FAZER 600 a dławienie na A2
Posty: 7
• Strona 1 z 1
FAZER 600 a dławienie na A2
Witam!
Jestem zainteresowany kupnem Fazerka z 2004/2005 roku. Problem polega na tym, że jestem posiadaczem prawa jazdy kat. A2. Jak zapewne wszystkim wiadomo to prawko pozwala na jazde motocyklem nie przekraczającym 35kW. Jak się już dowiadywałem w serwisie istnieje możliwość zdławienia motocykla, którym można poruszać się na kat. A2 tylko pod warunkiem, że jego moc wpisana w dowodzie nie przekracza 70kW. W czym problem? A no właśnie w tym, że Fazer ma w dowodzie 72kW. Rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuje się zakładaniem blokad i mówił mi, że on może zdławić motocykl nawet na 10kW jak będę chciał, tylko że prawnie może zmniejszyć moc o 50%. W rezultacie uzyskam moc równą 36kW... Całe sedno tkwi w opinii rzeczoznawcy, a mianowicie na tym, czy zatwierdzi takie dokumenty. Wielu na pewno napisałoby, żeby zdławić na te 36kW (moc przekraczająca dopuszczalną o 1,5KM) i się nie przejmować, jednakże w dokumentach wystawianych przez serwis jest wyraźnie napisane, że zostaje wprowadzona zmiana w celu poruszania się tym pojazdem na kat. A2.
Od razu zaznaczam, że decyzja czy blokować czy nie jest już podjęta i nie podlega zmianie. Prosiłbym o poradę co z tym fantem zrobić. Może ktoś już się spotkał z taką sytuacją? Wiem, że ludzie blokują chociażby GSXR 600 i mimo że jest to nie do końca zgodne z przepisami udaje im się zarejestrować maszyny na A2 i z tego co wiem to wiążąca wydaje się być opinia rzeczoznawcy. Co o tym myślicie?
Jestem zainteresowany kupnem Fazerka z 2004/2005 roku. Problem polega na tym, że jestem posiadaczem prawa jazdy kat. A2. Jak zapewne wszystkim wiadomo to prawko pozwala na jazde motocyklem nie przekraczającym 35kW. Jak się już dowiadywałem w serwisie istnieje możliwość zdławienia motocykla, którym można poruszać się na kat. A2 tylko pod warunkiem, że jego moc wpisana w dowodzie nie przekracza 70kW. W czym problem? A no właśnie w tym, że Fazer ma w dowodzie 72kW. Rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuje się zakładaniem blokad i mówił mi, że on może zdławić motocykl nawet na 10kW jak będę chciał, tylko że prawnie może zmniejszyć moc o 50%. W rezultacie uzyskam moc równą 36kW... Całe sedno tkwi w opinii rzeczoznawcy, a mianowicie na tym, czy zatwierdzi takie dokumenty. Wielu na pewno napisałoby, żeby zdławić na te 36kW (moc przekraczająca dopuszczalną o 1,5KM) i się nie przejmować, jednakże w dokumentach wystawianych przez serwis jest wyraźnie napisane, że zostaje wprowadzona zmiana w celu poruszania się tym pojazdem na kat. A2.
Od razu zaznaczam, że decyzja czy blokować czy nie jest już podjęta i nie podlega zmianie. Prosiłbym o poradę co z tym fantem zrobić. Może ktoś już się spotkał z taką sytuacją? Wiem, że ludzie blokują chociażby GSXR 600 i mimo że jest to nie do końca zgodne z przepisami udaje im się zarejestrować maszyny na A2 i z tego co wiem to wiążąca wydaje się być opinia rzeczoznawcy. Co o tym myślicie?
- rafcio8
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 8/7/2015, 14:21
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytat:
A2: motocykle, moc < 35 kW przy stosunku mocy do masy < 0,2 kW/kg i niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla
Fugu: ,,Czyli - motocykl moze miec przed zdlawieniem maksymalnie 2x tyle mocy co po zdlawieniu.
Przyklad: Motocykl dlawiony do 25 kW moze miec maksymalnie 50 kW przed zdlawniem, nie 70 kW jak sugerujesz.''
Jak dla mnie będzie jazda bez uprawnień.
A2: motocykle, moc < 35 kW przy stosunku mocy do masy < 0,2 kW/kg i niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla
Fugu: ,,Czyli - motocykl moze miec przed zdlawieniem maksymalnie 2x tyle mocy co po zdlawieniu.
Przyklad: Motocykl dlawiony do 25 kW moze miec maksymalnie 50 kW przed zdlawniem, nie 70 kW jak sugerujesz.''
Jak dla mnie będzie jazda bez uprawnień.
-
amblypyq - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/4/2014, 17:37
Sprawdz dokladnie skad pochodzi motocykl - n.p. te z DE maja 70 kW w papierach.
Istnieje roznica miedzy sprzetem sprzedawanym do Anglii i do Europy - wynika to z definicji - w Europie mierzy sie moc, ktora silnik oddaje na skrzynie biegow, w anglii moc silnika (nie odejmuje sie agregatow). To spokojnie moze dac roznice 2..3 kW. Dodatkowo przy przeliczenaniu mocy z systemu imperialnego na metryczny tez moga powstac male roznice.
Jesli w papierach bylo 72kW, to masz jazde bez uprawnien.
Istnieje roznica miedzy sprzetem sprzedawanym do Anglii i do Europy - wynika to z definicji - w Europie mierzy sie moc, ktora silnik oddaje na skrzynie biegow, w anglii moc silnika (nie odejmuje sie agregatow). To spokojnie moze dac roznice 2..3 kW. Dodatkowo przy przeliczenaniu mocy z systemu imperialnego na metryczny tez moga powstac male roznice.
Jesli w papierach bylo 72kW, to masz jazde bez uprawnien.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Mogę Ci polecić serwis SMG w Garbowie. Ostatnio blokowałem u nich fazerkę, tylko że moja miała w dowodzie równo 70kw, ale rozmawiałem z nimi i powiedzili mi że mogą tak zrobić że nawet powyżej 70kw przejdzie. Z tego co mi mówili to udało im się R1 zarejestrować na a2. Sami zakładają blokadę, mają swojego diagnostę, dają do ręki komplet wszystkich dokumentów i zostaje tylko wydział komunikacji.Taka usługa kosztowała mnie 850 zł.
Pozdrawiam.
PS: Najlepiej jak przytkasz jakimś syfem filtr powietrza, wtedy na hamowni będzie spadek mocy, u mnie np był spadek 3 koni, a chłopaki powiedzieli mi, że wynika to właśnei z takich pierdół jak: filtr powietrza, paliwa nie przeczyszony, rozregulowane gaźniki.
EDIT: Dla nich liczy się pierwszy wykres z hamowni i drugi po założeniu blokady.
Pozdrawiam.
PS: Najlepiej jak przytkasz jakimś syfem filtr powietrza, wtedy na hamowni będzie spadek mocy, u mnie np był spadek 3 koni, a chłopaki powiedzieli mi, że wynika to właśnei z takich pierdół jak: filtr powietrza, paliwa nie przeczyszony, rozregulowane gaźniki.
EDIT: Dla nich liczy się pierwszy wykres z hamowni i drugi po założeniu blokady.
- thekonrab
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 10/1/2015, 13:37
- Lokalizacja: Chełm
Mam podobnie, FZ6 mi się bardzo podoba, ja mam kategorię A, lecz brat tylko A2, więc mamy problem.
Szukam tych z 70kw w dowodzie, lecz nie mogę nic znaleźć.
Ma ktoÅ› takiego fazerka na A2?
Szukam tych z 70kw w dowodzie, lecz nie mogę nic znaleźć.
Ma ktoÅ› takiego fazerka na A2?
Aby być miłym, nie muszę mieć wykształcenia.
- 7tomas7
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 24/8/2012, 18:23
@thekonrab może Hayabusa na A1? Albo 500/50? Fugu Ci zaraz wytłumaczy, dobrze że nie jest modrem w dziale prawo bo by było wesoło.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
SpeedyGonzales napisał(a):@thekonrab może Hayabusa na A1? Albo 500/50? Fugu Ci zaraz wytłumaczy, dobrze że nie jest modrem w dziale prawo bo by było wesoło.
Kolega ja nie namawiam do robienia takich głupot

- thekonrab
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 10/1/2015, 13:37
- Lokalizacja: Chełm
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości