ze sie to zmeni
Także witam wszystkich gorąco i mam nadzieje ze będe mogł tutaj czuć się dobrze, jak i wy ze mną:)
Miałbym pytanko odnośnie tylnego hamulca. Nie mogę tego problemu rozwiązac juz 2 miesiąc. Szczerze mówiąc powoli mnie już trzaska, a zwłaszcza po dzisiejszym kiedy odebrałem nową pompe i nic...No ale od początku. Motorek kupilem w pazidzierniku, za duzo nie zaszalalem pogoda wyjazd itp. Wiadomo przyszłą zima więc sprzęt czekał do lata. Pech chciał, że w trakcie zimy jakas mysz ( pełn teog było ) przegryzłą tylni przewód hamulcowy.... Myślałem ze to będzie tylko formalnosc przelozenie węza, jednak tak nie było. Oczywiście z problemami udało się wymienic przewód zamontować. No i wiadomo w ukladzie wiecje powietrza niz plynu, więc dolewam do zbiorniczka. Pompa wyglada tak
Oczywiscie leje plyn naciskam na hamulec a tam plynu nie ubywa... Mysle mysle no i cos mi przyszlo do glowy odkrecilem ten uklad. No i co się okazało zauwazylem ze pompa dziala tak ze gdy nic nie naciska na tłok to pompa zaczyna pobierac płyn. Więc precodura standardowa
węzyk na odpwoietrzniku, naciskam na hamulec odkrecam węzyk leci plyn z powietrzem (pozniej plyn), zakrecam odpowietrznik. Puszczam hamulec (cisnienie w ukladzie spada), ale poniewaz pompka jest odkrecona to puszczam hamulec tak ze tlok otiwera zawod bezposrednio z zbiornikiem i w wyniku podcisnienia z zbiorniczka uprywa tak okolo 1cm wysoksci płynu. Elegancko mysle sobie ze to jest jakis tryb odpwoietrzania. Procedura robiona bardzo, plyn w ukladzie jest na tip top. Jescze kiedy indziej probowalem sprezarkom i tez mialem ten sam problem o ktorym zaraz napisze. Zapina pompe do motoru na 2 sruby, tak ze teraz niewazne jak bedzie ustawina dzwignia hamulca nie ma siły by układ pracował był połączony bezposrednio z zbiornikiem.Teraz problem
PROBLEM
Problem polega na tym ze gdy ukłąd był juz odpowietrzony tłok jest za daleko od tarczy i klocki są lozne. Mysle sobie teraz układ powinnien pracowac tak ze powinnen pobierac jakos plyn z zbiorniczka i go wtlaczac az do momentu klocek sie zatrzyma na tarczy. Tak sie niestety nie dzieje.Jak naciskam na hamulec tłoczek się rusza okolo 3-4mm, ale po puszceniu hamulca wraca. No i teraz pytanei jak to działa ? Zdjecie tłoka
. Domyslam się ze przy normlaniej pracy tłok ten powinnen jakos wpompowywac plyn z zbiorniczka do układu,az do momentu gdy klocki sie zacisna na tarczy. Dodam jescze ze zauwazylem dwie dziurki w zbiorniczku ( po stronie tloka są 2 jedna wieksza i druga mniejsza ale nie bylem w stanei tego uchwycic na zdjeciu )
Jeśli ktos by mi mogł wytlumaczyc jak to dziala. Dodam ze jak zdjolem klocek z zacisku, to tloczek chodzi tak ze idzie go wcisnac palcem z sila moze 2 razy większą jak przy otwieraniu zapalniczka browara
Pozdrawiam
Krzysztof
Chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy:) Miło dołączyć do jakże wspaniałej społeczności jaką są motocykliści. Doświadczenie z motorami mam nie za duze, ale mam nadzieje ze sie to zmeni

Miałbym pytanko odnośnie tylnego hamulca. Nie mogę tego problemu rozwiązac juz 2 miesiąc. Szczerze mówiąc powoli mnie już trzaska, a zwłaszcza po dzisiejszym kiedy odebrałem nową pompe i nic...No ale od początku. Motorek kupilem w pazidzierniku, za duzo nie zaszalalem pogoda wyjazd itp. Wiadomo przyszłą zima więc sprzęt czekał do lata. Pech chciał, że w trakcie zimy jakas mysz ( pełn teog było ) przegryzłą tylni przewód hamulcowy.... Myślałem ze to będzie tylko formalnosc przelozenie węza, jednak tak nie było. Oczywiście z problemami udało się wymienic przewód zamontować. No i wiadomo w ukladzie wiecje powietrza niz plynu, więc dolewam do zbiorniczka. Pompa wyglada tak
Oczywiscie leje plyn naciskam na hamulec a tam plynu nie ubywa... Mysle mysle no i cos mi przyszlo do glowy odkrecilem ten uklad. No i co się okazało zauwazylem ze pompa dziala tak ze gdy nic nie naciska na tłok to pompa zaczyna pobierac płyn. Więc precodura standardowa
węzyk na odpwoietrzniku, naciskam na hamulec odkrecam węzyk leci plyn z powietrzem (pozniej plyn), zakrecam odpowietrznik. Puszczam hamulec (cisnienie w ukladzie spada), ale poniewaz pompka jest odkrecona to puszczam hamulec tak ze tlok otiwera zawod bezposrednio z zbiornikiem i w wyniku podcisnienia z zbiorniczka uprywa tak okolo 1cm wysoksci płynu. Elegancko mysle sobie ze to jest jakis tryb odpwoietrzania. Procedura robiona bardzo, plyn w ukladzie jest na tip top. Jescze kiedy indziej probowalem sprezarkom i tez mialem ten sam problem o ktorym zaraz napisze. Zapina pompe do motoru na 2 sruby, tak ze teraz niewazne jak bedzie ustawina dzwignia hamulca nie ma siły by układ pracował był połączony bezposrednio z zbiornikiem.Teraz problem
PROBLEM
Problem polega na tym ze gdy ukłąd był juz odpowietrzony tłok jest za daleko od tarczy i klocki są lozne. Mysle sobie teraz układ powinnien pracowac tak ze powinnen pobierac jakos plyn z zbiorniczka i go wtlaczac az do momentu klocek sie zatrzyma na tarczy. Tak sie niestety nie dzieje.Jak naciskam na hamulec tłoczek się rusza okolo 3-4mm, ale po puszceniu hamulca wraca. No i teraz pytanei jak to działa ? Zdjecie tłoka


Jeśli ktos by mi mogł wytlumaczyc jak to dziala. Dodam ze jak zdjolem klocek z zacisku, to tloczek chodzi tak ze idzie go wcisnac palcem z sila moze 2 razy większą jak przy otwieraniu zapalniczka browara

Pozdrawiam
Krzysztof

- azyl14
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23
Znajdź w necie manuala do swojej maszyny, tam powinna być procedura opisana. Albo w necie jakieś tutoriale. Trzeba kupić zestaw naprawczy hamulca, rozebrać zacisk, wyczyścić go, zamontować nowe uszczelki, nasmarować prowadnice..
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
to jest mala maszynka csr 125 romet... Ja wiem.. Ale zasada działania pompy hamulcowje powinna być taka sama. Musi jakoś wtłaczać, jakoś pompować ten olej. Można jakoś roezbrać zacisk? W sensie wyciągnąć tłoczek?
Temat ma być nie tutaj przenoszę
senekkorzenna
Temat ma być nie tutaj przenoszę
senekkorzenna
- azyl14
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23
azyl14 napisał(a):dzieki za odpowiedz. Ale jak to nie kuam gdzie jest wąskie gardło? Nierozbieralny ukłąd czy co ?
A jak wygląda ten Twój zacisk, coś w tym stylu? http://mototrip.romet.pl/gfx/issz/_thum ... 51uX54.jpg
Tłoczek możesz po zdjęciu zacisku zdemontować, wdmuchując sprężone powietrze przez otwór na przewód hamulcowy. I powinieneś mieć uszczelki, które można wymienić, zacisk wyczyścić, tłoczek nasmarować płynem hamulcowym i wcisnąć z powrotem. Wspornik zacisku zdjąć, gumki można wymienić, jeśli są w złym stanie, prowadnice nasmarować smarem silikonowym.
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
dokladnie taki sam. Dzięki za odpowiedz:) Juz raz mi sie udało sprężarką wysunąć tłoczek tak ze sciskał mocno. klocki, wiec jak je zdejme moze sie uda go wyciagnac. No juz chyba nic innego mi nie zostanie
Dzisiaj po robicie biere siÄ™ do roboty:)

- azyl14
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23
senekkorzenna masz namylsi odpowietrznik odpowietrznik czy jakis odpowietrznik na gumkach przy tloczku zeby nie wracla. Btw... wydmuchalem tłoczek przeczyscilem i hamlec wkoncu zaczal pracowac
Co prawda mega słabo ale hamuje. Ogromny postęp i dzięki za pomoc. Jescze jakaś rada, żeby hamulec był w miare mocny :>?

- azyl14
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23
nie no odpowietrznik na zacisku to meczony. Mysle ze jescze dzisiaj go sproboje troche podopwoietrzyc juz jak to sie wszystko zaprzyjazni, moze jakis bomble wyjdzie. Poki co i tak jest rewelacja, bo mimo ze daleko do idełu to normalnie zacisk jest zacisniety.
- azyl14
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23
Re: jak działa tylnia pompa hamulcowa
Witam,
pozwoliłem sobie odkopać temat bo miałem identyczny przypadek i problem udało mi się rozwiązać. Podobnych tematów jest sporo ale mało kto zwraca uwagę na zasadę działania pompki hamulcowej. Bardzo dobra ilustracja jest na wikipedii: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Hydraulic_disc_brake_diagram.gif (otwórz link)
W mojej pompce załkowicie zatkał się kanalik oznaczony na ilustracji Fluid Inlet Port. W efekcie, rozebrany sprawny hamulec nie chciał się odpowietrzyć, nie pobierał płynu, mimo iż działał zanim się za niego zabrałem. Zatkanie było trudno usunąć, bo 'zarośnięty' kanalik był niemal niewidoczny. Dzięki szanownemu autorowi tego postu zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się dokładnie jak ta, i w zasadzie każda inna, pompka hamulcowa działa. Podpowiem, że dzięki 'Inlet Port' układ hamulcowy jest otwarty i wzrost objętości płynu w układzie (np. przez nagrzanie go) nie spowoduje zaciśnięcia hamulca. 'Compensating Port' zapewnia dostęp płynu w przestrzeń między uszczelniaczami. Dzięki temu, że uszczelniacz jest kierunkowy istnieje możliwość przedostania się płynu do układu w razie gdy przed tłoczkiem postanie podciśnienie (np. gwałtowne puszczenie pedału hamulca).
pozwoliłem sobie odkopać temat bo miałem identyczny przypadek i problem udało mi się rozwiązać. Podobnych tematów jest sporo ale mało kto zwraca uwagę na zasadę działania pompki hamulcowej. Bardzo dobra ilustracja jest na wikipedii: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Hydraulic_disc_brake_diagram.gif (otwórz link)
W mojej pompce załkowicie zatkał się kanalik oznaczony na ilustracji Fluid Inlet Port. W efekcie, rozebrany sprawny hamulec nie chciał się odpowietrzyć, nie pobierał płynu, mimo iż działał zanim się za niego zabrałem. Zatkanie było trudno usunąć, bo 'zarośnięty' kanalik był niemal niewidoczny. Dzięki szanownemu autorowi tego postu zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się dokładnie jak ta, i w zasadzie każda inna, pompka hamulcowa działa. Podpowiem, że dzięki 'Inlet Port' układ hamulcowy jest otwarty i wzrost objętości płynu w układzie (np. przez nagrzanie go) nie spowoduje zaciśnięcia hamulca. 'Compensating Port' zapewnia dostęp płynu w przestrzeń między uszczelniaczami. Dzięki temu, że uszczelniacz jest kierunkowy istnieje możliwość przedostania się płynu do układu w razie gdy przed tłoczkiem postanie podciśnienie (np. gwałtowne puszczenie pedału hamulca).
- fynymyn
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 4/6/2017, 19:30
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości