Zobacz wątek - Przesiadka na 2 kółka.
NAS Analytics TAG

Przesiadka na 2 kółka.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Przesiadka na 2 kółka.

Postprzez Treble » 12/7/2015, 21:32

Dobry.
Trza sie oderwać od czterech kółek, szukam zmiany, w robocie sie najeżdżę wiec pomyślałem o jakimś ,,plastiku,,.
Jestem totalnym laikiem w tej kwestii (w moim zyciu miałem tylko motoryne oraz mz 150 ).
Teraz myślę o pojemności 600cm cena do 5-7tys (wiem duzy przeskok - spokojnie )

Co byście polecili ?
Jak oglądam ogłoszenia to kawy sa bardzo tanie w porównaniem np. do hondy cbr (z czego wynika taka różnica ceny, kawy sa gorsze, mniej wytrzymałe ? ).

Jaki przebieg jak na motor jest optymalny/nie wysoki ?
Ile cóż takiego pali - rozumiem ze to zależy od techniki jazdy ale najniższe spalanie
i najwyższe.


PS: Jestem z woj. świętokrzyskiego, moze jest jakiś forumowicz który zna sie na rzeczy, miałby chwile w najbliższym czasie i pomógłby mi wybrać maszynę abym nie natknął sie na minę (oczywiście za cenny poświęcony czas sie odwdzięczę, rozumiem nie ma nic za darmo).
Treble
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12/7/2015, 21:24


Postprzez skidmarks » 12/7/2015, 21:49

Życie ci nie miłe?

To nie są motocykle dla kogos bez doswiadczenia. GS 500 na początek bedzie dobrym posunieciem. Spalanie 600 masz w granicach 6 litrów.

Koszty utrzymania średniej klasy motocykla masz porównywalne do Golfa 1.4 tak tłumacząc na "samochodowy"
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Treble » 12/7/2015, 21:55

mam swoje lata, nie jestem samobójca ale wiadomo nie ma co szaleć.
Tylko z drugiej strony wole pojezdzic z głową 600 pare czasu niz kupowac słabszy a nastepnie po pewnym okresie zmieniac na cos mocniejszego.

Na samochodach sie mniej wiecej znam i wiem które marki warto wybierać, a które trzeba omijać szerokim łukiem.
Jak jest w przypadku motocykli, to co przejrzałem na forum to największym zainteresowaniem cieszą sie hondy oraz yamahy następnie sa suzuki a na końcu kawy.

Taka hierarchia producentów jest mniej wiecej poprawna -- rozumiesz o co mi chodzi.
Treble
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12/7/2015, 21:24

Postprzez skidmarks » 12/7/2015, 22:09

Klasa Supersport czyli 600 wymaga umiejetnosci zdobytych na motocyklach współczesnych. MZ nie miała nic z motocyklem nowoczesnym z tamtych lat wspólnego. Ona była zacofana juz w dniu premiery. Wytwór demoludu. Nie ta geometria nie te osiagi nie te hamulce.


Chcesz uczyć się bezpiecznie na motocyklu na którym będziesz w pozycji "leżacej" . Zakręcał jak tankowiec i nie wiedział jak zahamować aby przed przeszkodą się zatrzymać, ominąć bezpiecznie. Nie wleciec na nią jadąc wczesniej dupą po asfalcie. Bo uslizg koła doprowadzi w mgnieniu oka do przewrotki. Są motocykle które maja miększe zawieszenie, brak jadowitych hamulców i moce rozsądne.

Z hierarchią jako tako trafiłeś. Wszystko zależy od modelu i generacji.

Ja gdybym myslał o sporcie klasy 600 to Honda by była dla mnie na samym końcu mimo achów i ochów na jej temat. Tyle że ja to ja i mam inne priorytety.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez lagiboy » 12/7/2015, 23:50

a ja bym Ci polecił SV650 na gaźnikach. wygląda jak plastik, siedzi się dużo wygodniej niż na szlifierkach, dobrze się prowadzi i ma dobre hamulce, mocy pod dostatkiem. Kawa w przeszłości cierpiała na dość poważne usterki silnika.
i tak prędzej niż później zmienisz moto bo pierwszy Ci się znudzi a ciekawość innych maszyn jest dość inspirująca do zmiany. mniej więcej 3-5 jest tym na dłużej.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez SkoQ » 13/7/2015, 06:21

Mój podpis mówi wszystko w tej kwestii... setny temat kogoś kto myśli, że 600 jest dobra na początek. Nie jest.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez SlowMotion » 13/7/2015, 07:05

Nie zapomnij o ubezpieczeniu na życie.
Są lepsze metody na walkę z kryzysem wieku średniego albo potrzebą zaliczenia jakiejś licealistki niż kupowanie supersporta którego skasujesz w kilka miesięcy. Abstrahując od tego, że za 5-7tyś to kupisz coś klasy naked 500 (co będzie przy okazji dużo lepszym pomysłem) a nie motocykl sportowy, chyba że spawana rama i krzywe zawieszenie Ci nie straszne, bo zdajesz sobie sprawę, że przy takich umiejętnościach nie zdążysz zauważyć różnicy.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez leff » 13/7/2015, 10:29

Panowie .... 5-7 tys i sportowa 600?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Movi » 13/7/2015, 10:33

W zajebistym stanie będzie 8)
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez lagiboy » 14/7/2015, 22:35

do nauki...

mechaniki
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez bachu12 » 14/7/2015, 23:14

Już bez przesady. Nie będzie to może motocykl stricte sportowy, ale po ile chodzą starsze CBRy, ZZR czy Thundercat?
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Treble » 15/7/2015, 22:33

Sory za teraz dopiero odpisuje ale nie dałem rady wcześniej.
Zainteresowanie tematem, przyznam nie spodziewałem się az tak wielkiego.

Kryzys wieku średniego -- daleko mi do tego :D

Zdaje sobie sprawę, ze jeśli bede sam wybierał to trafie na bombe z opóźnionym zapłonem.
Bede chciał poszukac osoby, która zna sie na rzeczy.

SV650 co polecił lagiboy chyba na tego sie zdecyduje jak na poczatek.

Dzięki za pomoc, czego życzy sie motocyklistom ? -- szerokiej drogi ?


PS: Na koniec mam tylko jedno pytanie: przebieg 30 000 tys. na motor to juz trzeba sie liczyc z remontem silnika -- zgadza sie ?
Treble
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12/7/2015, 21:24

Postprzez SlowMotion » 16/7/2015, 07:20

Treble napisał(a):PS: Na koniec mam tylko jedno pytanie: przebieg 30 000 tys. na motor to juz trzeba sie liczyc z remontem silnika -- zgadza sie ?

Nie sądzę żebyś znalazł motocykl który ma przejechane 30 milionów.
A tak na poważnie to ja w mojej ninjy z 2010 mam ponad 30tys i do remontu jeszcze daleko. Za to w +/- 15 letnim motocyklu z przebiegiem "30 tys" jest opcja że wsadzony jest już 3 silnik a w jakim stanie to ciężko stwierdzić.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez skidmarks » 16/7/2015, 09:24

30 tys przebiegu to nie jest źle.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez qubus333 » 16/7/2015, 12:21

30tyś - 15-sto letni sprzęt... Czyli przebiegi ok 2tyś rocznie.
Zakładając, że sezon trwa 6 m-cy (a trwa przecież dłużej) to średnio 333km na miesiąc. Czyli 'pi razy oko' raz w tygodniu latasz ok 80km :|
80km to w piątek wieczorem po mieście zrobisz. I zajmie Ci to godzinę.

Owszem - są takie egzemplarze z takimi przebiegami ale nie co drugi motocykl! :|
Jeszcze jestem w stanie w to uwierzyć jak podjedziesz do sprzedawcy który ma ten motocykl od nowości a facet to albo 50latek z 3 dzieci na głowie i domem z dużym ogrodem (w którym trzeba co tydzień kosić trawę) albo korporacyjny leming pracujący po 14h na dobę, którzy odpalają motocykl raz w miesiącu ale nie motocykl od handlarza!

A przebiegi powyżej 50tys (o ile są realne) w motocyklach w których wszystko jest robione jak należy nie są niczym nadzwyczajnym i nie powinny być powodem do zmartwienia.
Ale w końcu żyjemy w kraju Januszy więc wszyscy patrzą nie na stan motocykla ale na licznik :|
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Postprzez bachu12 » 17/7/2015, 00:12

Treble napisał(a):Dzięki za pomoc, czego życzy sie motocyklistom ? -- szerokiej drogi ?


Jak najbardziej poprawne pozdrowienie ;).

W temacie przebiegu. Moim moto zrobiłem dzisiaj prawie 400km, co dobiło stan licznika do wartości ~83700km. Prawdopodobnie jest to prawdziwy przebieg tej maszyny. Chodzi normalnie, oleju nie bierze, spalanie w normie. Myślę, że spokojnie zrobi jeszcze z 200k km. Z resztą widziałem na własne oczy sztukę z przebiegiem ponad 200k km.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez oflex » 17/7/2015, 19:44

Suzuki 600 s czyli bandit na dwóch soczewkach z krótkim zadupkiem lepiej wygląda jak te nowsze moja skromna opinia, olejak ale trwał jednostka. Za 7-8tyś trafisz jeszcze w dobrym stanie. Co do hierarchii to chyba tylko u nas bo w innych krajach Kawasaki ma się zdecydowanie lepiej wystarczy popatrzeć co jest na drogach.
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kaai » 17/7/2015, 21:04

ja mam 53k w swoim gixerze z koncowki 2006 i chodzi lepiej niz nie jeden 15k km z allegro.

6/100 sportowa 600? to chyba jak ktos kupil na pierwsze moto :D
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr