Zobacz wątek - Honda CRM 125 - szybko łapie wysoką temperaturę
NAS Analytics TAG

Honda CRM 125 - szybko łapie wysoką temperaturę

Enduro, Cross
_________

Honda CRM 125 - szybko łapie wysoką temperaturę

Postprzez mf24 » 7/7/2015, 16:15

Witam,
jakieś 3-4 tygodnie temu zauważyłem, że wskazówka temperatury bardzo szybko wchodzi na czerwone pole. O wolnej jeździe w lesie można zapomnieć, natomiast przy 50-60km/h temperatura jest minimalnie ponad połowę. Motor mam 3 sezon i zazwyczaj gdy łapał wyższą temperaturę po prostu wystarczyło uzupełnić płyn w chłodnicy.

1. Dzisiaj wymieniłem olej przekładniowy - brak różnicy.
2. Płyn chłodniczy uzupełniany na bieżąco - petrygo.
3. Chłodnica dokładnie wyczyszczona z błota - minimalna różnica .

Co to może być ? Gdzie szukać przyczyny ?

Pozdrawiam
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21


Postprzez henio12323 » 7/7/2015, 18:19

uzupełniany - a czemu ? co ile ci go gubi ? moze uszczelka pod głowicą poszła i go wywala nadmiernie.

jaki kolor ma swieca ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez mf24 » 7/7/2015, 20:56

Dolewałem chyba mniej więcej raz w ciągu sezonu. Czasem jak złapał wysoką temperaturę (od długiej jazdy w miejscu) to trochę pluło płynem z okolic wlewu chłodnicy więc możliwe że przez to potem na zimnym musiałem uzupełnić.

Świecę sprawdzę jutro i dam znać. W ostatnim czasie też coś gorzej trzyma obroty bez gazu,właściwie to po chwili gaśnie jak się nie przypilnuje.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 7/7/2015, 21:21

aa no to jak raz to spoko, ma prawdo cos byc ubytku.

sprawdził bym kolor swiecy, jak jest jasny moze swiadczyc to o ubogiej mieszance. wtedy silniki sie mocno grzeją. mozna nawet uszkodzic silnik. a spowodować moze to nawet syf w gaźniku.

jak nie trzyma wolnych też mogło by wskazywać na gaźnik, padającą swiece albo silnik domaga sie remontu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mf24 » 9/7/2015, 15:17

Świeca jest chyba ok, bardziej zmartwiły mnie minimalne przecieki przy uszczelce głowicy, czuć wilgotny płyn i widać, że na rogach lubi się go troche wydobyć. A jest taka możliwosć ze np któryś wężyk się gdzieś przytkał ? Może gdzieś jakoś błoto weszło ?

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez balchan1 » 9/7/2015, 20:13

Widać że uszczelka jest w tragicznym stanie. Na Twoim miejscu bym się nawet nie zastanawiał: rozebrać, wyczyścić, zmienić uszczelki. Przy okazji sprawdź sobie luzy na korbowodzie i stan tłoka / cylindra.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez mf24 » 10/7/2015, 00:04

Mechanik czy sam to zmienię ? W jaki sposób te uszczelki wpływają na pracę silnika ?

BTW. Tłok był wymieniany 4 sezony temu więc możliwe, że uszczelki też, jednak na nie sprzedawca nie pokazał żadnego paragonu.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez balchan1 » 10/7/2015, 17:40

A jaki przebieg zrobiłeś od tej pory? Uszczelki wyglądaj na maziane silikonem, ale może tak się rozlazły poprostu. A masz jakieś doświadczenie z mechaniki?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez mf24 » 10/7/2015, 20:20

Nie wiem kto i jak wymieniał tłok więc mógł rzeczywiście coś próbować silikonem. Zrobiłem jakieś 3tys km przy czym sporo w lasach, polach itd więc w motogodzinach może to się zdecydowanie różnić. Jakieś podstawy myślę że tak, czyściłem gaźnik, wymieniałem olej w lagach, klocki, ogólnie zazwyczaj rozkręcić-skręcić nie ma problemu, chyba że jest jakiś haczyk typu zacząć od lewej strony ściągać a nie od prawej bo coś ...

Jak wpływają te uszczelki na pracę silnika? Może to mieć jakiś związek z temperaturą ? Dzisiaj wyregulowałem gaźnik, jest lepiej i trzyma obroty ale niestety nie miałem możliwości sprawdzić w terenie czy jest jakaś zmiana z temperaturą.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez balchan1 » 10/7/2015, 20:32

Jeżeli jest nieszczelność w okolicy uszczelki, to silnik może np. wypluwać płyn chłodniczy. Aktualnie poci się, możesz zobaczyć jak uszczelka zachowuje się na gorącym silniku- rozgrzej go porządnie i obserwuj okolice cylindra. Km najechałeś stosunkowo nie dużo, więc wydaje mi się że nic złego nie powinno się dziać- chyba że koledzy z forum sądzą inaczej.
Z doświadczenia jakie podałeś wygląda na to że wiesz jak złapać klucz, więc i z tym powinieneś sobie poradzić. Nic skomplikowanego- tylko nic na siłę i ostrożnie z pierścieniami, jeśli będziesz chciał zdejmować cylinder.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê